Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden funker ikke.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk meg en ny bærbar igår, det er en Asus A6VM.

Den var dessverre ikke problemfri, og jeg hadde problemer med både lydkortet og nettverkskortet ( for trådløst nettverk )

Ettersom kjøp av et nytt nettverkskort var den letteste løsningen, kjøpte jeg dette, og det funket når jeg satte det i. Da gjenstår det altså bare et problem.

Lyden.

Har prøvd å installere driveren til lydkortet fleire ganger, dessverre uten noen resultat. Dvs. jeg har installert audio driveren. Problemet er vel at maskinen ikke finner skjermkortet. Og det er jo veldig merkelig. Den fant heller ikke "Nettverkskontroller". Den andre er vel " PCI Device" det står to spørsmålstegn på de to når jeg klikker meg inn på enhetsbehandling.

Ellers under Lyd-, video- og spillkontrollere står det under;

- Eldre lyddrivere

- Eldre videoinnspillingsenheter (camet på maskina funker forresten)

- Lydkodeker

- Mediekontrollenheter

- Videokodeker

Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Er veldig lite sugen på å sende den inn, kommer antakeligvis til å ta rundt et halvt år for å få den tilbake igjen kjenner jeg bedrifter rett.

Takker for alle svar

-Lotte-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg fikk meg en ny bærbar igår, det er en Asus A6VM.

Den var dessverre ikke problemfri, og jeg hadde problemer med både lydkortet og nettverkskortet ( for trådløst nettverk )

Ettersom kjøp av et nytt nettverkskort var den letteste løsningen, kjøpte jeg dette, og det funket når jeg satte det i. Da gjenstår det altså bare et problem.

Lyden.

Har prøvd å installere driveren til lydkortet fleire ganger, dessverre uten noen resultat. Dvs. jeg har installert audio driveren. Problemet er vel at maskinen ikke finner skjermkortet. Og det er jo veldig merkelig. Den fant heller ikke "Nettverkskontroller". Den andre er vel " PCI Device" det står to spørsmålstegn på de to når jeg klikker meg inn på enhetsbehandling.

Ellers under Lyd-, video- og spillkontrollere står det under;

- Eldre lyddrivere

- Eldre videoinnspillingsenheter (camet på maskina funker forresten)

- Lydkodeker

- Mediekontrollenheter

- Videokodeker

Er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Er veldig lite sugen på å sende den inn, kommer antakeligvis til å ta rundt et halvt år for å få den tilbake igjen kjenner jeg bedrifter rett.

Takker for alle svar

-Lotte-

6771618[/snapback]

Hei! Okay, er det bruktnytt eller helt ny pc? har du sjekket at det er riktige drivere?

http://support.asus.com/download/download....n-us&model=A6Vm :dontgetit:

Lenke til kommentar

Høres merkelig ut

De eldre lyddrivere osv er antakeligvis bare de standard som følger med i windows

Når du sier det står spørsmål tegn i enhetsbehandling betyr det at maskinen finner enhetene, men ikke drivere.

Installerer du driverne i fra enhetsbehandling eller kjører du bare autorun?

Har du sjekket om det finnes nyere bios?

Bruker du nyeste drivere fra asus?

Lenke til kommentar

Pc'n er helt ny og jeg meiner jeg har de nyeste driverne, siden de fulgte med pc'n, men siden enkelte drivere på den cd'n jeg fikk med pc'n ikke funker (nettverkskontroller og pci device) så lastet jeg ned på asus sin hjemmeside.. Det viste seg at det var de samme driverne som de på cd'n men fortsatt funker dem ikke.

Når jeg har prøvd å installert driveren, så går det akkurat som det skal, den installerer og krever oppstart. Eineste som er feilen er at dem fortsatt ikke funker...

Jeg har også prøvd å installere driverene med autorun og fra enhetsbehandling.

Ingen resultat.

Når jeg går inn på enhetsbehandling og trykker på oppdater driver - kobler til windows update - (trykker ja) - installere programvaren automatisk - så søker den med kommer fram til at maskinen ikke finner den "nødvendige programvaren".

Nyere bios har jeg ikke sjekket nei, hva vil det si?

Takker fortsatt for svar.

Lenke til kommentar

Hm.. må være noe helt feil med pcn, eller en plass men jeg vet ikke hva :hmm:

Mulig det kan hjelpe og oppdatere biosen men anbefaler ikke å gjøre det vist man ikke vet hvordan det gjøres eller om man kjenner noen som kan med data og bor i nærheten. Ellers så er det vel bare og levere inn pcn dær du kjøpte den så får de se på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...