Imperator Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Hei Edit: Installerte via nett med nettkabel. Denne kan jeg ikke bruke permanent. Plugget i usb wlan som jeg bruker. Sjekket maskinvarelisten via yast og så den kom opp der. Videre gikk jeg til nettverks delen av yast og satte opp denne som nytt nettverkskort. La også til nødvendig info om det trådløse nettet. Avsluttet Suse og slo av maskinen. Tok ut nettverkskabel og bootet på nytt. Etter å ha valgt suse fra oppstartsmeny laster os som normalt (blå skjerm med animert ring) til den plutselig hopper ut i "terminal" og ramser opp filer den laster. Til slutt stopper den og sier Welcome to suse..., samt linux-mami login: Rett før log in og welcome står dette: Starting Firewall initialization (phase 2 of 2) SuseFirewall2: Warning: ip6tables does not support state matching. Extend IPv6 support disabled. SuSEfirewall2: Warning: no interface active Master resource control: runlevel 5 has been Skipped serveices in runlevel 5: Og der står jeg. Er så nybegynner at jeg ikke aner hvor jeg starter for å rette opp i dette. Følgende under var det første jeg spurte om. Etter mye styr har jeg installert Suse 10.1 KDE på pcen min nå (dual boot med xp). Før installasjon frigjorde jeg noe over 10 gb fra ntfs partisjonene mine. Lot Suse ta seg formatering og partisjonering av disse 10 gb. Fordelingen ble 3.9 til /, 5.1 til home og 1.4 til swap. Nå sitter jeg og ser på en ferdig installasjon. Jeg hentet ikke ned oppdateringer under installasjon, og må gjøre dette nå. Nede i systray er det et oransje skilt med utropstegn inni. Når jeg holder muspeker over der sier den at det er 190 oppdateringer klare. Er dette 190 påkrevde oppdateringer? Under installasjon kikket jeg innom oppdateringsverktøy for å se hva som fantes. Merket jeg av for alle oppdateringene som kunne hentes er det ikke nok plass på "/". Mener jeg har 1.7 eller 1.9 gb ledig etter installasjon. Er det normalt å hente over 2 gb i oppdateringer? Derfor lurer jeg litt på om alle oppdateringer må hentes, eller er det utvalgte som er nødvendige, og resten frivillig. Syntes det var litt vanskelig å se selv hva som skal ned og hva som kan hoppes over. En annen ting er at jeg synest skjermbildet er uklart. Ikke direkte uklart, men på en måte ut av fokus noen steder. Har dette med drivere til skjermkort å gjøre? Har en Benq fp931 19" flatskjerm. Kommer sikkert flere spørsmål da dette er en nye verden for meg. Med vennlig hilsen André Endret 30. august 2006 av Imperator Lenke til kommentar
Imperator Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Vil bare legge til at det er open Suse det er snakk om. André Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå