Gå til innhold

hva er best av 1900xt og 7900gt

AMD89

Anbefalte innlegg

jeg lurte på hvilke kort som var best av PowerColor X1900 XT 256mb og XFX GeForce 7900 GT 470M Xtreme 256 MB ?? siden begge har 256mb ram. og da tenker jeg ferdig klokket med alt presset ut uten volt mod. ? og vi i såfall 1900 xt 512 vere veldig veldig mye bedre ?? så mye at det er vert pengene. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke hva som er forskjellen, men jeg har ati radeon x1900xtx skjermkort og det funker supert, mega bra fps i source, bf2 osv... aldri fps drop og er stabilt, jeg ville aldri ha byttet ut dette kortet, men for dere som liker å ha veledig stille dataer "hysjjjjj" så anbefaler jeg ikke dette kortet bråker fælt, men det hører ikke jeg med headsettet å =P

er å anbefale ;)

Mvh Anders Langseth

Lenke til kommentar

okei da er 1900XT er orginalt ?? ikke klokket så det vil si runt 11k klokka ??

har fåresten ultra-d jeg oxo. og rammen er geil 3200 på 2,5.3.3.7 på 464ddr.

oxo har jeg et 610w power så burde gå:p

Endret av AMD89
Lenke til kommentar

Det er bare 25 mhz på GPU som er forskjell på x1900xtx, dvs. at hvis du klarer 30mhz med en lett klokk av x1900xt , skal du klare minst like bra res. som xtx.

Ang. de to kortene lperik linket til, er det ene ett crossfire master kort, mens det andre er ett standard xt. De har samme frekvenser og ytelse, men for å kjøre toispann kreves crossfire hk, ett vanlig x1900xt(x) og ett sånt crossfire master x1900 +crossfire hk selvsagt

Edit: ikke tenk på å betale 2800 for x1900xt, kjøp heller dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=40594

til 2200kr.

X1900xt har akkurat samme pipelines som x1900xtx. men det er noe som heter pixel pipelines, og shader pipelines. Tror x1900xt kort har 16 pixel og 48 shader pipelines ihvertfall 100% på at det er samme som xtx

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

eneste at klokking av minnet på xt er litt komplisert. man bør hellst ha på extra kjøling. da de blir ganske varme. alltså noen spenningsregulatorer til minnet

har helt uten probs og seriøse klokke forsøk fådd 685 mhz på core. noe som er ingenting forhold til mange.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...