jastroem Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Les dette: NextGenTel. Jeg ringer kundeservice og leverer en meddelelse om at jeg ikke klarer å logge inn på serveren deres med ftp program. Hva skjer? Jo da jeg avventer svar i 20 minutter, får endelig svar hos en som definitivt ikke er interessert i å avdekke problemene. Han skal gi beskjeden videre sier han. (Videre? Til hvem da?) Jeg skal få en mail om hva som er problemet. Dette er 20 dager siden. Ingen mail kom! Absolutt ingen hos NGT har giddet å gjøre noe med saken! Og hvorfor skal de det. De som sitter på support gir vel blanke f..... De får vel ikke noe ekstra for å fikse feil, så da så. Jeg prøver dagen etter å ringe, og dagen etter der også, men med samme resultat. Får beskjed av NGT at jeg kan ringe support utenom køen, på et eget nummer, men da må jeg betale kr 13,09 per minutt. Jada, da har de tid til å svare! At jeg allerede har betalt for varen som liksom skal leveres meg uten noe ekstra, betyr ingenting. Jeg får kun varen ved å betale ekstra. Hmmm, syns dette bringer assosiasjoner til noe annet som foregår i vårt naboland i øst. Hadde jeg utført en slik slett kvalitet på mitt arbeid, på jobben min, så ville jeg vært oppsagt. Skulle ønske jeg også slapp å vise til resultater, da kunne ingen ta meg. Tre dager etterpå prøver jeg å ringe support igjen. Får svar om at saken min er blitt en sak. Ojoj. Men når de skal se på saken er helt i det blå. Prøver å få ut av vedkommende når jeg kan regne med at problemet er fikset, men han vil ikke svare på dette. Han vil heller ikke fortelle meg hvem som er ansvarlig da jeg spør om dette i en etter hvert irritert tone. I stedet legger han på røret, og jeg sitter igjen med bare summetonen. Men summetonen er jo tross alt bedre enn å høre på radio eller reklame i telefon køen hos NGT. Det var nok det han skjønte han support mannen. Fikk nettopp mail fra NGT om at neste regning forfaller til betaling om ca en uke. Helt topp, dette viser at de kan ivareta viktige saker om de vil… Jeg er lei av å vente på at NGT skal fikse problemene og at jeg får tilgang til serveren deres. Så nå har jeg fått tilgang til serveren til www.start.no. Og det helt gratis. Attpåtil har jeg 30 Mb til rådighet, mot bare 10 Mb hos NGT. Og hos ngt må jeg betale for det. Fabelaktig! Kjære NextGenTel, hadde dere brydd dere med å gi kundeservice ville dere sannsynligvis vært dobbelt så stor i dag. Skjønner dere ikke at folk er lei nå? Ta dere sammen! Når en kunde trenger hjelp, så hjelp vedkommende da vel :-) Ærlig talt, jeg har da for pokker betalt for denne tjenesten. Og hva kalles det for når man ikke får den varen man betaler for? Jo, rett og slett svindel. Hadde det ikke vært for at politiet i grunnen har samme kunde service som NGT, ja da ville det nok vært en ide å anmelde de… Nå holder jeg på å forandre e-mail adressen min hos alle mine kontakter. Må jo det, regner med at denne adsl leverandøren ikke kan brukes videre. Veldig dumt, det er vanvittig mye arbeid å skifte adresser både privat og rundt omkring til bankene og andre kontakter… Har vært kunde her i mange år nå, og betalt regningene når de skal betales, men det hjelper nok ikke. Er det noen der ute som vet om et bredbånd selskap som har service og ærlighet som prioritet? Da kan dere kontakte meg på mail: [email protected]. Takk. Hilsen: Kundenummer:35431 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Er det noen der ute som vet om et bredbånd selskap som har service og ærlighet som prioritet? http://www.directconnect.no/ Endret 30. august 2006 av Uderzo Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det er en regel man må lære seg for å slippe plunder. Gjør deg mest mulig uavhengig av ISP. Jeg har kun linje fra NGT (som forøvrig er stabil som fjell). Derfor slipper jeg å kontakte kundeservice. Man bør skaffe seg ekstern e-post (f.eks gmail), eksterne hjemmesider (10MB er jo uansett en dårlig vits) og gjerne bruke eget tilkoblingsutstyr om man får ZyXEL P660 tilsendt i posten. Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 kundesuporten til ngt er sånn som bare gir meg drapstanker, får lyst til og finne de og gi de til helvete mye juling. Lenke til kommentar
jastroem Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Jada, helt enig. Det beste er nok å bruke eksterne e-post leverandører samt server plass. Skulle tenkt på dette før. Men jeg er i alle fall i gang med å om trafikkere e-posten min. Det vil nok ta tid før alt er gjort. Og da står jeg fritt til å velge akkurat den leverandøren jeg vil. Gleder meg til å ringe NGT og si at nå er det slutt. Det er en regel man må lære seg for å slippe plunder. Gjør deg mest mulig uavhengig av ISP. Jeg har kun linje fra NGT (som forøvrig er stabil som fjell). Derfor slipper jeg å kontakte kundeservice. Man bør skaffe seg ekstern e-post (f.eks gmail), eksterne hjemmesider (10MB er jo uansett en dårlig vits) og gjerne bruke eget tilkoblingsutstyr om man får ZyXEL P660 tilsendt i posten. 6772483[/snapback] Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Vi mistet linjen en lørdag morgen. Ringte til NGT, men de kunne ikke sette en montør på saken for de jobbet jo ikke i helgene.. Fikk nett på mandag, men på tirsdag var det vekke igjen. Nettet forsvant en dag til den uken og som vanlig ringte vi og klaget og ville ha avslag på neste regning, men det gikk ikke. For policyen deres var å ikke gi avslag om ikke nettet er vekke i mer enn 7 sammenhengende dager... 7 dager!! tenkte jeg, vi betaler jo over 100 kroner uken her! jaja, ikke noe å gjøre med det nå. Vi sitter å teller ned på kallenderen når vi kan bytte tilbake til CD, det skal bli deilig! og stabilt:) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 BlueCom. Skjer det noe med linja, er du som nesten ikke får lov til å legge på før det er fikset. Slik har det ivertfall vert med min opplevelse av BlueCom. Det var noe med linja en gang, jeg ringte han prøvdde å prøvde å få det til å funke, etterhvert sa jeg at jeg kunne ringe opp en annen dag, men da ville han absolutt få det til å funke da. Det har faktisk hendt seg at de har ringt opp et par ganger for å sjekke om jeg syntes alt funker som det skal etter at det har vert feil. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvilken fart vil du ha,jastroem?Jeg får freewave 2mb linje den 8,gleder meg å komme vekk fra NGT.Når du bytter leverandør,ikke si opp selv,det gjør den nye leverandøren for deg. Lenke til kommentar
jastroem Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Hmmm. freewave er jo adskillig billigere enn NGT. ADSL Pluss - 4400/640 kbps til kr: 378,- kr/mnd. Mot NGT sitt Classic 3500/600 til kr: pr mnd: 398,- Takk skal du ha, slike tips kommer godt med. Hvilken fart vil du ha,jastroem?Jeg får freewave 2mb linje den 8,gleder meg å komme vekk fra NGT.Når du bytter leverandør,ikke si opp selv,det gjør den nye leverandøren for deg. 6772858[/snapback] Lenke til kommentar
jastroem Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Akkurat, slik skal det være, her har NGT en masse å lære av BlueCom. Men det hjelper vel ingenting, de har hatt nok av tid til å lære nå. takk skal du ha. BlueCom.Skjer det noe med linja, er du som nesten ikke får lov til å legge på før det er fikset. Slik har det ivertfall vert med min opplevelse av BlueCom. Det var noe med linja en gang, jeg ringte han prøvdde å prøvde å få det til å funke, etterhvert sa jeg at jeg kunne ringe opp en annen dag, men da ville han absolutt få det til å funke da. Det har faktisk hendt seg at de har ringt opp et par ganger for å sjekke om jeg syntes alt funker som det skal etter at det har vert feil. 6772634[/snapback] Lenke til kommentar
jastroem Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Ja det tviler jeg ikke på. Nå er det tre uker siden jeg rapporterte om feilen. Og de har enda ikke giddet å fikse det. Jeg fikk til slutt mail fra de om at alle har samme problemet. Og det stemmer nok muligens. I alle fall var jeg innom en kompis og prøvde hans NGT linje. Om jeg klarte å koble opp og overføre filer med ftp program. Men nei, det var akkurat det samme der. Utrolig nok har de ikke en gang giddet å sette av plass på "drifts feil" sidene. http://www.nextgentel.com/drift/ Jada, bare bytt så snart du kan. Lykke til. Vi mistet linjen en lørdag morgen. Ringte til NGT, men de kunne ikke sette en montør på saken for de jobbet jo ikke i helgene.. Fikk nett på mandag, men på tirsdag var det vekke igjen. Nettet forsvant en dag til den uken og som vanlig ringte vi og klaget og ville ha avslag på neste regning, men det gikk ikke. For policyen deres var å ikke gi avslag om ikke nettet er vekke i mer enn 7 sammenhengende dager... 7 dager!! tenkte jeg, vi betaler jo over 100 kroner uken her! jaja, ikke noe å gjøre med det nå. Vi sitter å teller ned på kallenderen når vi kan bytte tilbake til CD, det skal bli deilig! og stabilt:) 6772625[/snapback] Endret 30. august 2006 av jastroem Lenke til kommentar
jastroem Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) He he, ja det skjønner jeg godt. Bare sett i gang! Det bemerkelsesverdige er jo at ikke NGT skjønner dette selv. Det er den eneste selvdestruktive bedriften jeg har vært ute for. Gir man blanke i kundene sine, så sier det seg selv at det må gå den veien høna sparker. En dag sier det stopp. Så mange fiender som support avdelingen har så sitter de sikkert i et pansret lokale. Så du kommer nok ikke til der nei. Men husk nå på at det er ikke support folkene sin feil, de er tross alt bare små guttunger som ikke vet bedre. Ta heller ledelsen som sitter på toppen og ansetter slike folk. Prøv å sende de en mail. Vist du finner mail adressen deres da?? Lykke til. kundesuporten til ngt er sånn som bare gir meg drapstanker, får lyst til og finne de og gi de til helvete mye juling. 6772527[/snapback] Endret 31. august 2006 av jastroem Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 He he, ja det skjønner jeg godt. Bare sett i gang!Det bemerkelsesverdige er jo at ikke NGT skjønner dette selv. Det er den eneste selvdestruktive bedriften jeg har vært ute for. Gir man blanke i kundene sine, så sier det seg selv at det må gå den veien høna sparker. En dag sier det stopp. Så mange fiender som support avdelingen har så sitter de sikkert i et pansret lokale. Så du kommer nok ikke til der nei. Men husk nå på at det er ikke support folkene sin feil, de er tross alt bare små guttunger som ikke vet bedre. Ta heller ledelsen som sitter på toppen og ansetter slike folk. Prøv å sende de en mail. Vist du finner mail adressen deres da?? Lykke til. kundesuporten til ngt er sånn som bare gir meg drapstanker, får lyst til og finne de og gi de til helvete mye juling. 6772527[/snapback] 6775175[/snapback] hehe det beste av alt med ngt sitt epost system, er at man får såkaldt "kundeservice uten svar" som det står i emne på eposten. sendte en epost forleden dag, og fikk svar, med et spørsmål i meldingsteksten. ja hvordan skal man få historikk i samtalen er litt av en oppgave. man må vel lage en ny epost som igjen er fritt vilt for hvilken som helst kundekonsulent. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 BlueCom.Skjer det noe med linja, er du som nesten ikke får lov til å legge på før det er fikset. Slik har det ivertfall vert med min opplevelse av BlueCom. Det var noe med linja en gang, jeg ringte han prøvdde å prøvde å få det til å funke, etterhvert sa jeg at jeg kunne ringe opp en annen dag, men da ville han absolutt få det til å funke da. Det har faktisk hendt seg at de har ringt opp et par ganger for å sjekke om jeg syntes alt funker som det skal etter at det har vert feil. 6772634[/snapback] BlueCom var kjekt det ja... Dog er det ikke noe mer BlueCom ettersom om Ventelo har kjøpt dem opp for en stund siden nå. Etter Ventelo overtakelse har support vært et STØRRE mareritt enn med NGT. Tro meg! Hadde BlueCom i 1 år før overtakelse og null problemer... Etter overtakelsen av Ventelo har det ikke vært noe annet enn tull. Har snakket med både salg og support avdeling der inne i mange mange timer per telefon og også sendt mail uten at noen verdens ting er gjort.. Det er gått måneder! Jeg har egentlig gitt opp PS. har vært kunde av både NGT, BlueCom og nå Ventelo... NGT er bedre enn Ventelo! Lenke til kommentar
Sjon Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Signaturen min sier vel sitt, og jeg er ikke det minste overrasket over at det er andre som har dårlige erfaringer med NextGenTel. Etter å ha avsluttet studier, ringte jeg NGT for å si ifra at jeg ikke lenger var berettiget til studentpris, og for å få redusert hastigheten ett hakk ned. Det neste som skjedde var at NGT tok meg av nett. Hvorfor? Fordi det ikke var ledige porter i sentralen! De tok altså linjen jeg hadde, men kunne ikke tilby meg en med lavere hastighet. Ganske uforståelig for meg. Etter å ha henvendt meg gjentatte ganger til NGT kundeservice for å få svar på når jeg fikk nett, bestemte jeg meg til slutt for å terminere kundeforholdet. På mine spørsmål om jeg måtte betale for perioden jeg hadde vært uten nett, fikk jeg beskjed om at noen ville komme tilbake til meg med svar, og at jeg skulle avvente innbetaling. Jeg tok kontakt gjentatte ganger angående saken, men først etter to måneder uten nett kom svaret: i form av inkassovarsel. Jeg henvendte meg nok en gang til NGT, for å høre om de virkelig mente dette, og fikk klar beskjed om at jeg hadde ingen ting å stille opp med. Fine greier NextGenTel Husk at én fornøyd kunde forteller det til to-tre andre, mens en misfornøyd forteller det til så mange han kan. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 BlueCom var kjekt det ja... Dog er det ikke noe mer BlueCom ettersom om Ventelo har kjøpt dem opp for en stund siden nå. Etter Ventelo overtakelse har support vært et STØRRE mareritt enn med NGT. Tro meg! Hadde BlueCom i 1 år før overtakelse og null problemer... Etter overtakelsen av Ventelo har det ikke vært noe annet enn tull. Har snakket med både salg og support avdeling der inne i mange mange timer per telefon og også sendt mail uten at noen verdens ting er gjort.. Det er gått måneder! Jeg har egentlig gitt opp PS. har vært kunde av både NGT, BlueCom og nå Ventelo... NGT er bedre enn Ventelo! 6779232[/snapback] ok... Nå skal det også sies at det er en god stund siden jeg har hatt bruk for brukerstøtte på linja mi Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg vil forandre på min mening om BlueCom De suger! foreløpig ivertfall Linja har vert stabil i en evighet nå, men plutselig så monger den, og blir ustabil. Ringte og prøvde å få det fiksa, men fikk bare beskjed om at linja var ustabil, som jeg visste fra før av, og han skulle kontakte en tekniker. Jeg fikk så en melding om at de ikke kunne levere noe sterkere linje... jeg skal ikke ha noe sterkere linje, jeg skal ha en stabil linje, med litt fart på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå