C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 God aften, Etter å endelig ha fått bytta ut katastrofen av en kjøler som er stock på GeForce 7900GT fikk jeg meg en støkk da jeg skulle sette i skjermkortet igjen. Ved siden av PCIe-slotten stikker det opp noen kondensatorer og en del annet rot som er i veien. Heatsinken treffer kondensatorene og det går ikke på noen måte ann å sette i skjermkortet fordi radiusen til 900en er for stor og kondensatorene for høye. Det ser ut til at jeg er nødt til å bytte kjøleren (den går vel fortsatt på angrefristen?). Hvis ikke noen kreative sjeler her har peiling på hva jeg kan gjøre uten å måtte ha en annen kjøler, bytter jeg den. Men med hva? Det ser ut til at VF700 i en eller annen variant får plass. Er den noe å satse på? Jeg er litt bekymra for vekta, spesielt siden jeg så en advarsel hos Netshop hvor det stod at de ikke kunne sette den inn i ferdigbygde PCer før de sender fordi skjermkrtet kan brekke når maskina sendes i posten. Er det så ille som det høres ut? Noen som har VF700 og kan si noe om den, eller er det noen som har en annen støysvak kjøler som er kompatibel med XFX GeForce 7900GT og ikke stikker langt ut i høyde og bredde? Jeg er forholdsvis desperat, er det noen som kan hjelpe en n00b i nød? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 OK, så nå har jeg preika med butikken og saken ordner seg nok. Spørsmålet som gjelder og går nå er da: Vil en VF700 passe uten å kræsje i kondensatorene? Her er et bilde som viser sakens kjerne. Det er i den øverste slotten jeg skal montere skjermkortet. kondensatorene eller hva det nå er rager 2-3mm over toppen på PCIe-slotten. Tror dere det passer? Når det gjelder vekt veier vist 700Cu utrolig mye mens 700alCu ikke er så ille. Bør jeg kjøpe en AlCu og være sikker eller få maks ytelse og ta en Cu? -GG Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Cu er ingen fare så lenge du er rimelig forsiktig når du flytter maskina, noe du uansett bør være med tanke på harddisk(er). Om den vil passe er en annen sak, aner ikke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet fram vinkelsliperen eventuelt en dremel og kappet bort det lille av kjøleribben som tar i kondensatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå