Gå til innhold

Grafikkort oppgradering av Dell inspiron 4150


lokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ringte til dem.

vet at skjermkortet er på en måte intregert i hovedkortet (4150). Tenkte jeg skulle bytte skjermkortert i 4150'n min hvis R9000 skulle etterhvert komme til 4150 serien. men etter litt undersøkelse så viser det seg at sannsynligheten er ganske liten.Et løst Radeon 9000 kort til 8200 ligger på 2000-2500kr.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 22:01, skrev nikey:

ringte til dem.

vet at skjermkortet er på en måte intregert i hovedkortet (4150). Tenkte jeg skulle bytte skjermkortert i 4150'n min hvis R9000 skulle etterhvert komme til 4150 serien. men etter litt undersøkelse så viser det seg at sannsynligheten er ganske liten.Et løst Radeon 9000 kort til 8200 ligger på 2000-2500kr.


 

Går det ikke an å bytte hovedkortet?

Lenke til kommentar

Gjør dere selv en tjeneste, og glem å bytte grafikkort i Dells bærbare maskiner.

 

I 4150 er det integrert, d.v.s. at man må bytte hele hovedkortet for å få ny grafikkløsning og det KAN jo ikke lønne seg... Hvis man MÅ ha nytt vil jeg anbefale å selge den gamle, og kjøpe en ny.

 

I 8200 KAN man I TEORIEN skifte grafikkort, hvis man kan få fatt i et nytt. Dell selger IKKE slike, ihvertfall ikke som KIT. Mulig du kan få kjøpt de fra reservedelsavdelingen, man da koster de FLESK! Og: Nei, du kan f.eks. heller ikke kjøpe et ATi Mobility Radeon direkte fra ATi. Dette skyldes at mange som prøver å åpne sin bærbare PC for å skifte deler ender opp med å ødelegge viktige komponenter - for så å kreve ny maskin på garantien = Dårlig butikk...

 

 

Hvis det VIRKELIG begynner å klø i fingrene vil jeg anbefale at man kjøper seg en gammel Citroen, gjerne en CX med Turbo, og skrur den fra hverandre.

 

Hvis det ikke kurerer det, kan man prøve å sette den sammen igjen.

Lenke til kommentar

DellDude!

 

Ikke fraråd folk fra å gjøre noe som egentlig er ganske enkelt. Jeg har selv byttet skjermkort på min Inspiron 8100 fra gf2go til et G4go 440 og det var gjort på ca 30 minutter.

Eneste problemet er at det kan være litt stress å få tak i kortet. selv bestilte jeg det fra Dell Spare parts i USA og fikk sendt det hit via en kompis. Pris $129, dvs noe i underkant av 1000 spenn. Vel verdt pengene spør du meg. Er ihvertfall knallfornøyd med å ha fått en dobbelt så kjapp pc (grafikkmessig) for en tusenlapp. Ikke alle har 20.000 å spandere på ny pc hver gang noe nytt kommer ut...

Lenke til kommentar

joda, å skifte skjermkort på en 8200 går som en drøm.

men på en 4150 må du skifte ut hele hovedkort, som sagt så er skjermkortet intregert med hovedkortet.

Pris for oppgradering blir da ganske stiv. Har selv en kompis som skiftet ut Gf4go kortet i 8200 med et radeon9000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...