Plomma2 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) Plomma2: Les oversiktsbøkene til Peter Lødrup (og Sverdrup) så får du et overblikk. Les deretter i læreboken rundt de temaene du trenger å repetere. Fungerer bra for meg. 6786537[/snapback] Takk for tipset. Nesten ferdig med Familieretten av Lødrup og Sverdrup nå. Skal prøve å lese oversikten over arveretten før jeg gir meg løs på selve læreboken. Fantastisk mye enklere å lese bøker av Sverdrup enn enkelte andre forfattere jeg har måttet lide meg igjennom (Les: Erik Boe.) Endret 2. september 2006 av Plomma2 Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Lødrup var faktisk pensumboken vår i arve- og familierett Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Erik Boe skriver nokså rart, ja. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ganske OT, men jeg er så glad jeg starter med Rettsvitenspak neste år <3 Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ganske OT, men jeg er så glad jeg starter med Rettsvitenspak neste år <3 6815646[/snapback] Rettsvitenspak må være noe nytt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ganske OT, men jeg er så glad jeg starter med Rettsvitenspak neste år <3 6815646[/snapback] Ikke for å ta fra deg gleden, men håper du har gode karakterer Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Det har jeg også. Får da håpe 4,5 og 6 holder. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Ganske OT, men jeg er så glad jeg starter med Rettsvitenspak neste år <3 6815646[/snapback] Ikke for å ta fra deg gleden, men håper du har gode karakterer 6815842[/snapback] Hva har det med noe å gjøre? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Man må vel ha et visst snitt for å kunne studere rettsvitenskap skal man tro. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Man må vel ha et visst snitt for å kunne studere rettsvitenskap skal man tro. 6816390[/snapback] Vel, siden du er født i 1990 og sier "til neste år" så regnet jeg med at du mente VGS.-faget. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Man må vel ha et visst snitt for å kunne studere rettsvitenskap skal man tro. 6816390[/snapback] Vel, siden du er født i 1990 og sier "til neste år" så regnet jeg med at du mente VGS.-faget. 6816767[/snapback] Da heter det vel Rettslære Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Tekstmengden er nok mye lavere på jusstudiet enn på en del andre studier. F.eks. historie vil gjennomgående ha mange flere sider med pensum i løpet av et år, i hvert fall var det slik da jeg tok grunnfag i historie ved UiB. Men det kreves mye mer detaljkunnskap på jusstudiet, og forståelsen er helt avgjørende for prestasjonen ved eksamensbordet. Man kan fint få en praktikumsoppgave over en hel dag som henter alt fra to sider av et par tusen man har lest gjennom hele året. At studiet er tungt, gjenspeiles i lesemengde - det er få studenter som leser mer enn jusstudenter. En annen sak er at det er mye å gå på hva angår studieteknikk. Jeg ser ferske studenter sitte hele dagen og lese den samme boken om og om igjen. Det er ikke nødvendigvis den beste måten å lære stoffet på. Å ta ex phil opp igjen for å få A er idiotisk. Den arbeidsgiver som vektlegger ex phil ved ansettelse, ville jeg automatisk har rygget et par meter unna. Karakterene mot slutten av studiet vektlegges generelt mer enn dem i starten. Det er de siste resultatene som sier mest om hvilket nivå man er på ved endt utdannelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå