Medisinmannen Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 En kompiss av meg sier at lettmc er mye dyrer i drift? Det kan vel ikke være så mye mer? Og en ting til: Nå skal jeg kansje kjøpe meg en, etter jul mest sannynlig: Bør jeg kjøpe en racing lettmc til 25k, eller en annen ikke racing til 25k? Får jeg noe for 25k, som ikke blir mye mekking på? Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 En kompiss av meg sier at lettmc er mye dyrer i drift? Det kan vel ikke være så mye mer? Og en ting til: Nå skal jeg kansje kjøpe meg en, etter jul mest sannynlig: Bør jeg kjøpe en racing lettmc til 25k, eller en annen ikke racing til 25k? Får jeg noe for 25k, som ikke blir mye mekking på? 6777532[/snapback] Jeg skal ikke si at jeg kan for mye om akkurat dette, men jeg kan da litt. Har også hørt at Lettmc er dyrere i drift, men jeg har ikke skriftlige kilder, så skal ikke uttale meg noe spesielt om det.. Ang. kjøp av sykkel.. Racing sykler er vel bygd for fart, med den aerodynamiske formen o.l.. men, Sittestillingen kan bli nokså vond etter tid, det er det jeg har hørt.. Hadde jeg hatt mulighet til å kjøpe lettsykkel, så hadde jeg ganske sikkert gått for en Derbi GPR 125cc<3 Men, ang. racingsykkel eller ikke, så er det vel opp til hver enkelt.. Du finner vel ikke så altfor mange nye lettsykler til 25k, da må du nok heller kjøpe brukt. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Lett MC, så slipper du å trimme mopeden. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 å det med at man ikke får forsikra lettsykkel på foreldrene sitt navn, hva skal det bety egentlig, forsikringsselskapet trenger ikke vite at du skal kjøre med den... denne må jeg nok krangle litt på.. hva skjer når du velter å nesten dreper deg selv? foreldra dine sitter å er bekymra for deg, og det koster dem maaange 1000 kroner når man driver med svindel..... sånnsett er det nok billigere å forsikre den på deg selv, om forsikringsselskapet ditt tillater det.. Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 å det med at man ikke får forsikra lettsykkel på foreldrene sitt navn, hva skal det bety egentlig, forsikringsselskapet trenger ikke vite at du skal kjøre med den... denne må jeg nok krangle litt på.. hva skjer når du velter å nesten dreper deg selv? foreldra dine sitter å er bekymra for deg, og det koster dem maaange 1000 kroner når man driver med svindel..... sånnsett er det nok billigere å forsikre den på deg selv, om forsikringsselskapet ditt tillater det.. 6778150[/snapback] forsikring gjelder vel alle som kjører kjøretøyet, om du feks låner vekk bilen din til en bror å han krasjer gjelder vel forsikringa eller?? correct me if i'm wrong.... Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 å det med at man ikke får forsikra lettsykkel på foreldrene sitt navn, hva skal det bety egentlig, forsikringsselskapet trenger ikke vite at du skal kjøre med den... denne må jeg nok krangle litt på.. hva skjer når du velter å nesten dreper deg selv? foreldra dine sitter å er bekymra for deg, og det koster dem maaange 1000 kroner når man driver med svindel..... sånnsett er det nok billigere å forsikre den på deg selv, om forsikringsselskapet ditt tillater det.. 6778150[/snapback] forsikring gjelder vel alle som kjører kjøretøyet, om du feks låner vekk bilen din til en bror å han krasjer gjelder vel forsikringa eller?? correct me if i'm wrong.... 6778167[/snapback] jo. på sett og vis. men de fleste forskikringer tillater ikke at du låner bort bilen din til f.eks broren din hvis han ikke er ferdig med prøvetida på en bil.. men på sykkel kan du jo registrere på mamma, med deg som bruker, (om du finner et forsikringsselskap som tillater deg det.. veldig få som gjør.. og å registrere bare på mamma er ikke lurt. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hei. Jeg har akkurat vært igjennom det samme, og jeg har gått for lett MC. Jeg får riktignok lappen og forsikring og alt det der av mamma og pappa, så det trenger jeg ikke tenke på. Forsikring var veldig vansklig å bestemme seg for, da det ble veldig dyrt med full-kasko. Vi gikk for del-kasko i vesta, der prisen ble 4800kr / året. Anngående lappen, så må du ha tatt traffikalt grunnkurs først, så kan du øvelseskjøre. Jeg tok grunnkurset i vår, så nå har jeg starta med kjøretimer på kjøreskolen. Må si jeg syns det var masse å tenke på i trafikken den første gangen, men andre gangen gikk det mye bedre. Om du får penger til det gå for lett, om ikke kjøp deg en gammel moped og bruk så lite penger som mulig på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) forsikring blir dyrt uansett. man får omentrent ikke registrert en eneste lett mc i dag på foreldra sitt navn og deg som bruker.. som oftest må du ut med 15-18000 i forsikring pr år du skal ha den.. og da er du registrert på deg selv.. Er dette til lettmc, eller generelt med sykler? Jeg betaler ca. 2k i forsikring, for min moped, hvis jeg leste papirene jeg fikk idag riktig. Det skal sies at jeg og mamma står som eiere, og at mamma har en deal med vesta eller noe.. On-Topic igjen, så vil jeg si at Lettmc er helt klart det beste, hvis du har råd. Du er en mindre fare for trafikken, siden du følger farten.. Du slipper å tenke på å trimmen, ettersom de fleste går over 100 slik de leveres. Egentlig bare positive ting med lett, med unntak av prisen. 6777507[/snapback] Så mye for en vanlig moped? Jeg betalte 4500 kr for en lett mc (Honda NSR, 1-2 år gammel når jeg kjøpte den, gått lite) Det var kasko + at jeg begynner å spare bonuspoeng også da En kompiss av meg sier at lettmc er mye dyrer i drift? Det kan vel ikke være så mye mer? Og en ting til: Nå skal jeg kansje kjøpe meg en, etter jul mest sannynlig: Bør jeg kjøpe en racing lettmc til 25k, eller en annen ikke racing til 25k? Får jeg noe for 25k, som ikke blir mye mekking på? 6777532[/snapback] Jeg ville gått for en ikke-racing, pga disse er billigere i innkjøp og ofte billigere å forsikre (hør med flere forsikringsselskap). Du får kjøpt lett sykkler som er relativt god og ikke så veldig gammel for den summen Lykke til med kjøpet! Håper du finner den sykkelen som passer deg best.. Endret 2. september 2006 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
HondaVF1000F Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 jaja, blir vel mye å kle av å så seg når man kommer til skolen da selv kjører jeg ikke men alle jeg ser her kjører i vanlige klær å hjelm... 6776761[/snapback] Hei Flott at du starter rett på lettMC istede for moped Når det gjelder kjøreklær må dere vertfall ikke spare, IKKE kjør i dongeri.... det siste du vil er å sitte på asfalten i 100-120km/h Kjører tung sykkel, å har gått på trynet to ganger. Heldigvis var begge i lav hastighet (ca. 50km/h), kjører ALDRIG uten kjøreklær og ryggskinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå