Gå til innhold

ASUS vs. Acer

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg vurderer å kjøpe en bærbar PC, og har lett i noen dager nå gjennom diverse norske nettbutikker. De merkene jeg synes er mest aktuelle er ASUS og Acer, men spørsmålet er bare hva er best? :)

Er det noen som har erfaring med ASUS hadde det vært kjekt med en liten review, ettersom jeg ikke har sett særlig mange omtaler angående ASUS hverken her på forumet eller på test-sidene (artiklene her er mer eller mindre gått ut på dato virker det som..)

Har sett meg ut en ASUS PC fra komplett: ASUS A6Ja

Denne har vel det meste en skulle trenge av utstyr.

Men så fant jeg også denne fra Acer: Apire 5672

Denne har dobbelt så mye ram, 20BG større HD, men leveres med XP Home og 128MB mindre hukommelse på skjermkortet. I tillegg er den litt billigere.

Jeg har sånn passelig peiling på HW, så jeg vet litt om hva som er bra, men jeg har ikke kjennskap til de forskjellige merkene. Her kan det jo være forskjeller/egenskaper som kan være avgjørende for valget mitt.

Så, om noen har noen tanker/tips/erfaringer så er jeg takknemlig for det! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De merkene jeg synes er mest aktuelle er ASUS og Acer, men spørsmålet er bare hva er best? :)
De fleste Acer-PCene har lyd- og USB-utgang fremme. Dette synes jeg er lite gjennomtenkt. Har man feks PCen i fanget og skal se film med ørepropper vil man ha en kontakt som presser inn i magen. Dessuten ser det lite pent ut når PCen står på skrivepulten og har mangen kontakter i front. Kan dessuten være upraktisk hvis man har brukt opp USB-portene bak og må ta i bruk den fremme. Det er grunnen til at jeg ikke liker Acer. På den andre siden kan det være greit med en USB-port fremme hvis man bare skal koble til en USB-minnepenn osv... Endret av Joddleif
Lenke til kommentar

Jeg har en Asus A8Jc, 14.1" skjerm, og er kjempefornøgd. Jeg har også vert bort i Acer-maskiner og det virker som å være bra maskiner det og.

Men jeg har ikke sett så mange bærbare som har en så praktisk fordeling av inn/utganger som min Asus. Foran er det ingen inn/utganger. Til høgre 2x usb. Til venstre kortleser, 1xusb, firewire, DVDRW og lyd inn/utgang. Bak er det 2xusb, S-video, strøm, ethernet/modem + både D-sub og DVI utgang.

Dette betyr at når jeg plugger til eksterne utganger så er det ingen kabler i veien.

Det eneste "negative" var at den kom med bare 512 Ram så der måtte eg sette inn 1024 Ram ekstra.

Maskinen har også "Brightview"-skjerm som også mange andre maskiner har, og personlig så synes eg at det blir litt for mye "speil" i skjermen av og til når den blir brukt utendørs.

Min konklusjon, både Acer og Asus lager bra maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...