TurArnath Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har brukt en del timer på å prøve og sette opp PC, men jeg har ikke all verdens peiling. Så jeg lurte på om noen kunne se igjennom det jeg har satt opp og evt. komme med bedre forslag. Spesielt om jeg har satt opp noen dumme flaskehalser, eller deler som er unødvendig bra for systemet. Sånn ellers så kommer PC'en til å brukes temmelig aktivt i spilling og skal helst ikke overskride 10 000,- (med så altfor mye). Det skal også sies at jeg ikke har søkt rundt etter de billigste prisene.. ville bare sette opp en brukbar PC først. Hovedkort: MSI K9N SLI Platinum ---> 1 095,- Prosseror: AMD Athlon 64 X2 3800+ ---> 1 495,- RAM: Corsair Value PC5300 DDR2 2048MB ---> 1 479,- Skjermkort: XFX Geforce 7600GT 256GDDR3 XXX ---> 1 449,- harddisk: WD Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200rpm ---> 695,- Kabinett: Lian Li - Aluminium ---> 795,- PSU: NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W ---> 798,- Skjerm: BenQ 19'' LCD FP93GX+ Gaming ---> 2 390,- DVD/CD rom: NEC DVD-brenner OEM silver +/- dual ---> 299,- Total sum: ---> 10 495,- Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Hei. Det er ikke lett å finne en bra data til en billig penge, men netshop.no har kampanje pc'r nå. Så det kan være et bra alternativ. Du kan jo se litt på den selv. Den er i allefall billig nok, med mer enn nok av kraft. Netshop PC tilbud Ellers har jeg satt opp en PC på komplett som jeg nå har bestilt, som også kan være grom. Du kan sikkert finne en litt billigere mus og et litt billigere skjermkort. Mitt oppsett på komplett.no Som dette skjermkortet for eksempel. XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX Også en skjerm da Skjerm Endret 30. august 2006 av noXelon Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 ikke gå for kampanje pcer :!: Skal sette opp et oppsett for deg jeg ... Regner også med at du ikke skal klokke noe særlig ? Anbefaler deg å klokke skjermkort .... Eler skal du ha en ferdig pc ? Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 ikke gå for kampanje pcer :!: Skal sette opp et oppsett for deg jeg ... Regner også med at du ikke skal klokke noe særlig ? Anbefaler deg å klokke skjermkort .... Eler skal du ha en ferdig pc ? 6770202[/snapback] Satte bare opp ferdig PC'n fordi jeg viste ikke åssen data han vil ha, men satte også opp et annet oppsett som du ser nå. Oppdaterte litt Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 kjøp denne også kjøper du denne og denne på pcutstyr.no Lenke til kommentar
TurArnath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 når det kommer til netshop sitt kampanje tilbud er jeg litt skeptisk til hovedkortet og den skjermen de har satt opp... Det er alltid noe jeg er litt missfornøyd med på kampanjepakker. ellers med tanke på overklokking. så er ikke det min sterkeste side. om det blir noe så kommer det til å gå utover grafikk kortet Hvordan er nVidia iforhold til ATi for øyeblikket? Lenke til kommentar
TurArnath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Takk for flere bra forslag... likte spesielt LG skjermen som The ghost kom med får vel sjekker ting litt opp mot hverandre.. etter mitt behov Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 når det kommer til netshop sitt kampanje tilbud er jeg litt skeptisk til hovedkortet og den skjermen de har satt opp... Det er alltid noe jeg er litt missfornøyd med på kampanjepakker. ellers med tanke på overklokking. så er ikke det min sterkeste side. om det blir noe så kommer det til å gå utover grafikk kortet Hvordan er nVidia iforhold til ATi for øyeblikket? 6770439[/snapback] Skjermen på netshop sin kampanje pc, skal være veldig bra. Har sett flere kommentarer om den. Hovedkortet vet jeg desverre ikke noe om, men gigabyte har som regen veldig gode hovedkort. Gode til å overklokke. nVidia og ATI ligger som alltid veldig veldig likt. Kommer litt an på åssen spill eller hva en skal bruke dem til. Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Takk for flere bra forslag... likte spesielt LG skjermen som The ghost kom med får vel sjekker ting litt opp mot hverandre.. etter mitt behov 6770480[/snapback] Jeg vil råde deg til å IKKE kjøpe Flatron. En kompis av meg har det. Funker nesten ikke å slå den på. Sendte den inn og fikk en ny skjerm, men samme problemet der å. Har også hørt at flere har hatt mye problemer med Flatron skjermer. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) jeg bruker min pc kun til bilde/video redigering og spilling, spiller på full grafikk på de fleste spillene... (se ned...) kjpøte min for 13500... hadde skjermene fra før av... Endret 30. august 2006 av CustomTP Lenke til kommentar
TurArnath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 eg vil råde deg til å IKKE kjøpe Flatron.En kompis av meg har det. Funker nesten ikke å slå den på. Sendte den inn og fikk en ny skjerm, men samme problemet der å. Har også hørt at flere har hatt mye problemer med Flatron skjermer hmmm... det er faktsik slitsomt å finne en bra LCD skjerm som ingen har noe problem med. der for likte jeg den benQ jeg satte opp. Den har dessverre ikke noen stor oppløsning. og om jeg skal velge intel eller amd.. virker som om er en smak sak.. samme som nVidia og ATi skal ikke være lett å få tak i det beste for en billig penge Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Glemte vist minne ... La det til nå ... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Når det gjelder skjerm så kan jeg anbefale denne på det varmeste da den har IPS panel osv. Bare pass på å kjøp den med 8ms og ikke den med 16ms for det er en eldre verson med mange feil på så da er det Stretto.no som har den billigst nå .. Grunnen til at jeg ikke la den i oppsettet i stad er forsi de ikke har den på SHG, men hadde det for noen uker siden så da tok jeg bare den første og beste kjermen jeg så ... PS... Har aldri hatt den skjermen selv men har planer .. Lenke til kommentar
TurArnath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 så også ut som en fin skjerm.. har veldig lyst til å ha litt oppløsning på skjermen min oxo.. så lenge det ikke går utover ms... vil du få ghosts med 8ms på f.eks. hl2? og corsair value minne.. er det crap eller fungerer det bra nok når en kjører 2gb? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du vil ikke få etterslep som er syning med mindre du konsentrer deg om å finne dem isteden for å spille som ikke er lurt Value ram er helt grei den med mindre du skal klokke noe særlig ... Ellers vil det gå fortere med med bedre ram om man ikke klokker også men det er så lite at det ikke er verd økningen i pris ... Husk at du må ha DDR2 hvis du har noen fra før av ... Lenke til kommentar
TurArnath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 hehe.. har nok ikke noe ram fra før av så det er ikke noe problem, sitter på en laptop hvor skjermen nesten er uleselig og den tar noen reboots når den føler for det. Et spørsmål til.. hvordan er intel core 2 duo i forhold til amd 64 x2? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Mye bedre ... Yter også mye bedre pr. Mhz .... Kan se om jeg finenr noen av de bildene der du ser en sånn statistikk av hvem som yter best og sist av AMD og Intel ... Ellers kan jo du prøve og finne det ... Lenke til kommentar
TurArnath Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 fikk lest igjennom hw's egen test Intel core 2 test. og det virker som om intel knuser amd 64.. selv om amd 64x2 ikke er med. menmen.. har ihvertfall satt opp en pc til 8000 uten skjerm Pc uten skjerm. fremdeles litt usikker på skjerm selv om den sony'n du refererte til virka veldig fristene. Får nok ikke penger til PC før ut i neste uke så har fremdeles litt tid til å se meg rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå