abene Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Microsoft har sluppet en betaversjon av en tjeneste som kan brukes til å stille spørsmål - tjenesten er foreløpig åpen kun for brukere i USA. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Med andre ord et slags forum med karaktersystem eller en slags utfordrer til wikipedia? Dvs. at det er demokratiet som bestemmer selv om de skulle ta feil. En slags reprise av den gamle historien om Kopernikus som mente at jorda slett ikke sto i sentrum av solsystemet og at kristendommen tok feil. Noe ingen trodde på fordi alle fulgte strømmen og trodde på hverandre. Kopernikus ble deretter kastet i fengsel og tvunget til å trekke sine uttalelser før han fikk slippe ut igjen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Dette poengsystemet er potensielt interessant, men hva tjener man på å ha mange poeng? Får man noe for det? Noen rabatter eller noe? AtW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tja.. det er jo diverse forumssystemer der man har "rep" istedet for postcount for eksempel. Der kan folk stemme på gode og dårlige innlegg, også øker totalscoren til poster etterhvert... Virker som meg som ett superstort brukerforum med begrenset levetid på trådene... Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Først av alt må det jo sies at dette er gammelt nytt, for jeg registrerte meg som beta-tester for en god stund siden, og har også brukt tjenesten en stund. Jeg vil også legge til at jeg fikk 3 invitasjoner til utdeling 1.august og de har jeg delt ut, personene har ikke blitt nektet tilgang til registrering som testere heller. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Den ultimate "rep" er vel Whuffie som beskrevet i Down and Out in the Magic Kingdom (lovlig gratis nedlastbar fra forfatteren). Der beskrives den som en slags valuta. Med dagens Web 2.0 tanker om folksonomy kan jeg tenke meg at mange prøver seg med en forretningsmodell rundt dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå