knopflerbruce Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Den nye PCen funker ganske greit, bortsett fra at den har en tendens til å fryse fra tid til annen. Dette har skjedd 4 ganger mens jeg har kjørt MSI LiveUpdate, og en gang mens jeg prøvde å rippe en dårlig CD (lot den stå på hele natta, skrudde av skjermen. Ingen respons fra pcen da jeg skrudde skjermen på om morgenen). Dessuten får jeg følgende beskjed når jeg prøver å oppdatere BIOS i windows: "error loading driver". Personlig tror jeg ikke det er grafikkortet som bøller, kan fint spille Call of duty med alt på maks uten problemer. CPUen ville kanskje gitt litt mer alvorlige og konstante problemer hvis den ahdde vært gåen, eller? RAMtrøbbel ahr jeg hatt på en annen PC, det resulterte i masse restarts. Mulig det er den, kan også være HK tror jeg. Får ikke opp noen feilmelding etter at jeg rebooter, da starter den som vanlig. Windows merker ikke at noe galt har skjedd. Vil det lønne seg å oppdatere BIOS via floppy, eller er det litt risikabelt siden pcen er litt snodig mtp å oppdatere i windows? Ryker garantien hvis jeg oppdaterer BIOS, forresten? Endret 3. september 2006 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 burde gå bra å oppdatere BIOS med floppy siden windows ikke har startet ennå, garantien skal ikke frafalle bare fordi du oppdaterer BIOS, du gjør da ikke noe fysisk "galt" Lenke til kommentar
LangZ1 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 kan være rammen sjekk ta memtest86 og sjekk om du får noen feil, får du det så kan du øke dimm voltagen til rundt 2,8 med ddr brikker og rundt 2,1 med ddr2 brikker, hvis ikke dette heller hjelper så leker du litt med ramm brikkene, ta ut en for å se hvem av de det er noe feil på, er godt mulig at en av "dine"(vet ikke hvor mange du har) ramm brikker er defekte.. Mvh Anders Langseth Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Når maskinen din fryser har du vel for bra kjøling da Neida, det kan vere litt av hvert, har du sjekket for virus/adaware/spyware og slikt? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Når maskinen din fryser har du vel for bra kjøling da Neida, det kan vere litt av hvert, har du sjekket for virus/adaware/spyware og slikt? 6770367[/snapback] Tviler på at det er noe sånt snusk på maskina, da den ble bygd for under en uke siden. Men har kjørt virusscan, adaware og spybot, uten annet enn cookies som ble rapportert. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 kan være rammen sjekk ta memtest86 og sjekk om du får noen feil, får du det så kan du øke dimm voltagen til rundt 2,8 med ddr brikker og rundt 2,1 med ddr2 brikker, hvis ikke dette heller hjelper så leker du litt med ramm brikkene, ta ut en for å se hvem av de det er noe feil på, er godt mulig at en av "dine"(vet ikke hvor mange du har) ramm brikker er defekte.. Mvh Anders Langseth 6770356[/snapback] Virker som om jeg trenger en floppy for å kunne kjøre memtest, så får ikke testet det helt enda. Lenke til kommentar
LangZ1 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) prøv å øk dimm voltagen din først da og se om det funker.. Endret 30. august 2006 av LangZ1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 Installerte floppyen i går natt, og lot memtest stå og gå mens jeg sov. Våknet til 0 feil, så minnet er det hvertfall ikke. Oppdaterte BIOS, og maskina frøs i morges også. Lurer litt på om dette kan ha noe med grafikkortet, selv om jeg får spil Call of Duty UO uten problemer. Det spillet er neppe det mest grafikkrevende på markedet, så kan tenkes at feilen ikke blir fremprovosert der (noe den gjør i 3DMark). Har forøvrig laget en tråd om 7900gt-feilen som så mange er borti, relevant info kan postes der. Lettere for de andre som har trøbbel med kortet å få klargjort at det er produksjonsfeil hvis det ligger i skjermkortforumet PS: Har ikke prøvd å øke volten på rammen, siden memtest ikke viser noen feil er det vel ikke rammen som er problemet uansett. Right? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Jepp, var nok skjermkortet ja. Gikk rett til helvete under 3DMark03 på en annens PC også. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 (endret) Jepp, var nok skjermkortet ja. Gikk rett til helvete under 3DMark03 på en annens PC også. 6794622[/snapback] Hvis det er XFX 7900gt 470M kortet du har så er det rimelig kjent at mange av dem er beheftet med feil. Skyldes mest sannsynlig at de er kraftig overklokket fra fabrikk og at kvalitetssikringen har vært for tilfeldig. Endret 3. september 2006 av vidaremil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå