eSik Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei, Jeg får ikke webcamet mitt til å funke på universitetets nettlinjer. Regner med at det er en eller annen lur brannmur som stopper moroa. Dette gjelder både når jeg tilkobler meg på WLAN på selve universitetet, og på dial-up linjen jeg har hjemme (jaja, bare le av dial-up dere, den er i det minste gratis). Når jeg prøver å sende eller motta webcam i MSN Messenger timer den enkelt og greit ut. Dette er ganske kjedelig, da jeg ikke får hatt videosamtaler med familien hjemme i Norge... Bruker WIN XP SP2 og nyeste vversjon av Live Messenger! Er tilkoblet gjennom http://uqconnect.net/ Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Har samme problemet som deg og er kobla til nettverket heime. Har bluecom, 3com 54mbps router, ZoneAlarm med Live Messenger fullt godtatt. Er litt rart:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Søk opp hvilke porter som webcammen sendes på og åpne disse Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 eSik: Har du problem med å sjå andre sine bilder på MSN? Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Baade og, det varierer i blant, men stort sett faar jeg lastet dem ned. Hvordan finner jeg ut hvilke porter webcamet bruker, og hvordan aapner jeg disse? JEg er groenn. Lenke til kommentar
eSik Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Jeg er foroevrig 1000% sikker paa at det er linjen min naa. I blant klarer jeg aa faa inn naboens WLAN her, og da fungerer webcam begge veier uten problemer. Saa er probemet mitt enkelt og greit uloeselig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Problemet ligger i brannmur. Går ut ifra at universitetets brannmur slår inn her. Hør med deres tekniske avdeling. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei, jeg har også et problem angående MSN webcam og brannmur. Bare at jeg vil blokke webcam, men har ikke portene. Noen som vet hvilke porter jeg må blokke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Med mindre jeg husker fryktelig galt; det er en lang rekke med porter. enklere å deaktivere det i selve klienten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå