MrAHB Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har innstallert driver for min Koincica/Minolta X1 med 8MP. Men fikk problemer med at maskinen ikke kodtok driveren. Når jeg tok i kameraet ledningen til usbporten kom det opp "ukjent enhet". Jeg tok derfor og avinnstallerte driveren, men etter det har jeg ikke fått innstallert den på nytt. Jeg lurte derfor på hvor man kan finne ny bedre drivere, for det finnes ikke drivere, bare bruksanvining, for akkurat dette kameraet på internettsidene til Konica/Minolta. Noen som kan hjelpe? Hvis ikke må jeg gå til innkjøp av en minnekort leser, men det skulle være unødig. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 X1 benytter (som stort sett alle andre digitale kamera, minnekortlesere, minnepinner, lagringsenheter etc etc) masselagringsenhet-støtten som er bygget inn i alle windowsversjoner etter Win98SE. Hvis du ikke sitter på Win 98 eller Win 98SE, skulle du ikke behøve noen driver i det hele tatt. Hva står det mer enn "ukjent enhet"? Får du valg for å søke etter driver automatisk? Mvh Kjetil Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Får valgt å søke etter driver på XP, men den finner ingen drivere, selv om cden som hører til kamera er i. Hvor finner jeg ny masselagrings driver? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 3. september 2006 Forfatter Del Skrevet 3. september 2006 Ingen som vet hvor man får tak i masselagrings driver til WinXP? -I såfall må jeg kjøpe minnekortleser :S Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Ingen som vet hvor man får tak i masselagrings driver til WinXP? -I såfall må jeg kjøpe minnekortleser :S 6793334[/snapback] Windows XP støtter såkalt "storage device" direkte uten ekstra drivere. Sjekket KMs sider. I bruksanvisningen og på denne http://www.konicaminolta.se/digital/digital_x1.asp?c=te&d=be siden oppgir KM at X1 støtter "storage device" standarden. Det skal da ikke trenge den medfølgende driveren (som er for Win 98) og skal dukke opp som en ekstern disk i windows explorer når du kopler til. Gjør den ikke det er det to muligheter. 1. Det er noe feil med kameraet 2. Du har fått ødelagt windows oppsettet ditt på en eller annen måte. Alternativ 2 er nok mest sannsynlig. Det er litt uklart hva slags meldinger du får fra de tidligere innleggene. Jeg ville sjekket: 1. At den ikke dukker opp i windows explorer. Hvis den ikke gjør det: 2. Fjern KMs programvare (avinstaller) hvis du ikke allerede har gjort det. 3. Prøv å koble til. La det stå tilkoplet. Gå inn i kontrollpanel, system, device manager (har du norsk XP heter det sikkert noe annet). Sjekk om du finner noen enhet med feil der. Gjør du det (og det er X1) så kan du prøve å fjerne den der. Av og til hvis en installasjon feiler så prøver ikke Win på nytt. Kople fra og til igjen og se om du får kontakt. 4. Virker fortsatt ikke? Prøv på en annen PC. Går det bra der er X1 OK. Få en med PC-forståelse til å se på PCen din. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2006 Del Skrevet 3. september 2006 Sjekk om det ikke er en setting på kamera som sier om det skal være i mass storage mode eller noe annet (som f.eks. en eller annen modus som gjør at kamera oppdages som kamera istedet for ekstern harddisk i windows...populært for f.eks. fjernstyring av kamera fra PC og slikt..) Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 7. september 2006 Forfatter Del Skrevet 7. september 2006 Takker for innspill, jeg har nå testet kameraet på tre forskjellige pcer og det virker ikke, så nå går turen tilbake til butikken siden garantien ikke har gått ut. Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Takker for innspill, jeg har nå testet kameraet på tre forskjellige pcer og det virker ikke, så nå går turen tilbake til butikken siden garantien ikke har gått ut. 6821279[/snapback] Bare sjekk det forrige poster skrev, at kameraet ikke er satt til å støtte PictBridge på USB porten. Da vil det nemlig ikke virke mot PC. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 (endret) PictBridge var ikke på, her er feilmeldingene: Endret 8. september 2006 av Kong Basse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå