Gå til innhold

en diskfeil er bare en pc i bevgelse unna..?

Anbefalte innlegg

Lurte på en ting til, jeg er litt paraonid av meg, men jeg har pcen i boks, som demper lyd og problemet ble kort forklart at jeg måtte åpne kabinettet på siden inni boksen, og trangt var det, men selve kabinnet kom i bevgelse i liten skala vel og merke men det ristet nok inni med en disk igang med kopiering. kjørte scandisk etc på disken og så ut til å funke ok, men hvor langt ifra var jeg et skrivehode kræsj? Greit nok om disken var tatt ut av kabinettet og igang og jeg ristet som gæren, men hvor godt sikret er disker nå til dags? Leste om en type labtop som kunne "merke" at den var i fritt fall, skulle du miste pcen, og skrivehodet vil automatisk låse seg, prisen var på ca 30000 for labtopen, men hvor godt sikret er ide disker og slikt med skriving på disken, og disken er i bevegelse?

Endret av Stian12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki,

jeg hadde også en dvdbrenner i en pc, med uten datakabel, bare strøm og startet den opp og fikk dvden inn, men stusset over at dvdromen ikke kom opp i "min maskin" oversikten. Alltid fundert litt på om det gjør skade på utstyr hvis du bare har på databel, men ikke strøm og omvendt.

Lenke til kommentar
oki,

jeg hadde også en dvdbrenner i en pc, med uten datakabel, bare strøm og startet den opp og fikk dvden inn, men stusset over at dvdromen ikke kom opp i "min maskin" oversikten. Alltid fundert litt på om det gjør skade på utstyr hvis du bare har på databel, men ikke strøm og omvendt.

6769966[/snapback]

Om du ikke har signalkabelen koblet i, kan ikke maskinen vite at en DVD-spiller (eller annen enhet) er koplet i. Strømkablen sender ingen informaskin til maskinen som sådan. Maskinen eller utstyret kan forøvrig heller ikke ta skade av at kabler ikke er koplet i. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...