Morelia Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Lurer på og kjøpe Denne linsen. Har ifra før en Canon ef-s17-85 /4,0-5.6 usm is. Vil 70-300 "ta over" for 18-85 i zoom ? Jeg er veldig fornøyd med 17/85 linsen min. Tror Dere jeg vil bli like fornøyd med den 70-300 ? Noen som har erfaringer med denne linsen eller ett annet forslag til linse opp til 300? Endret 30. august 2006 av Morelia Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Digital Picture har testa alle objektivene til canon. Driver å tester ut fra andre produsenter også. Har en anbefaling. Ikkje kjøp 75-300 USM III til rett over 2000,- Ikke beste kvaliteten. Kikk litt rundt på TDP og se hva du har råd til Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Men dette koster jo ikke rett over 2000,- men 5000,- Vet du evnt hva som ikke er så bra med det ? og evnt kan du gi meg et eksempel på et bra objektiv i samme løype og pris som denne her ? Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 EF 70-300 IS USM er det nyeste av 4x zoom klassen til Canon. Det er regnet for å være optisk meget tett opptil ef 70-200 f/4 (se bort ifra byggekvalitet). Objektivet er for alle vanlige formål meget bra. Det hadde et problem med fokus, men dette er rettet opp i løpet av sommeren, så det skal ikke være noe problem nå. Det har ikke strålende lysstyrke, så du må gjøre en oppveining på hva som er viktig. Men skal man ha bedre lysstyrke blir prisen fort 7000kr++ Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 EF 70-300 IS USM er det nyeste av 4x zoom klassen til Canon. Det er regnet for å være optisk meget tett opptil ef 70-200 f/4 (se bort ifra byggekvalitet). Objektivet er for alle vanlige formål meget bra. Det hadde et problem med fokus, men dette er rettet opp i løpet av sommeren, så det skal ikke være noe problem nå. Det har ikke strålende lysstyrke, så du må gjøre en oppveining på hva som er viktig. Men skal man ha bedre lysstyrke blir prisen fort 7000kr++ 6771689[/snapback] Vet du hva den fokus feilen gjaldt? Hva var feil liksom? Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det var ved portrett fotografering at problemet var, mener å ha lest det. Tror objektivene måtte inn til service. Det har fått vedlig god kritikk i tester jeg har lest og har selv lyst på objektivet. Men har akkurat kjøpt meg 17-55 2,8f IS, så må spare litt først. Du kommer nok ikke til å angre på det kjøpet! Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Du kommer nok ikke til å angre på det kjøpet! Er det meg (trådstarter)du mener ? Endret 31. august 2006 av Morelia Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Vet du hva den fokus feilen gjaldt? Hva var feil liksom? 6772836[/snapback] Den hadde et problem med uskarpe bilder når objektivet ble brukt på 240mm ++ og i vertikal posisjon (høydeformat). Dette skal være ordnet, samt at objektivene som ble rammet har blitt tatt inn for rep. Lenke til kommentar
Nessumsar Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Lurer på og kjøpe Denne linsen. Har ifra før en Canon ef-s17-85 /4,0-5.6 usm is.Vil 70-300 "ta over" for 18-85 i zoom ? Jeg er veldig fornøyd med 17/85 linsen min. Tror Dere jeg vil bli like fornøyd med den 70-300 ? Noen som har erfaringer med denne linsen eller ett annet forslag til linse opp til 300? 6769204[/snapback] Jeg har hatt denne linsen siden februar i år og er godt fornøyd. Problemet med fokus i portrett posisjon var begrenset til enkelte serienumre, i hht Canon USA. Min linse har tilfeldigvis et av disse serienumrene, så jeg har nettopp skrevet brev til Canon og spurt hva de vil gjøre med det. Men det er egentlig ikke noen stor sak. Jeg synes linsen fungerer godt, og det er veldig god hjelp i IS-funksjonen. Så jeg tror du vil bli fornøyd. Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Så jeg tror du vil bli fornøyd. 6776682[/snapback] Det er det jeg er ute etter å høre. Tror også at jeg vil bli fornøyd. Det er jo heller ingen som har kommet opp med noen annet objektiv heller. Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Lurer på og kjøpe Denne linsen. Har ifra før en Canon ef-s17-85 /4,0-5.6 usm is.Vil 70-300 "ta over" for 18-85 i zoom ? Jeg er veldig fornøyd med 17/85 linsen min. Tror Dere jeg vil bli like fornøyd med den 70-300 ? Noen som har erfaringer med denne linsen eller ett annet forslag til linse opp til 300? 6769204[/snapback] Jeg har hatt denne linsen siden februar i år og er godt fornøyd. Problemet med fokus i portrett posisjon var begrenset til enkelte serienumre, i hht Canon USA. Min linse har tilfeldigvis et av disse serienumrene, så jeg har nettopp skrevet brev til Canon og spurt hva de vil gjøre med det. Men det er egentlig ikke noen stor sak. Jeg synes linsen fungerer godt, og det er veldig god hjelp i IS-funksjonen. Så jeg tror du vil bli fornøyd. 6776682[/snapback] Hvor finner jeg disse serienummerene? Jeg kjøpte faktisk min i USA Har ikke oppdaget noen feil med den. Men greit å vite... Lenke til kommentar
Nessumsar Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Lurer på og kjøpe Denne linsen. Har ifra før en Canon ef-s17-85 /4,0-5.6 usm is.Vil 70-300 "ta over" for 18-85 i zoom ? Jeg er veldig fornøyd med 17/85 linsen min. Tror Dere jeg vil bli like fornøyd med den 70-300 ? Noen som har erfaringer med denne linsen eller ett annet forslag til linse opp til 300? 6769204[/snapback] Jeg har hatt denne linsen siden februar i år og er godt fornøyd. Problemet med fokus i portrett posisjon var begrenset til enkelte serienumre, i hht Canon USA. Min linse har tilfeldigvis et av disse serienumrene, så jeg har nettopp skrevet brev til Canon og spurt hva de vil gjøre med det. Men det er egentlig ikke noen stor sak. Jeg synes linsen fungerer godt, og det er veldig god hjelp i IS-funksjonen. Så jeg tror du vil bli fornøyd. 6776682[/snapback] Hvor finner jeg disse serienummerene? Jeg kjøpte faktisk min i USA Har ikke oppdaget noen feil med den. Men greit å vite... 6779243[/snapback] Serienummeret på min linse er inngravert like foran bajonettfatningen. Når linsen står på kamera er serienr på undersiden. Det er ikke så godt å se, er ganske svakt. Iflg nettsiden til Canon USA er alle linser som har tallet 0 eller 1 som tredje siffer i det 8-sifrede serienummeret rammet av dette. Linser som har 2 eller høyere som tredje siffer skal være "friske". Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hvordan er Sigma APO 135-400mm F4.5-5.6 DG Canon da ? Er det et bra objektiv ? iforhold til først nente ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå