Gå til innhold

Raskere produkter fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[Det blir jo som å si at det ikke er veimyndighetene sin skyld om en vei et sted er malt med 3 felter en vei, og 1 felt den andre. De velger jo selv om de skal implmentere synkron eler asynkron hastighet, at de velger å implmentere asynkron hastighet er aktørene sin skyld, det er ikke noe med kobberet i seg selv som tilsier at det må være asynkront.

 

AtW

6769827[/snapback]

 

Interessant det med vegmyndighetene. Nå er det faktisk ikke de som bestemmer. Lover, forskrifter og normaler er fastsatt av politikerene, og så blir feltene lagt ut i forhold til trafikkmengden.

Omtrent sånn er det vel med ADSL også? De fleste har ikke/sjelden bruk for den store opplastingshastigheten. Tipper 99% av trafikken går fra informasjonsleverandør til Ola nettbruker.

 

Men dog, jeg vil også ha bedre opphastighet

Lenke til kommentar

Gikk over til Canal Digital Kabel-internet da jeg fikk sjansen ette 5 år med NGT. Jeg flyttet jo usannsynelig mye i løpet av den 5 års perioden også, så jeg fikk skikkelig kjørt meg på kundeservice biten. I løpet av de 5 årene, flyttet jeg 5 ganger, bestilte nytt abonnement hver gang.

 

Ettersom da slapp jeg flytteavgiften, og det var som regel en kampanje igang så jeg slapp installasjonsavgiften også. Jeg måttte vente i snitt i 3 måneder på at installatør kom, og 3 av 5 ganger funket det ikke på første forsøk. Dvs, montøren slapp å komme tilbake. Det var bare at de ikke hadde bestilt nok "linjekort" til at jeg kunne få internet med en gang.... tjohei. Det skjedde 2 ganger....på rad! Så på de 5 årene hadde jeg ikke internet i mer enn underkant 4 av dem...supert :)

 

Ironien er at når jeg bestilte CD abonn, hadde jeg bestilt NGT på forhånd (som jeg da avbestilte etter 2 dager), kom installatøren 2 uker etterpå. REKORDTID! Måtte da forklare han at jeg hadde avbestilt det abonnementet. Har hatt minimalt med problemer hos CD, og når det har vært problemer har jeg fått svar (dvs de ringer opp når jeg setter meg selv i kø) og forklart hva som var galt, og når det kom opp igjen. Følte som om jeg kom i en ny verden...

 

I tillegg er CD billigere OG har bedre båndbredde opp OG ned. Jeg anbefaler alle å skaffe seg kabel tv fra CD :D

Lenke til kommentar

Interessant det med vegmyndighetene. Nå er det faktisk ikke de som bestemmer. Lover, forskrifter og normaler er fastsatt av politikerene, og så blir feltene lagt ut i forhold til trafikkmengden.

Omtrent sånn er det vel med ADSL også? De fleste har ikke/sjelden bruk for den store opplastingshastigheten. Tipper 99% av trafikken går fra informasjonsleverandør til Ola nettbruker.

 

Men dog, jeg vil også ha bedre opphastighet

6769943[/snapback]

 

Jo. Men leverandørene kunne lett tilbydt en "total" båndbredde og brukeren selv kunne bestemt hvor mye opp i forhold til ned han ville ha hatt.

 

Jeg vet at det er mer prisgunstig for leverandøren og levere ned hastigheter enn opp (mener det har noe med signalstyrken fra adsl-modemene er svake så linjekortene+kobberet må være bedre enn med lav upload), men tror ikke det er så gale at det ikke ville lønnet seg.

 

Jeg går nå UANSETT for de som har skikkelig upload, slik at jeg kan fjernstyre pcen min fra jobb, streame filmer og musikk til fester/besøk jeg er på osv. Har 2000 opp nå, men det er i underkant...skulle hatt minst 5000.

Lenke til kommentar
Tipper 99% av trafikken går fra informasjonsleverandør til Ola nettbruker.

6769943[/snapback]

Med tanke på at trafikk via P2P er like mye lastet opp av sluttbrukerene som lastet ned så, altså en 50/50-fordeling, og P2P er en stor del av den totale nett-trafikken så tror jeg tallet er betydelig lavere. Jeg vil tippe at gjennomsnittskunder har bruk for ca 1,5 ganger så mye ned-hastighet som opp-hastighet. Dvs. at P2P står for 2/3 av all nedlasting og 1/3 er fra tjenesteleverandører.

 

Enkelte tjenesteleverandører (F.eks Ubuntu) bruker også P2P som distribusjonsmetode så hva som er tjenesteleverandør og ikke er det ikke bestandig et klart skille på.

Lenke til kommentar

Glad jeg har bredbåndsfabrikken 10/10mbit og er ferdig med ngt for godt :D

Ngt funket kjempe når jeg hadde det før,men når jeg først fikk problemer var det bare mas.

 

Siden bredbåndsfabrikken nå er kjøpt opp av hafslund,så blir det spennende å se om det blir noen fartstøkning etterhver, nettet dems klarer jo 100mbit full duplex. ;)

Lenke til kommentar
Nexgentel er igrunnen bare til å le av sånn egentlig!

 

Jeg har for tiden LOS(Nextgentel) og har begynt å se meg mektig lei av at los omtrent aldri klarer å sende ut regninger slik at de siden går ut og sender ut dobble regninger bare for å ta igjen de regningene som ikke kom ut! Så tenke jeg kunne prøve Nexgentel!(Jeg får ingen binding siden jeg går over til nextgentel! :p)

 

Vel jeg ringte den 8 denne måneden og fikk vite at det er ikke alle ting som stemmer som de sier... Men fint å kunne kjøpe seg fram i support køen :p hehe... Men kan jo ikke akkurat si at statiske pakker er noe jeg liker spesielt ikke de tingene det står * på og som det lenger nede står at ikke gjelder for ADSL2+ f. eks.

 

Vel uansett så sa de at det ant. vil ta rundt 3 uker og at det normalt ikke tok lenger tid en dette! hehe! Det kan også ta litt lengre tid pga. kapasitet problemer etc etc. Men uansett så burde det ikke ta lengre tid!

 

Vel jeg har nå ventet i over 3 uker uten å hørt noe ifra Nexgentel på mail ang. montering etc. Og forrige gang jeg ringte inn så var det "for tidlig" å få noen data(Det hadde forsåvidt "bare" gått 2 uker :p)

 

Ringte inn idag og sjekket og joda det hadde sent en mail til los mail adressen min(ok?!) vel for det første bruker jeg den sånn egentlig ikke og for det andre så har jeg overhode ikke fått noen mail i den(eller sagt at jeg vil bruke den mail adressen)... Vel uansett så fikk jeg henne til å lese opp mail adressen hun hadde og etter å lest "feil" på skjermen(Noen setter inn en L i etternavnet mitt av en eller annen grunn selv om jeg skriver etternavnet mitt! (DooH)...

 

Vel hun sa at i mailen så var det ikke noen dato for montering for dette var noe montørene sa ifra om når de så at de hadde tid i timeplanen sin(Bruker de timeplan?! :p) Vel jeg har passert 3de uke og er på vei til 4de, men jeg har ikke hørt noe om montering, brukernavn eller noe i det hele tatt! Føler meg virkelig som en respektert kunde!

 

Vel jeg jo ikke mer en 21år(Snart 22år :p). Men jeg føler ikke Nexgentel har rett til å behandle meg som en useriøs person for det om... sånn etter å vært kunde hos los i over 3 år uten en eneste purring! Men det er opp til de! Så skal nexgentel ha et tips så må det være: Bli voksne og kom dere ut av puberteten! Det er liksom kundene som betaler lønna deres så dere får verse god vise at dere setter pris på dem!

 

Men uansett så har jeg tenkt å gi dem en sjanse, men jeg har 1 fordel og det er at jeg ikke er bundet i 12mnd! Med andre ord så er det hasta la vista vist de ikke fikser på voksenhets nivået sitt og behandler kundene med litt mer respekt!

 

Nå høres jeg vel ut som den store sutreren, men jeg mener at en vist respekt/kvalitet har jeg krav på selv om jeg er en ny kunde etc.! :dontgetit:

6769528[/snapback]

 

Skal ikke si at NGT er noe å skryte av men det der med at de må vokse opp å begynne å behandle deg som en voksen må jo være noe av det største idiotiske pølsevevet jeg har lest her... Tror du virkelig de driter i deg fordi du "bare" er 21år. Du er mynig og de har lov å ta penger fra deg, så selvfølgelig vil de ha deg som kunde. Problemet nå er at NGT er i en overgangsfase der de overtar over 10000 ADSL kunder ifra los og montørene har derfor "timeplanene" (som bare er en måte å referere til arbeidsdagen sin) fulle...

Bare purr litt på så får du nok linja di opp å gå.

6769591[/snapback]

 

Nå er vel ikke dette første gangen NGT har vært i ilden og å rakke ned på en poster fordi han føler seg dårlig behandlet er ikke akkurat hyggelig gjort.

 

Jeg er helt enig i at NGT burde bli "voksne". Jeg gikk selv over til UPC etter mye klabb og babb med en linje som aldri kom opp i mer en 2Mb/s. Stort sett lå den under 1,5 selv om den var stilt til 4Mb/s. Ikke veldig mye valuta for pengene, spør du meg.

 

Nå har jeg UPC med stødige 5,5-6Mb/s og null nedetid.

Lenke til kommentar
Jo. Men leverandørene kunne lett tilbydt en "total" båndbredde og brukeren selv kunne bestemt hvor mye opp i forhold til ned han ville ha hatt.

 

javel ja....

 

Det er fint du demonstrerer at du har null peiling på hva ADSl teknologi er. Du kan ikke bare justere fram og tilbake akkurat som du vil. ADSL er en standard med begrenset opp og ned hastighet, og du kan ikke bare overbestemme det akkurat som du vil, for da må du produsere egen elektronikk som skal kunne støtte dette i sentralene (og i ruteren).

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Enig med Stigma. Ønsker du 5Mbit upload? Joda, jeg ønsker meg en million.

6772232[/snapback]

 

Det er ingeting med kobber som gjør ADSL mer gunstig,såvidt jeg vet er ikke endeutstyret noe billigere heller(?). Synkrone linjer/mer upload er tross alt ganske greit å teknisk implmentere, mens det å gi en million til alle koster litt mer...

 

AtW

Lenke til kommentar
Enig med Stigma. Ønsker du 5Mbit upload? Joda, jeg ønsker meg en million.

6772232[/snapback]

 

Det er ingeting med kobber som gjør ADSL mer gunstig,såvidt jeg vet er ikke endeutstyret noe billigere heller(?). Synkrone linjer/mer upload er tross alt ganske greit å teknisk implmentere, mens det å gi en million til alle koster litt mer...

 

AtW

6772327[/snapback]

Her må jeg si meg enig. Hadde synkront endeutstyr blitt satset mer på ville det nok blitt vel så billige å produsere. Det er jo tross alt elektronikk det er snakk om, Se hvor billige CPU'er er blitt, og en CPU er jo mange tusen ganger mer avansert en et "enklere" endeutstyr.

 

Kanskje noe av svaret ligger der hvor ISP'en må leie linjer ut. For hadde alle hatt synkront bredbånd ville jo kostnadene på linjeleie vært mye høyere. Da hadde det muligens kostet mer for forbrukerne også. Men nå snakker jeg om ting jeg ikke helt har greie på. Jeg bare synser litt.

Lenke til kommentar

 

Va skal vanlige folk med over en mbit i opplasting?

 

 

Backup, backup backup.

 

AtW

 

 

Vanlige folk tar ikke backup (før etterpå)

 

Men fra spøk til revolver, de fleste greier seg vel med backup tatt hjemme på DVD, ekstern HD etc?

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Hva med å linke til selve produktsiden også?

http://www.nextgentel.no/privat/produkter/pluss/

Eller kalles det reklame da? (noe det kan kalles uansett) :p

 

Det er jo ett skritt i riktig retning da, liker at de prøver hvertfall!

 

 

Jeg har faktisk aldri hatt problemer med kundeservicen til NGT, hadde to forskjellige abbonement fra ngt 2002-2004 og fra 2004-2005, hadde ingen problemer (what so ever) faktisk. Ville bare gi de litt skryt også, er nok ikke mange som har vært like heldige som meg, det kan jeg greit inrømme

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

 

Va skal vanlige folk med over en mbit i opplasting?

 

 

Backup, backup backup.

 

AtW

 

 

Vanlige folk tar ikke backup (før etterpå)

 

Men fra spøk til revolver, de fleste greier seg vel med backup tatt hjemme på DVD, ekstern HD etc?

6776106[/snapback]

 

Personlig anbefaler jeg alle å ta off-site-backup, og det er veldig enkelt å gjøre over nett. Men du har rett i at det kanskje ikke er så vanlig, ihvertfall ikke vanlig nok, og selv om folk ikke vet det selv, så trenger de å utføre backup ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Ringte til ngt idag for å undersøke nærmere. Virket litt rotete fra ngt sin side; Ingen kunne svare på om å bytte fra ADSL Classic (398) til ADSL Cool Pluss (398). De sa nedgradering koster 300kr, mens oppgradering er gratis. Sa også at det tok noen uker før jeg fikk det hvis jeg valgte å bytte, så kommer bare til å vente litt til de finner ut av ting....

Lenke til kommentar
Det er ingeting med kobber som gjør ADSL mer gunstig,såvidt jeg vet er ikke endeutstyret noe billigere heller(?). Synkrone linjer/mer upload er tross alt ganske greit å teknisk implmentere, mens det å gi en million til alle koster litt mer...

Det er ingenting med _kobberet_ nei, men så er vi ikke helt nede på fysisk nivå når man snakker om f.eks. ADSL vs. SHDSL heller. ADSL er en protokoll, med sine begrensninger, f.eks. en maks-upload på rundt 1 Mbit. SHDSL, derimot, har en maks-hastighet på 2 Mbit (med mindre man kobler flere linjer sammen for 4 eller 8 Mbit).

 

Aner ikke noe om pris på utstyret, men det er på det rene at utstyret (linjekortene i sentralen) er forskjellig for SHDSL og ADSL, og det samme gjelder xDSL-modemet som sluttbruker får. Synes ikke det urimelig at de fleste leverandører prioriterer en teknologi som gir asynkrone hastigheter en fordel, ettersom det er dette som oftest trengs. Synes heller ikke det høres så snodig ut dersom det mest produserte xDSL-utstyret (ADSL) var billigst. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...