exhalibur Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 heisan alle dere der ute på den store verdens veven.. skal kjøpe meg ein bærbar, den må kunne brukes til spill (WoW, AoC, civ4 og kanskje litt oblivian.), film og litt bilde redigering (digital kamera). håper at det er masse folk ute på veven her som har peiling og kan hjelpe ein stakkar..har funnet 3 alternativer som kanskje kan være brukende, skal oppgradere til 2 Gb ram og ekstern harddisk på 250/300 Gb. 17" skjerm er egentlig eit ønske men ingen krav. batteritid har ingenting å seie, kommer for det meste til å stå med fast strøm. pris ca 10-12 000 + oppgraderingene http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=32479...4479&sku=323965 pls. hjelp ein stakkar som ikkje har peiling..hører noen sier at eg må gå for amd, siden dei har 64 bit i sine prossessorer, har dette noe for seg ? excalibur Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei Denne HP pc`en burde være et godt utgangspunkt. Da har du også noe penger til oppgradering. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=c:...;p:1017568;pl:1 Lenke til kommentar
exhalibur Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 heisan takker for tipset.... er go7600 bedre enn x1600 den som du anbefalte var ein amd med 1,8 GHz, den eine som eg har sett på har 2GHz intel. (HP Compaq nx9420) er her noen forskjeller som er verdt å tenke på ?? så var det dette med 64 bit, er det noe å tenke på, er det derfor du anbefaler amd pc'en kanskje..?? excalibur Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Ville ha lagt till 2000kr og fått en med x1800 (viss spilling er i intresse) denne! Kunn dagens bunnpris på komplett... Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei! Skal kjøpe bærbar i samme prisklasse selv, og valgte til slutt å bestille HP Compaq nx9420 som du har satt på listen, men modellen med bl.a bedre skjerm (12.995 på komplett). Hadde i utgangspunktet tenkt meg en ASUS A6T, men leverandøren var tom for denne. Hadde ikke kommet før 1.okt.. Ellers hadde jeg akkurat de samme maskinene som deg oppe til vurdering. Har også sett litt på Zepto Znote 6214W men denne ble droppet grunnet dårlige kommentarer til skjermen og lav batteritid. Når det kommer til 3D-kort skal Go7600 og X1600 være veldig likestilt etter det jeg har lest, men ser ut som om x1600 har en tendens til å være bittelitt bedre.. 64-bits prosessor er jeg mer usikker på. Hadde samme dilemmaet selv, og bestemte meg til sist for at det spilte liten rolle. Er så vidt jeg vet få produkter på markedet som utnytter denne teknologien, og da Intel Core-duo var mer tilgjengelig gikk jeg for denne løsningen. Tror ikke det skal spille for stor rolle.. Du får ha lykke til med valget! BlackOut Lenke til kommentar
exhalibur Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Heisan folkens... takk for flote svar ser ut som eg kanskje også går for HP Compaq nx9420 med Intel® Core™ Duo processor T2600 prosesoren. ikkje for å gjere deg iritert men eg fann den for ein hyggeligere pris hos amentio 11 647,- (http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:924977;c:36159) når det gjelder spilling så er ikkje dei største spilla som fear og battelfield det som skal spilles, det mest krevende blir som nevnt (WoW, AoC civ4 og oblivion), så eg håper x1600 er godt nok, men det står at den har opptil 256Mb hva betyr det, at den har delt minne med resten av maskinen ?? excalibur Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Gratulerer med et bra valg! Fikk den til 12.000 selv (vennepris i en liten telebutikk i Bergen sentrum), så irritert ble jeg ikke! Sparer frakt og får det lett hvis noe skulle gå galt! Står dedikert skjermminne, så tror nok ikke den deler... Ellers tror jeg X1600-kortet skulle gjøre jobben fint, etter å ha lest denne posten. Good luck med ny bærbar! Blackout Lenke til kommentar
exhalibur Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 supert... fikser du samme pris i samme butikken til meg og ? komer å kjøper i dag.. bor i hardanger.. det ser ut som ein fantastisk pc til ein fantastisk pris... tror det er ein vinner... excalibur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå