Gå til innhold

K800i, K610i eller w810i?


Anbefalte innlegg

Har lurt litt på K800, men er litt skeptisk til linsedekkselet da jeg bruker å ha mobilen i fremmlomma eller baklomma.

 

Noen med erfaring??

6845359[/snapback]

Det er et stort minus med K800i. Har meget god erfaring med det :p Den har en tendens til å åpne seg i lomma, ikke alltid, men det er ikke akkurat sjelden. Men hadde jeg visst om det før jeg kjøpte mobilen, tror jeg ikke det ville ha stoppet meg i fra å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ny mobil rimelig kjapt pga at min T610 synger på siste vers. Var innom noen butikker i dag som selger K800i og billigste jeg fant var 1899kr+ Telenor fri 120, burde jeg slå til på det tilbudet? Er en månedspris på drøyt 200kr +-, noe som i mine ører høres litt dyrt ut.

 

Mener å huske at jeg leste noe om at man kunne si opp abonnementet, men at man da må betale et straffegebyr på 1400kr, stemmer det? Hvis jeg kjøper telefonen, sier opp abonnementet på dagen så får jeg jo telefonen for 3300kr og da sparer jeg jo en tusenlapp :hmm:

Lenke til kommentar
Trenger ny mobil rimelig kjapt pga at min T610 synger på siste vers. Var innom noen butikker i dag som selger K800i og billigste jeg fant var 1899kr+ Telenor fri 120, burde jeg slå til på det tilbudet? Er en månedspris på drøyt 200kr +-, noe som i mine ører høres litt dyrt ut.

 

Mener å huske at jeg leste noe om at man kunne si opp abonnementet, men at man da må betale et straffegebyr på 1400kr, stemmer det? Hvis jeg kjøper telefonen, sier opp abonnementet på dagen så får jeg jo telefonen for 3300kr og da sparer jeg jo en tusenlapp :hmm:

6857378[/snapback]

 

Ja det går. Jeg tegnet nytt abb den 08.08 i år for å få Nokia 6233 til en krone på Spaceworld. I går sa jeg opp abbonnementet og det vil koste meg 1300 kroner. Ergo fikk jeg telefonen for 1301 kroner. Billig. :D

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg i alle fall blitt litt klokere med tanke på hva slags telefon jeg skal ha. Utrolig bra forum, og utrolig bra med tilbakemelding.

 

Særlig i forhold til hva slags hjelp man får i noen butikker. Gikk til noen her i Tromsø, på telehuset kunne en hyggelig fyr fortelle meg det jeg visste på forhånd, 810i var musikktlf...k800i var kameratlf...og k610 var en bra og billig 3G. Ble ikke så mye klokere av det. Hos Expert visste han ikke så mye, hehe, spurte om skjermen på k610 og 800, om hvor stor forskjellen var siden flere nettaviser hadde sagt at 610 hadde en blass skjerm. "Vel, det er jo samme skjermen sa han, de er like stor, har samme oppløsning...." Var også innom Snakk, der har de litt mer peiling, men felles for alle butikkene jeg var i var at ingen hadde en tlf som jeg kunne slå på og se på menyene og skjerm. Så jeg tar utgangspunkt i forumet, og med mine kriterier som var bra skjerm, musikk, kamera, så blir det nok en K800. Størrelsen er ikke så viktig, og jeg synes ikke den er så stor. Og som en forumdeltaker sier her "hva er det w810 har som ikke k800 har?" For meg ser det ut som om k800i har alt det som både w810 og k610 har, pluss større og bedre skjerm, og bedre kamera.

 

Så nå gjenstår det bare å se hvordan jeg kjøper, med eller uten abonnement. Tror jeg skal leve litt fattig i noen måneder og kjøpe den uten abonnement.

 

Så til alle som har kommet med nyttige bidrag, tusen takk!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hva skulle du behøve å fjerne deg fra forumet for? Om du ikke ønsker å være her lengre kan du jo bare la være å logge deg inn.

 

mskedsmo:

Mye riktig i det du sier, jeg sitter i akkurat samme situasjonen og føler at om man først skal ha en telefon så er det like greit å slå til på en K800i så slipper man å sitte og gremmes i ettertid over at man ikke har 3,2mpix kamera/3G osv.

 

Jeg kommer til å gå for en K800i med abbonement, for så å betale meg ut av bindingstiden og fortsette med mitt nåværende abonnement. Ser du på prisen for K800i med NetCom ActiveTalk på Elkjop.no til 1199,- så kommer du billigere ut av det selv om du betaler 1500,- til netcom for å bryte bindingstiden.

Lenke til kommentar
Hva skulle du behøve å fjerne deg fra forumet for? Om du ikke ønsker å være her lengre kan du jo bare la være å logge deg inn.

 

mskedsmo:

Mye riktig i det du sier, jeg sitter i akkurat samme situasjonen og føler at om man først skal ha en telefon så er det like greit å slå til på en K800i så slipper man å sitte og gremmes i ettertid over at man ikke har 3,2mpix kamera/3G osv.

 

Jeg kommer til å gå for en K800i med abbonement, for så å betale meg ut av bindingstiden og fortsette med mitt nåværende abonnement. Ser du på prisen for K800i med NetCom ActiveTalk på Elkjop.no til 1199,- så kommer du billigere ut av det selv om du betaler 1500,- til netcom for å bryte bindingstiden.

6865775[/snapback]

Jeg er totalkunde hos telenor, og har fem prosent rabatt på grunn av det. I tillegg bor jeg i et borettslag som har 10 prosent hos telenor, så jeg har totalt 15 % på alt av telefoni og bredbånd. Hvis jeg bytter abo så mister jeg en del rabatt. I tillegg virker ikke netcom der samboeren er fra, så hver gang vi er der på besøk så er dekningen helt borte. :no:

 

Og siden jeg har lest at det ikke går an å fjerne operatørlåsen på k800i, så vil det ikke være noen vits i å kjøpe med abo. Telenor har dårlig finans på k800i. Har regna på det, og kan jo like gjerne kjøpe den på mpx for 3590, for så å dele beløpet opp i noen måneder.

Lenke til kommentar
Vel, da har jeg i alle fall blitt litt klokere med tanke på hva slags telefon jeg skal ha. Utrolig bra forum, og utrolig bra med tilbakemelding.

 

Særlig i forhold til hva slags hjelp man får i noen butikker. Gikk til noen her i Tromsø, på telehuset kunne en hyggelig fyr fortelle meg det jeg visste på forhånd, 810i var musikktlf...k800i var kameratlf...og k610 var en bra og billig 3G. Ble ikke så mye klokere av det. Hos Expert visste han ikke så mye, hehe, spurte om skjermen på k610 og 800, om hvor stor forskjellen var siden flere nettaviser hadde sagt at 610 hadde en blass skjerm. "Vel, det er jo samme skjermen sa han, de er like stor, har samme oppløsning...." Var også innom Snakk, der har de litt mer peiling, men felles for alle butikkene jeg var i var at ingen hadde en tlf som jeg kunne slå på og se på menyene og skjerm. Så jeg tar utgangspunkt i forumet, og med mine kriterier som var bra skjerm, musikk, kamera, så blir det nok en K800. Størrelsen er ikke så viktig, og jeg synes ikke den er så stor. Og som en forumdeltaker sier her "hva er det w810 har som ikke k800 har?" For meg ser det ut som om k800i har alt det som både w810 og k610 har, pluss større og bedre skjerm, og bedre kamera.

 

Så nå gjenstår det bare å se hvordan jeg kjøper, med eller uten abonnement. Tror jeg skal leve litt fattig i noen måneder og kjøpe den uten abonnement.

 

Så til alle som har kommet med nyttige bidrag, tusen takk!

 

:thumbup:

6860362[/snapback]

 

 

Bra at du er fornøyd med forumet og evt tips som du kan dra nytte av!

 

For å oppsummere litt (jeg har alle 3 mobilene du lurer på)

 

- K610 har en mye blassere skjerm enn W810.

Den er minst, og billigst, og føles slik også, veldig plast følelse når man holder i denne.

Men samtidig har den stort sett alt i en liten pakke, fåes i tre farger.

 

- W810 har sannsynligvis den beste ikke QVGA skjermen på markedet, sterke farger, lys-sterkt og fin.

Raskt kamera, og rask UI (raskere enn min K800, marginalt riktignok)

Syns også den er finest av disse tre mobilene (hvit versjon kommer i disse dager)

Ikke 3G gjør at denne varer batteriet lengst på.

 

- K800 med minnekort og bedre ørepropper, spiller like bra som W810.

Den har bedre skjerm, større (2.0" mot 1.9") høyere oppløsning, bedre kamera, men dekselet hender spretter opp i lommer etc.

K800 er imidlertid bygd på en ny platform og er større, tyngre, men er den mest velbygde av disse tre (ikke noe knirk altså)

 

Gå for W810 evt K800...(kanskje også W850?)

 

Alternativt, hvis du kan vente, gå for en forbedret K800 nærmere mot jul, ny design, mer internt minne, ny UI, bedre video opptak.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Heisann. Når du sier "ny design, mer internt minne, ny UI, bedre video opptak.", hva tenker du da på med design og ny UI? Vil telefonen se veldig annerledes ut, og vil operativsystemet være veldig annerledes?

6867569[/snapback]

 

Har ikke sett bilder av den ennå, så kan ikke beskrive designet på den.

Mht meny, hvis du har PSP, så er det en grei pekepinn på hvordan det vil bli og se ut.

:)

Lenke til kommentar
Heisann. Når du sier "ny design, mer internt minne, ny UI, bedre video opptak.", hva tenker du da på med design og ny UI? Vil telefonen se veldig annerledes ut, og vil operativsystemet være veldig annerledes?

6867569[/snapback]

 

Har ikke sett bilder av den ennå, så kan ikke beskrive designet på den.

Mht meny, hvis du har PSP, så er det en grei pekepinn på hvordan det vil bli og se ut.

:)

6867612[/snapback]

 

Nope, har ingen PSP, så da er det vel bare å vente.

 

:)

 

Fant denne http://video.google.com/videoplay?docid=-1...481689092&hl=en, og hvis den blir som den, så blir den jo riktig så kul.

 

Men vet ikke om jeg kan vente til jul med å kjøpe ny tlf. Får håpe dette blir et theme som kan brukes i k800i også?

Endret av mskedsmo
Lenke til kommentar
Hvilket abbonement var dette?

 

Vurderer å kjøpe en K800i selv med ActiveTalk, er vel det som stort sett er billigst å løse seg ut fra. Men er en stund siden jeg så den til 999,- med ActiveTalk, noen som vet om noen selger den til rundt denne prisen fortsatt?

6859067[/snapback]

 

 

 

Ser de har den på Space world til 999,- med telenor fri 120

Lenke til kommentar

På en eller annen måte greide jeg å miste øreproppene på min W810i. smile.gif IKKJE den med radio greia på den innerste delen som du kobla i telefonen, men sjølve øreproppene...

Er der noen som kan hjelpe meg med å finne de beste ørepluggene?

IKKJE HEADSETT!

 

Og hvordan legger man inn ting på telefonen sinn? Bilder og Temaer og slikt?... Har bare fått til musikk!!

 

Og nokk et forsøk på å jøre noe med denne kontoen min mad.gif ... Går det ann å skifte brukernavn?

Lenke til kommentar
Heisann. Når du sier "ny design, mer internt minne, ny UI, bedre video opptak.", hva tenker du da på med design og ny UI? Vil telefonen se veldig annerledes ut, og vil operativsystemet være veldig annerledes?

6867569[/snapback]

 

Har ikke sett bilder av den ennå, så kan ikke beskrive designet på den.

Mht meny, hvis du har PSP, så er det en grei pekepinn på hvordan det vil bli og se ut.

:)

6867612[/snapback]

 

Nope, har ingen PSP, så da er det vel bare å vente.

 

:)

 

Fant denne http://video.google.com/videoplay?docid=-1...481689092&hl=en, og hvis den blir som den, så blir den jo riktig så kul.

 

Men vet ikke om jeg kan vente til jul med å kjøpe ny tlf. Får håpe dette blir et theme som kan brukes i k800i også?

6867666[/snapback]

 

Menyen på PSP er jo veldig brukervennlig og rask så dette tror jeg kan bli veldig bra. :thumbup:

Siden det er snakk om ny UI kan vi nok ikke oppdatere eldre modeller til dette, vil jeg tro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...