Gå til innhold

Hjelp til innkjøp (CPU+HK+GFX+RAM)

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide å foreta en liten oppgradering.

Har per idag:

- Asus KT7A

- Athlon XP 1.8GHz (Thermalright SLK 947U heatsink)

- 1gb med DDR (billig brand)

- ATI Radeon 9800

Er kommet så mye nytt i det siste så jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe. Maskinen blir hovedsaklig brukt til gaming, så det er der jeg er ute etter ytelse.

Jeg sikter meg inn på en prisklasse på rundt 5000,- for innkjøp av de nye komponentene.

Fint om dere kunne kommet med forslag på innkjøp :)

EDIT: For å spesifisere ønsker jeg forslag på kjøp av HK+CPU+MINNE+GFX (lener mot Core duo2)

Endret av Klingon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for input, så bra ut dette.

Bare så synd Sapphire Radeon X1900GT ikke er tilgjengelig i noen norske nettbutikker før i november, noen alternativer her?

Ellers så hadde jeg planer om å klokke litt, tenkte på Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 1024MB PC5400 Kit w/two matched CM2X512-5400C4 Dimm's for å oppnå dette?

Lenke til kommentar
Du kan jo kjøpe x1900xt som er kjempebra. Rammen er ok. Du kan oppnå mer med PC6400 ram (DDR2-800). Forøvrig anbefaler jeg deg 2 gigabyte, da dette trengs i spill.

6775093[/snapback]

Mnjaa billigste xt kortet ligger på 2400,- :( jeg får vel heller vente litt tror jeg.

Hvis jeg drite i klokkinga så holder det med PC4200 2gb ram regner jeg med?

Lenke til kommentar

Sjekk ut ukens tilbud på komplett! http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313834&cks=WYO

Dette var billig. Skynd deg og bestill innen uken ;)

Her kan du enkelt klokke opp cpu'n uten å måtte volte opp (mer volt minker levetiden) til 333x7 = 2,33 GHz = helt grei klokk :). Da vil dette fungere kjempebra. Eventuelt kan du jo kompensere siden du fikk så billig ram og legge i 500 kroner til for å få E6400. Da får du enda høyere klokk (333x8 = 2,66 GHz) Men det er egentlig ikke verdt pengene. Gå for E6300 du ;) Du kan heller være raus og spandere X1900XT på deg selv siden du sparte så mye på rammen ;)

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...