Andain Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hei, Har fått sammen ny PC med bl.a. ASUS P5W DH Deluxe (HK) og Core 2 Duo E6600 (CPU). Til HK fulgte det med et program som heter "PC Probe II" hvor man kan sjekke temperatur etc på HK og CPU. Iflg det programmet ligger CPU stabilt på 36 C, men innimellom hopper den opp til 256 C i et sekund eller lignende og gir pop-up melding med advarsel. Kan dette være tilfelle ? Isåfall, hva kan årsaken til dette være ? Hva skal til for at CPU temp. gjør et så stort hopp i noen få sekunder for så å gå tilbake til normal temperatur igjen ? Jeg har ikke overklokket noe. Kan ellers nevne at HK ligger på rundt 45-46 C, noe som også gir en liten advarsel i PC Probe II. På CPU benytter jeg boxed viften som fulgte med, mens det i tillegg kjøres 2 vifter i kabinettet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Pc probe har jeg erfart er et dårlig program til overvåkning (ihvertfall tidligere versjoner) Har du sjekket temperaturer i BIOS? Boxed viften anbefaler jeg ekstremt sjeldent å bruke, og OM den skal brukes så bør man i det minste skifte ut kjølepasta til noe bedre (F.eks Arctic silver 5). Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du kan ihvertfall være trygg på at CPUen din ikke hopper opp til 256C. 1. Det hadde vært slutten for CPU 2. Kjøleblokken/Vifta klarer umulig å flytte bort 256C på et sekund. Da er det enten programmet eller sensoren det er noe galt med. Prøv et annet program så finner du det ut relativt fort Lenke til kommentar
Andain Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Du kan ihvertfall være trygg på at CPUen din ikke hopper opp til 256C. 1. Det hadde vært slutten for CPU 2. Kjøleblokken/Vifta klarer umulig å flytte bort 256C på et sekund. Da er det enten programmet eller sensoren det er noe galt med. Prøv et annet program så finner du det ut relativt fort 6768717[/snapback] Takk for svaret! Noen programmer å anbefale ? Endret 31. august 2006 av Andain Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 hvis du bare skal sjekke temperaturen innimellom kan du laste ned SiSoftSandra dette programmet viser all system informasjon og du kan se CPU temp og andre temperaturer Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 eller du kan bruke Everest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå