Gå til innhold

Annbefaling av Anime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer også litt på det der egentlig, har ikke hatt noen problemer med det før, på gundam og alle andre serier så har jeg ikke hatt problemer med å lese, men så prøvde jeg å se ghost in the shell sac, leste i mitt normale tempo, men teksten bare fløy av gårde

Endret av Photon
Lenke til kommentar

DVDer blir tekstet av folk som er proff, som kan språket japansk skikkelig og jobber med dette.

 

Fansubs blir tekstet av folk som er anime fans, ofte folk som holder på å lære seg japansk og ikke kan språket skikkelig ennå.

 

 

Du kan vel si det slik:

 

DVD teksting = Folk som får betalt for det og har det som jobb

Fansubs = Folk som gjør det gratis

 

Så selvfølgelig er DVD teksten bedre. Har aldri hatt problemer med at teksten fløy avgårde på en DVD.

 

 

Har sett Ghost in the shell på fansub, jeg hadde også det problemet med teksten.

Lenke til kommentar
Så selvfølgelig er DVD teksten bedre. Har aldri hatt problemer med at teksten fløy avgårde på en DVD.

6778740[/snapback]

Dette er slett ingen selvfølge. Det er meget mulig at folk som blir ansatt til å tekste kan språket bedre enn hobbysubbere, men det motsatte kan også være tilfelle, særlig hvis den som er ansvarlig for ansettelsen ikke selv snakker språket det er snakk om.

For eksempel mistenker jeg fansub-versjonen av Evangelion for å være tekstet bedre enn DVD-ene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så det lønner seg å skaffe seg Special Edition da, siden jeg leste et sted at de har scener som ikke var med i de orginale episodene..

Blir litt "Directors Cut"

6773786[/snapback]

 

 

Når det gjelder SEED er det best å se hele serien. Hvis du bare ser filmene vil du ikke helt skjønne handlingen, de er veldig "redusert" når det gjelder historien, mest skyting.

 

Med Destiny er special edition best, fordi serien er ganske treg og inneholder en del fillers og mye unødvendig mas. MEN foreløpig er det bare kommet ut 2 special editions, det skal komme 2 til, slik at blir 4 tilsammen. Det kommer 1 ut i november og den siste kommer ut i februar neste år.

 

 

Husk også å få med deg Gundam SEED After Phase, som er en 5 minutters video som finner sted etter at Gundam SEED er ferdig.

 

Også bør du hoppe over Destiny episode 50 og heller se Gundam SEED Destiny Final Phase istedenfor. Den originale episode 50 var helt løk, Final Phase retter opp i dette og har en bedre slutt.

 

Du vil kanskje også sjekke ut http://gundams.net

Masse Gundam SEED info her.

 

Og når du har sett ferdig Gundam SEED så besøker du denne linken her :)

http://plajapan.com/index.php?cPath=32_176

 

 

PS Det finnes også Gundam SEED Stargazer, som er en spinoff fra Destiny. 3 episoder på 15 minutter hver.

6774493[/snapback]

 

Må legge inn ett bra ord for Gundam Seed ja :cool: begynte å se på det for 24 timer siden og har sittet i 16 av de timene og sett alle 50 episodene Gundam Seed. Vanvittig bra serie altså! anbefales på det høyeste :thumbup:

Lenke til kommentar
hehe, jeg brukte vel omtrent like lang tid..

noen som kan fortelle meg hva de spinn-off'ene het? og er de noe å se?

6905593[/snapback]

 

her kan du se ;)http://www.animenewsnetwork.com/encycloped...ime.php?id=4189 er altfor mange :p

jeg skal no se destiny så fort som mulig :D

6906208[/snapback]

 

 

Ikke ha for høye forventninger til Destiny. Den var skuffende. Men mangaen er bra.

Lenke til kommentar
hehe, jeg brukte vel omtrent like lang tid..

noen som kan fortelle meg hva de spinn-off'ene het? og er de noe å se?

6905593[/snapback]

 

 

Det er Astray, MSV (mobilesuit variations), Stargazer og After Phase

 

 

After Phase finner sted etter Gundam SEED, og er bare en sånn kort episode som viser hva de folkene fra Archangel gjorde etterpå.

 

 

Handlingen i Astray og MSV finner sted samtidig som Gundam SEED. Men er bare som en slags intro til Gundam SEED Astray mangaen.

 

Stargazer finner sted samtidig som Destiny, og er stort sett det samme som Astray og MSV, men bedre.

Lenke til kommentar
hørt noe om at historien er rimelig treig, og at det da er værdt å vente på special edition?

6907577[/snapback]

 

 

De to første filmene av special edition er allerede ute. nr 3 kommer i november og nr 4 kommer i januar.

 

Special edition er betydelig bedre, fordi Destiny inneholder mye unødvendig mas og meningsløse ting som har blitt fjernet i special edition.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tenkte jeg skulle finne meg en Anime serie jeg kan bli "helta" på..

Men har ikke vært innom faget noe særlig før, så trenger et tips..

 

Kriterier...

 

- Action

- Bra tegnet/animert (Høy kvalitet)

- God Storyline

- Gjerne Sci-Fi

- Helst engelsk eller engelsk døbba

 

Tar gjerne imot tips om filmer også...

"Wonderful Days" noe bra?

6768416[/snapback]

Last Exile passer bra til de merkede punktene over. De prater japansk i serien, men det er jo engelsk sub.

 

Last Exile er forøvrig en genial serie!

Lenke til kommentar
DVDer blir tekstet av folk som er proff, som kan språket japansk skikkelig og jobber med dette.

 

Fansubs blir tekstet av folk som er anime fans, ofte folk som holder på å lære seg japansk og ikke kan språket skikkelig ennå.

 

 

Du kan vel si det slik:

 

DVD teksting = Folk som får betalt for det og har det som jobb

Fansubs = Folk som gjør det gratis

 

Så selvfølgelig er DVD teksten bedre. Har aldri hatt problemer med at teksten fløy avgårde på en DVD.

 

 

Har sett Ghost in the shell på fansub, jeg hadde også det problemet med teksten.

6778740[/snapback]

 

Selv om folk får betalt er det langt fra alltid at DVD tekstingene er noe bedre, vært tilfeller der det har vært omvendt, fansubbere har mere feil i de fleste tilfeller, men de fleste av de brenner slikt for å gi oss det at de får DVD-tekstingene til å virke livløse, noen fansubbere kommer også med masse annen info DVD-tekstere ikke har med som har med kultur å gjøre i Japan. (Som trengs for å skjønne visse vitser :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...