Gå til innhold

Annbefaling av Anime


Anbefalte innlegg

Black Cat (action) Har bare startet å se denne serien men virker lovende. :)

 

"A group of assasins are controled by Chronos. They all have a number on their neck. But number 13 which is Black Cat has the characteristics of a cat, because a witch cursed him. He is supposed to kill people but he also hates the thought of killing people.

The world is secretly controlled by a secret organizition, Chronos. Under the command of this mysterious organization, are the Chronos Numbers, a group of powerful assasins, taking orders to eliminate certain target secretly to keep the so-called `peace`. One of the most powerful is the Number XIII, Train Hartnett, or known as Black Cat. At first he seems to be a cruel killer, a meeting with a girl Sweeper changed him completely. Now as a Sweeper, Train travelled with his partner Sven Volfied to hunt down criminals. "

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare legge til, Gundam SEED... Faen så bra!

 

Men jeg spør igjen, finnes Gundam SEED Dubba, og er det noe bra?

Eller bør jeg holde meg til Eng.Sub?

6776541[/snapback]

 

 

Engelsk sub er uten tvil det beste.

 

Men dersom du har pengene vil jeg anbefale at du kjøper den på DVD istedenfor å laste ned fansubs. Jeg har selv hele Gundam SEED på DVD og holder på å skaffe meg Destiny på DVD. Det er bare SÅÅÅÅ mye bedre å se den på DVD enn fansub, mye bedre bildekvalitet, i tillegg er flere av fansubene som finnes dårlig tekstet.

 

 

Husk å les mangaen også, den er bra.

Lenke til kommentar
hvor er det best å handle slikt a?

6777502[/snapback]

 

 

Her i norge har du 2 butikker som jeg vet om:

 

www.outland.no

www.raigashop.com

 

 

www.raigashop.com er uten tvil bedre enn Outland, de selger Gundam SEED for 200 pr DVD og Destiny for 175 pr DVD. Outland tar 300 pr DVD. Gundam mangaen er også billigere der enn hos Outland.

 

 

I utlandet har du www.animecornerstore.com, de har både Gundam anime og manga.

Finnes også flere andre, men www.animecornerstore.com er den eneste utenlandske butikken jeg har handlet hos.

Endret av cagalli
Lenke til kommentar
http://www.raigashop.com/index.php?AVD=rai...kat=anime_gseed

200kr for 5 episoder på en dvd?!! er jo helt bak mål

6777885[/snapback]

 

Dette er vel egentlig normal pris og tilsvarer ca det en helaftens spillefilm koster (5 episoder = ca 2 timer med underholdning), og butikker skal jo tjene penger de også. :hmm: Det blir selvfølgelig dyrt å kjøpe hele serien, men sånn er det jo alltid med TV-serier generelt.

Lenke til kommentar
http://www.raigashop.com/index.php?AVD=rai...kat=anime_gseed

200kr for 5 episoder på en dvd?!! er jo helt bak mål

6777885[/snapback]

 

 

http://www.outland.no/default.aspx?did=15288869

 

299 kroner her :cry:

 

 

Men 200 kroner er ca det samme som det koster å bestille fra utlandet med frakt inkludert. Uansett så er ikke 200 kroner mye penger. Eller dersom du er sosialklient eller skole elev så er det kanskje mye penger, men har du jobb er det egentlig "små penger".

Lenke til kommentar
jeg har 50 episoder som tar 10gb og jeg synes det er i nærheten av dvd kvalitet på disse, en dvd tar rundt 5gb?

6778004[/snapback]

 

En DVD bruker annen type videokomprimering. På DVD brukes mpeg2 mens disse fansubene bruker DivX eller xVID som komprimerer mer men gir dårligere bildekvalitet.

 

Jeg har Gundam SEED både som fansub og original DVD. Jeg ser lett forskjell på kvaliteten mellom dem.

 

I tillegg så er teksting på flere av fansubbene ganske dårlig. De klarer ikke engang å oversette navnene riktig :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...