Fribbern Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hei. Jeg har sitter noen timer nå og prøvd å forstå dette med php og treffteller. Har funnet en del ferdige skript her på forumet. men kjønner ikke hva jeg skal lagre hvor osv. Noen som har litt tid dem ikke vet hva dem vil bruke på og kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Du gir oss utrolig lite informasjon så litt vansklig å hjelpe.. Kanskje f.eks vise oss hva slags script det er snakk om ? Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 he he. beklager lite info. Jeg har forsøkt med forkjelige skript som ligger her ute på forumet. Det jeg ikke kjønner er hva jeg skal lagre skriptene som, må jeg fylle inn noe selv i skriptene? hvordan får jeg skripte til å vise en teller i nettleseren? Vi ha et skript som viser antall forskjellige ip ikke antall hitt Vet ikke om dette hjalp noe? Jeg er velig grønn på Php. ha lest inføringer, men kjønner fortsatt lite. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Her har du en ganske enkel en, ikke jeg som har skrevet, og husker ikke hvem, eller hvor jeg fant den. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; if(!is_file('teller.txt')){ die('teller.txt fins ikke'); } if(!is_writable('teller.txt')) { if(!chmod('teller.txt', 0666)) { die('Kunne ikke automatisk chmodde teller.txt. Gjør det manuelt'); } } if(!$fp = fopen('teller.txt', 'a')) { die('Kunne ikke åpne teller.txt'); } fwrite($fp, $ip . "\n"); fclose($fp); if(!file('teller.txt')) { die('Kunne ikke åpne teller.txt'); } function hits($unique = FALSE){ if($unique == FALSE) { echo count(file('teller.txt')); } else { echo count(array_unique(file('teller.txt'))); } } function ip() { foreach( array_unique(file('teller.txt')) as $ip) { echo "$ip<br>\n"; } } Da bruker du <?php hits(); ?> for å vise alle treff, og <?php hits(TRUE); ?> for å vise unike. Så lager du også en fil som heter "teller.txt" på rotnivå. Dvs der du feks har index.php/.html etc. Endret 30. august 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 takk for svar. den koden lager jeg i en egen fil, kalder den counter.php?? Tekst fila. teller.txt, skal den inneholde noe? trenger jeg å chmode noen av disse til noe? hvordan får jeg telleren inn i siden jeg vil ha den. siden er altså html. mvh Anders Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) takk for svar. den koden lager jeg i en egen fil, kalder den counter.php?? Tekst fila. teller.txt, skal den inneholde noe? trenger jeg å chmode noen av disse til noe? hvordan får jeg telleren inn i siden jeg vil ha den. siden er altså html. mvh Anders 6769161[/snapback] Kall den det du vil. Men lagrer du den som en egen fil, må denne filen inkluderes i det dokumentet du skal vise den i. Teller.txt må du mest sannsynelig lage selv, og chmodde den til 777 eller 666. Feks <?php include("counter.php"); echo "Unike treff: hits(TRUE)"; ?> Endret 30. august 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå