Gå til innhold

Har tenkt til å ta i bruk dvalemodus..


J@9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..men har litt lite diskplass på disk c.

Noen måte å få dvalemodus filene til å bli lagret på en annen partisjon? :roll:

Har 160GB disk, delt i 3 deler.

 

Drkangel.

6768346[/snapback]

 

Hvorfor bruker du ikke ventemodus istede? Det er jo mye raskere, og det dumper ikke minne til disk.

 

Noen som vet fordelene med dvalemodus vs hvilemodus ?

Lenke til kommentar
Noen som vet fordelene med dvalemodus vs hvilemodus ?

6768762[/snapback]

Dvalemodus klarer seg uten strøm. For en stasjonær PC er nok hvilemodus (STR, Suspend to RAM) bedre IMO. På bærbare begynner dvalemodus å bli interessant.

 

Til trådstarter: Jeg anbefaler at du sjekker om du har støtte for STR (er vanligvis et valg i BIOS). PCen er da helt stille, og oppstartstiden er bare noen få sekunder.

 

Hvorfor deler du opp disken i 3 deler? 2 deler er kanskje hensiktsmessig (1 til windows + spill, programmer osv. og 1 til filer)...

Lenke til kommentar

Skal gi deg svar om delinga mi.

Alt pga windows xp uten sp1 :p

så når jeg fikk tak i ei xp plate med sp2 så så jeg under installasjonen at jeg hadde noen GB ledig.. så jeg gjorde det om til brukbar plass og lagra backup der i tilfelle windows plutselig skal krasje og nekte meg å komme i windows uten reinstall.

 

Men morsomt at du nevner ventemodus.. for i natt testa jeg det.. og pc'n blei helt stille, alt stoppet.. skulle tro den var slått av :hmm: for jeg vet ifra før at power lampa pleier å blinke, men det gjorde den ikke her.. og oppstart skjedde på få sekunder :thumbup: så nå skal jeg begynne å bruke det om natta!

For pc'n står ikke så langt unna meg, og jeg orker ikke høre at den surrer å går hele tida :p

Men noen som veit om det går å fjerne login skjermen etter vente modus?

har ikke lagt inn passord så det er bare å trykke på brukernavnet.. men tar jo noen sek lengre tid :p

 

På laptopen jeg bruker i tillegg har jeg aktivert dvale modus.. å den har nok en dårlig disk.. for når den booter kan det ta alt ifra 1-3 min å starte windows.. å det tok jævla lang tid før den klarte å gå i dvale.. men bare første gangen, nå går den i dvale i løpet av noen sek og booter på under 30 sek kanskje bare 15 tilogmed :w00t:

 

men i den stasjonære har jeg en amd64, lagt inn cool'n quiet drivers.. men den ble ikke noe roligere.. prøvde også å sette på skjemsparer uten hell.. cpu vifta surra og gikk like mye fordet.

 

Noen som vil prøve seg på det problemet? hehe

Takker for svar hittil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...