Gå til innhold

Flytte C:\ til ny disk

Anbefalte innlegg

Hei. Begynner å få litt vel sliten C:\. 5-6 år gammel eller noe sånn. Vil bytte harddisk, men er ikke så sugen på å innstallere windows på nytt. Hvordan kan jeg overføre hele C:\ til en ny harddisk slik at jeg kan boote med den? Er det mulig? Det vil også være snakk om å flytte fra IDE til SATA disk om det har noe å si.

Takk.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en backup DVD plate av C: disken din (Om den er under 4/9GB)

Bruk et program som kan lage image eller backup av disken (den gamle). Etter du har laget DVD platen så kan du skru av maskinen, bytte disk. Boote ifra den DVD plata og den vil starte å kopiere over filene

Norton Ghost programmet gjør det. Jeg har brukt det før

Lenke til kommentar

Hvis det er 5-6 år siden du innstalerte windows, ville jeg nok innstalert på nytt jeg da. Tenk hvor mye "dritt" som windows har samlet opp på så mange år.

Du vil nok merke stor forskjell på ytelese alene bare ved å legge inn windows på nytt.

Etter så mange år ville jeg, (men det er meg da) tatt backup av alt som trengtes, formatert c: og slengt inn en ny windows. Sørget for og ha alt av nyeste drivere o.s.v klart.

Lenke til kommentar
Hvis det er 5-6 år siden du innstalerte windows, ville jeg nok innstalert på nytt jeg da. Tenk hvor mye "dritt" som windows har samlet opp på så mange år.

Du vil nok merke stor forskjell på ytelese alene bare ved å legge inn windows på nytt.

Etter så mange år ville jeg, (men det er meg da) tatt backup av alt som trengtes, formatert c: og slengt inn en ny windows. Sørget for og ha alt av nyeste drivere o.s.v klart.

6768777[/snapback]

Nei er ikke så lenge siden jeg innstallerte windows på nytt. Innstallerte win mce 2005 for et års tid siden. Men gidder ikke stresse med drivere og sånn.

Flaskehalsen min nå er bare at harddisken holder på å kræsje. Får f.eks ikke til å se HD-filmer hvis filen ligger på C:\. Men om jeg overfører til den andre nyere disken min så går det som et skudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...