applemania Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har kjøpt GTA:San Andreas til broren min, men vi får ikke spilt det på pcen. Vi kommer helt til introen, det "klikker" i skjermen også er det som om vi ikke har startet spillet i det hele tatt. Hva er det på pcen som må oppgraderes, hvordan gjør en dette? Det er ikke bare dette spillet, vi får nesten ikke spilt noen spill og vi sliter med grafikken. Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har du oppdatert skjermkortet da?! går inn på hjemme-siden til skjermkortet ditt..!! Lenke til kommentar
applemania Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Saken er at da en kar formaterte pcen min kunne ikke pcen finne noe skjermkort, så han bare lastet ned et fra internett, så jeg vet ikke engang hva slags skjermkort jeg har. Hvor mye vil et skjermkort koste? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Skjermkortet er en fysisk del inni pcen, ikke noe man laster ned. Det karen lastet ned var nok en driver til skjermkortet. Visse spill kan kreve visse drivere for å kunne kjøres - står det noe i manualen om dette? Ofte får man informasjon om dette når man installerer spillet, men ikke alltid. Wild guess fra min side egentlig, men det er vel verdt et forsøk? Lenke til kommentar
applemania Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Ja, mente selvfølgelig driver ( ), men hvordan finner jeg ut hva slags skjermkort jeg egentlig har? På GTA-spillet står det at en trenger videokort, men jeg aner jo ikke hva et videkort er engang. Endret 29. august 2006 av AnAnAs Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Endten så har du Nvidia eller så har du Radeon.. Du kan høyre klikke på skrivebordet -> egenskaper-> innstillinger så ser du hva slags Skjermkort man har!.. Lenke til kommentar
applemania Skrevet 29. august 2006 Forfatter Del Skrevet 29. august 2006 Det står bare SIS 650, hva vil det si? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tror SIS 650 betyr at du har et skjermkort som er integrert i hovedkortet hvis det sier deg noe. Det betyr egentlig ikke så mye, men det kan tenkes at maskinen er for gammel til å kjøre et spill som GTA: San Andreas. Har desverre ikke så god greie på dette her, men et google-søk på SIS 650 gir diverse linker til sidere hvor man kan laste ned drivere. Kanskje du kan prøve det? Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tror SIS 650 betyr at du har et skjermkort som er integrert i hovedkortet hvis det sier deg noe. Det betyr egentlig ikke så mye, men det kan tenkes at maskinen er for gammel til å kjøre et spill som GTA: San Andreas. Har desverre ikke så god greie på dette her, men et google-søk på SIS 650 gir diverse linker til sidere hvor man kan laste ned drivere. Kanskje du kan prøve det? 6768129[/snapback] Tenker faktisk det samme... Men usikker på om du i det hele tatt kan spille det.. Åssen andre spill er det du ikke får til å funke da?! Ossen hardware har du? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Gå på start -> kjør -> skriv dxdiag -> trykk ok -> så på det store vinduet med mye info som kommer fram, så trykker du på "Lagre all informasjon..." -> lagre filen på skrivebordet -> last opp filen her Så kan vi se hvilken hardware du har Lenke til kommentar
Papyboy Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Gå på start -> kjør -> skriv dxdiag -> trykk ok -> så på det store vinduet med mye info som kommer fram, så trykker du på "Lagre all informasjon..." -> lagre filen på skrivebordet -> last opp filen her Så kan vi se hvilken hardware du har 6769226[/snapback] Her kan du se ett bilde av hva du skal se etter i Dxdiag. Skriv ned linjene markert med rødt og post det her. Du ser ut til å ha ett skjermkort integrert på hovedkortet. Dette er greit til Windows bruk men ikke kraftig nok til å kjøre moderne spill. Har du en brukbar prossesor og minst 512MB med minne kan du kjøpe ett skjermkort som du setter inn i maskinen. koster ca 1000 - 1500kr og oppover. Før du kjøper må du vite om hovedkortet støtter AGP eller PCIe. Dette er 2 ulike typer spor (slots) som kortet skal monteres fast til. Du kan lett gjøre dette selv men spør oss om råd først vist det er første gangen. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 hvis det da ikke viser seg og være integrert..(noe som er mest sansynlig) så kan det jo hende at du ikke har directX9 noe jeg tror du må ha for og spille GTA S.A ... for og teste directX: KJØR>\\dxdiag> skjerm>test directdraw/osv.. dette vil sansynligvis ikke hjelpe men du kan jo teste directx Lenke til kommentar
applemania Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Dette er hva jeg har Lenke til kommentar
Papyboy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) http://www.rockstargames.com/sanandreas/pc/ Recommended Windows 2000 or Windows XP Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP Processor 384MB of RAM (the more the better!) 16-Speed DVD-ROM drive 4.7GB of free hard disk space (full install) 128MB (or greater) Video Card (Geforce 6 Series Recommended) DirectX 9 compatible Sound Card (Sound Blaster Auidgy 2 Recommended) Gamepad with twin axis analog controls Keyboard & Mouse Minimum Windows 2000 or Windows XP 1Ghz Pentium III or AMD Athlon Processor 256MB of RAM 8-Speed DVD-ROM drive 3.6GB of free hard disk space (minimal install) 64MB Video Card (Geforce 3 or better) DirectX 9 compatible Sound Card Keyboard & Mouse Skjermkortet ditt har 32MB (Onboard ram) Lydkortet er også integrert på hovedkortet og støtter heller ikke Dx9 Maskinen din er god nok til surfing på nett, skrive brev, spille MP3 men ikke til spill. Vel det finnes masse spill som er gøyale selv om de er "gamle". Det er mye bra og billig hardware å få kjøpt om dagen siden AMD kriger litt med Intel. PS. Jeg har foresten en maskin til salgs. Du kan få den billig. Den kjører GTA SA og alt annet på markedet i dag. Send meg et PM om vil. Lykke til. Endret 31. august 2006 av Papyboy Lenke til kommentar
applemania Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Det var det jeg tenkte, at pcen vi har rett og slett ikke funker på spill i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå