Gå til innhold

Hvordan sjuler man kildekoden? evt. beskydde det

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filene på siden er .php format , men innholdet er html + css koding ) så det er ikke <?php og ?> jeg bruker desverre...

-----------------

Men jeg har sett før at noen har fjernet tilgang til kildekoden til ei html side , å der brukte dem høyreklikksperre , fjernet muligheten til å lastened selve siden og fjernet muligheten til å markere tekst / kopiere det ... men jeg husker ikke åssen dem gjorde det. så derfor håper jeg noen her kan noe om det ..

Lenke til kommentar
Filene på siden er .php format , men innholdet er html + css koding ) så det er ikke <?php og ?> jeg bruker desverre...

-----------------

Men jeg har sett før at noen har fjernet tilgang til kildekoden til ei html side , å der brukte dem høyreklikksperre , fjernet muligheten til å lastened selve siden og fjernet muligheten til å markere tekst / kopiere det ... men jeg husker ikke åssen dem gjorde det. så derfor håper jeg noen her kan noe om det ..

6768120[/snapback]

Nei. Glem det. Om jeg kan SE siden din, kan jeg ALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLTID også se HTML og CSS-koden din (så fremt du har brukt det).

Så: Nei.

Lenke til kommentar

Snedig tanke: Hvordan fungerer "Save As.."-funksjonen på browserene? Sender de en ny request for å lagre siden, eller lagrer de DOM'en slik den er for øyeblikket?

Dersom de sender en ny request (og denne requesten ikke kjører javascript), så ser jeg for meg en løsning der man kan gjøre det vanskelig å lagre siden helt uten videre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

-----------------

6768120[/snapback]

Det der er bare en eller annen form for javascript. Det er veldig lett å omgå.

Enten som Paull nevner, med en Save page/Lagre funksjon i nettleseren, eller f.eks. View page source via menyen i Firefox.

Så kan man jo dra trikset med å slå av javascript også da... ;)

Kort sagt: Du kan ikke beskytte din HTML og CSS kode, ellers ville du ikke hatt noe nettsted/side å vise fram.

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar

... og hva har du tenkt å gjøre med de som surfer uten referrer logging da? Uannsett, hva er poenget? Skal du vise innholdet må det være i klartekst en eller annen gang. Med andre ord: Du kan lage masse småteite og desperate måter for å stoppe folk på, men det vil alltid være mulig nettopp fordi det må være i klartekst et eller annet sted.

Lenke til kommentar
, men det vil alltid være mulig nettopp fordi det må være i klartekst et eller annet sted.

6768986[/snapback]

Eller som eg likar å sei det: Høgreklikkbeskyttelse, javascript-garbling av html, referrer-sjekk o.l hindrar berre dei som aldri har utbytte av koden, og som ikkje forstår kva dei driv med. Dei blir bare irriterte når dei ikkje får lagra et bilde dei vil ha, og finn ei anna nettside. Altså en besøkande tapt. Når det gjeld dei som har interesse av å knabbe htmlen din, fordi dei har kunnskap til det, lar ikkje dei seg bry med antihøgreklikk og slikt. Det er mao. et sikkerhetstiltak som går ut over dei som ikkje er trusselen din...

Lenke til kommentar
nders,30/08-2006 : 10:24]
... og hva har du tenkt å gjøre med de som surfer uten referrer logging da? Uannsett, hva er poenget? Skal du vise innholdet må det være i klartekst en eller annen gang. Med andre ord: Du kan lage masse småteite og desperate måter for å stoppe folk på, men det vil alltid være mulig nettopp fordi det må være i klartekst et eller annet sted.

6768986[/snapback]

CSS kan du skjule HELT, vis du som sakt bare viser den vis den blir hentet fra index.php

6769016[/snapback]

Les det uthevede ;) Gjør man det så har du ingen ide om hvor brukeren kommer fra. Dette er ikke en uvanlig måte å surfe på. Blant annet Opera har mulighet for å slå av referrer logging ganske lett (F12 + et åpenbart klikk).

Edit: Dessuten har vi en genial ting som heter caching

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Les det uthevede ;) Gjør man det så har du ingen ide om hvor brukeren kommer fra. Dette er ikke en uvanlig måte å surfe på. Blant annet Opera har mulighet for å slå av referrer logging ganske lett (F12 + et åpenbart klikk).

6769035[/snapback]

I index.php:

$tull = "mannen";
include("blablabla.php");

I øverst i "blablabla.php:

if($tull != "mannen"; {
echo "nice try..";
}else{
*masse css*
}

Funker ikke dette da? eller er det det som er referrer logging?

Anyway, så har du et bra poeng med caching..

Lenke til kommentar

okei :) ,hele saken går ut på at det står en del passord i selve kildekoden og en del embedda flash filer (som ikke jeg vil dele men kun vise) ,folk kan lett finne seg fram til passord fordi jeg bruker bare javascript som loggin script, så derfor kom jeg på tanken om å sjule kildekoden :roll:

men jeg har ikke tenkt å sjule css :w00t:

Lenke til kommentar
folk  kan lett finne seg fram til passord fordi jeg bruker bare javascript som loggin script, så derfor kom jeg på tanken om å sjule kildekoden :roll:

6770695[/snapback]

Umulig. Bruk heller .htaccess eller et innloggingsscript i PHP. JavaScript er like sikker som å låse døren, men la nøkkelen stå i.
Lenke til kommentar

6769035[/snapback]

I index.php:

$tull = "mannen";
include("blablabla.php");

I øverst i "blablabla.php:

if($tull != "mannen"; {
echo "nice try..";
}else{
*masse css*
}

Funker ikke dette da? eller er det det som er referrer logging?

Anyway, så har du et bra poeng med caching..

6770429[/snapback]

Det der vil ikke funke siden CSSen blir inkludert i selve html-fila. Dessuten tar det unødvendig mye båndbredde siden CSSen ligger i html-fila (ekstern CSS-fil kan caches). Dog, funker fett for å sikre seg at fila includeres, og ikke kjøres direkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...