TB9 Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har montert Peerless Resolution 6 frontsett i en VW Polo 6N. Men jeg er ikke fornøyd med lyden, tror det er for mye diskant. Har ikke så mye peiling på "lyd" På delefilteret er det en jumper som kan flyttes for å stille demping(?) Hvordan vil denne påvirke lyden ved å flyttes på? Står på 0db nå tror jeg. Spør istedenfor å prøve fordi delefilterene er montert bak airbagen og er et fæla arbeid å komme til Lenke til kommentar
thamule Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Har montert Peerless Resolution 6 frontsett i en VW Polo 6N.Men jeg er ikke fornøyd med lyden, tror det er for mye diskant. Har ikke så mye peiling på "lyd" På delefilteret er det en jumper som kan flyttes for å stille demping(?) Hvordan vil denne påvirke lyden ved å flyttes på? Står på 0db nå tror jeg. Spør istedenfor å prøve fordi delefilterene er montert bak airbagen og er et fæla arbeid å komme til 6767476[/snapback] For å få mindre diskant i forhold til mellomtone/bass kan du sette jumperen på lavere enn 0dB. -3dB eller -6dB f.eks. Om ikkje det er nok, må du nok stille på spillern. Evt. sette inn en motstand av et eller annet slag... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 hvis det er hele lyden som høytalerene gir som er høyere enn resten, skal du sette ned til -3 -6 osv. Er det bare noen få toner som spilles mye høyere enn resten, må du begynne å stille på spilleren om du har en bra nok EQ på den. Hvis ikke kan du stille ned jumperen. Lenke til kommentar
TB9 Skrevet 4. september 2006 Forfatter Del Skrevet 4. september 2006 prøvde meg litt mer frem det å flytte på jumperen førte til at all lyden kom i mellomtonen, altså no good ble derimot mye bedre når jeg stilte riktig på eq'en nå mangler bare lyd bakfra og "nederst" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå