twarr Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) heisann! Vi i 2. klasse på VGS her har fått i oppgave å starte et firma, der vi skal lage et fiktivt produkt, som kanskje skal selges. (skolegensere) Derfor trenger vi et forslag til "firmalogo" og til logo som kan passe på genseren.. Logo til firmaet: Fritt fram. Namnet er ikke bestemt ennå, jeg tror de snakket om at namnet skulle muligens være "KMUH" - Klær Mot Uetisk Handel. KMUH skal stå med store bokstaver, og "Klær Mot Uetisk Handel" skal stå med mindre bokstaver enten under eller komme frem en annen plass i logoen. Logo til genserene: Liten logo foran, stor bakpå. Den lille foran skal det stå "HVS" og bakpå skal det stå "Haram Vidaregåande Skule"... Håper at noen snille sjeler kanskje kunne ha hjulpet oss med logoer, da det hadde blitt mye bedre enn at vi knoter til noe dårlig selv.. På forhånd takk Endret 12. september 2006 av twarr Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Hvor stor skal logoen til firmaet være? 750 x 150? Absktrakt? Enkel? Futuristisk? Rocka? Hvilke farger? Lagde en i full fart... Endret 9. september 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
twarr Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 flott laget i photoshop eller? Egentlig er det det samme hvordan logoen er, da vi bare vil ha mange forslag der gruppen samlet kan bestemme seg for en :-) Hvor stor den skal være, er jeg ikke helt sikker på... den skal i utgangspunktet brukes på genserene (liten logo nederst på genserene), men også muligens i brev o.l.... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Så tynn outline og skrift blir vel vanskelig å trykke på en genser. Og så er den "3D" og skriften er veldig tynn. Ingen god kombinasjon. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hmm. Jeg er ikke flink til å lage logoer, så jeg så det ikke. Ikke før du sa det, for da skjønner jeg hva du mener Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hm..... Bare et forslag. Endret 10. september 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Lagde noen eksempler her òg.. Farger ol kan endres på alle logoene Endret 10. september 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kan lage større om ønskelig. Når det gjelder genserene så syns jeg det er ganske svakt å be andre lage noe som dere skal selge. Man kan ikke starte ett firma og selge andres idèer (uten å betale for det). Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Dere går ikke Medier og Kommunikasjon håper jeg? Da burde dere kommet opp med noe selv.. Den siste der var klart best. Veldig fin, likte den godt! Men er helt enig med deg Jernlov. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Meget pen ja Nei, går ikke medie og kommunikasjon.. og jeg burde jo i utgangspunktet kunne PS, men har ikke orket å sette meg inn i det Men nå har de plutselig endret mening, og det har plutselig blitt et nytt namn.. (final, blir ikke endret etter dette): KMUH - Klær Mot Uetisk Handel () Anyway - tanken er KMUH stort og at teksten "Klær Mot Uetisk Handel" kommer frem enten under eller en annen plass i logoen... Tusen takk til alle som har laget logoer, kjempeflott Håper noen orker å lage til det nye namnet også Lenke til kommentar
twarr Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Kan lage større om ønskelig. Når det gjelder genserene så syns jeg det er ganske svakt å be andre lage noe som dere skal selge. Man kan ikke starte ett firma og selge andres idèer (uten å betale for det). 6846561[/snapback] Enig med deg der.. Vi holder på å prøver å lage logoer, får se hva vi får til. Om ikke annet får vi veldig inspirasjon her, da Det blir jo etterhvert en viss inntekt i firmaet, så da kan jo sikkert han som laget logoen, om den blir benyttet, bli betalt en symbolsk sum.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå