Gå til innhold

Avspilling av filmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-26 13:28, skrev Divxdude:

shut a fuck up! hehe


Det er lov til å laste ned filmer fra nettet.


Så lenge han ikke selger det videre.


Jeg vet også at du har lastet ned filmer en eller annen gang! Gi meg ip'en din, så skal jeg ta deg for masse rart gutt!


Don't fuck with daddy!


 

 

Jeg håper du ikke studerer juss. Det er tullprat at det er lov å downloade filmer til eget bruk, du prater så mye piss at du bader i det. Om du har KJØPT ORIGINALFILMEN har du kanskje lov til å downloade en kopi, men du sier rett ut at man har lov til å downloade filmer uten videre. Tullprat!

 

Jeg og mange andre bruker en del penger på å kjøpe originalfilmer istedet for å downloade dem. Har du ikke råd til å kjøpe filmer, la være å snyte på oss som faktisk betaler for dem.

 

Ikke at det vil hjelpe, du gir blaffen uansett. Du ville brydd deg mer om du var på lønningslista hos et av film selskapene.

 

[ Denne Melding var redigert av: hidden på 2002-10-26 21:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:




Jeg håper du ikke studerer juss. Det er tullprat at det er lov å downloade filmer til eget bruk, du prater så mye piss at du bader i det. Om du har KJØPT ORIGINALFILMEN har du kanskje lov til å downloade en kopi, men du sier rett ut at man har lov til å downloade filmer uten videre. Tullprat!



JO! Det er lov!

Sitat fra ITavisen:

Quote:


Lovlig i Norge

Det er en viss forskjell på lovgivningen i Sverige og Norge. I Norge kan man med loven i hånd fritt laste ned og spille av opphavsbeskyttede filmer og musikk. Beskyttet programvare som Windows eller Office er det derimot strengt forbudt å laste ned.



 

_________________

kermit_fuck.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-10-26 22:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 08:46, skrev Kimbo:

Hei.

Har lastet ned filmer fra internett,men problemet er at når jeg skal spille dem av på pc'n henger lyden etter.

Det tar en liten stund før det skjer, men hva kan jeg gjøre for å løse dette problemet?

Takker for alle svar.


Mvh

Kimbo


 

hadde det samme problemet med min gamle PC (P2 233Mhz), problemet der var det at maskinen ikke klarte å de-kompimere lyden fort nok, slik at den etter vært ble hengende etter mer og mer...

dette problemet hadde jeg bare med DivX (der det var høy komprimering på lyd & bilde)..

 

hva slags PC har du?

 

 

og til dere andre, dere har INGEN rett til å si at han her driver med ulovelige nedlastinger uten å kunne BEVISE det! han kan jo for eks. ha lastet ned ifra http://www.WindowsMedia.com eller hva...? :roll:

 

så dere må'kke komme her og komme her! :razz:

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Jeg har en p3 700 mhz

med 380 ram

Vet ikke om det holder men.

Er bare så kjedeligt når lyden hanger etter.

Må bare få sagt at det er tåpeligt sagt av dere som påstår at dere ikke har lastet ned filmer på nettet å si noe slikt,vi har vel alle prøvd dette.

Men jeg takker alle andre som prøver å hjelpe meg.

Mvh

Kimbo

Lenke til kommentar

Titter litt her og der. Finner litt interessant lesestoff og, som:

 

Dugnadsånd har lenge ført til brudd på opphavsrett på nettet

 

Kan jeg legge ut MP3 låter på nettsiden min?

 

Hvor dette jo blir nevnt:

 

Quote:

Utdrag fra Åndsverkloven:

§ 1. Det er den som skaper et åndsverk, som har opphavsrett til verket.


§ 2. Opphavsretten gir enerett til å råde over åndsverket ved å fremstille eksemplar av det og ved å gjøre det tilgjengelig for almenheten, i opprinnelig eller endret skikkelse, i oversettelse eller bearbeidelse, i annen litteratur- eller kunstart eller i annen teknikk.


Som fremstilling av eksemplar regnes også overføring til innretning som kan gjengi verket.


Verket gjøres tilgjengelig for almenheten når det fremføres utenfor det private område, eller når eksemplar av verket frembys til salg, utleie eller utlån eller på annen måte spres eller vises utenfor dette område.


§ 54. Med bøter eller fengsel inntil tre måneder straffes den som forsettlig eller uaktsomt bryter denne lov ved:


d) å fremby eller på annen måte gjøre tilgjengelig for allmennheten arbeider eller opptak som er nevnt i §§ 42, 43, 43a, 45 eller 45a, når eksemplarene er fremstilt i strid med disse bestemmelser eller innført i strid med bokstav c i paragrafen her,


Den som forsettlig eller uaktsomt medvirker til overtredelse som nevnt i første ledd straffes på samme måte.


Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 21:46, skrev Hidden:

Quote:


Den 2002-10-26 13:28, skrev Divxdude:

shut a fuck up! hehe


Det er lov til å laste ned filmer fra nettet.


Så lenge han ikke selger det videre.


Jeg vet også at du har lastet ned filmer en eller annen gang! Gi meg ip'en din, så skal jeg ta deg for masse rart gutt!


Don't fuck with daddy!


 

 

Jeg håper du ikke studerer juss. Det er tullprat at det er lov å downloade filmer til eget bruk, du prater så mye piss at du bader i det. Om du har KJØPT ORIGINALFILMEN har du kanskje lov til å downloade en kopi, men du sier rett ut at man har lov til å downloade filmer uten videre. Tullprat!

 

Jeg og mange andre bruker en del penger på å kjøpe originalfilmer istedet for å downloade dem. Har du ikke råd til å kjøpe filmer, la være å snyte på oss som faktisk betaler for dem.

 

Ikke at det vil hjelpe, du gir blaffen uansett. Du ville brydd deg mer om du var på lønningslista hos et av film selskapene.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: hidden på 2002-10-26 21:58 ]</font>

 

Det har seg slik at de fleste kjøper en film hvis de liker den.Du får jo ikke akkurat samme lydkvaliteten på en DivX som du gjør på DVD.

Filmopplevelsen blir noe helt annet med god lyd.

En god del jeg vet om kjøper faktisk filmene etter at dem har lastet dem ned.

Jeg ville nok oxo brydd meg mer hvis jeg var på lønningslistene til filmselskapene.

Men jeg tviler på at dem har like lav lønn som en vanlig student som downer et par filmer her i Norge.

For noen dager siden sto det i en avis (tror det var Dagbladet) at det var rekord i leie på videoforumer i Norge.Så jeg tror ikke filmselskapene går med underskudd.

Det er jo til og med bevist av plateselskapene tjener mer nå enn før på salg av musikk.

Så det er vel ikke så veldig synd på dem.

Jeg kjøper i hvertfall det jeg liker og bruker mest av det jeg har lastet ned..Det jeg synes er dårlig bruker jeg heller ikke :smile:

Men jeg skjønner litt av poenget ditt for det.

Tror neppe noen som har Adsl eller annen form for bredbånd i dag er uskyldig når det kommer til nedlastning av musikk osv..

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Mio på 2002-10-28 13:55 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...