Doffenduck Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Heisann! Sitter her med en bærbar PC som slett ikke vil la seg "koble" på nett. Den er tilknyttet nett med en vanlig nettverkskabel, jeg får IP adresse fra nettleverandøren. Det ser jeg ved IPconfig. Jeg får merkelig nok også pinget hvilken adresse som helst i kommandovinduet. Men jeg får altså ikke surfet, ei heller andre programmer får koblet seg på som MSN. Jeg har gått igjennom alle instillinger, dvs. sett at det ikke står noe proxy-instillinger på tilkoblinger. Dette er en internettkobling fra Bluecom, og funker perfekt med alle andre maskiner jeg har. Bare ikke denne. Trådløs-internett funker heller ikke. Den lar seg koble på, får IP, men ingenting "oppfatter" at den er koblet på nett. Alt av brannmur er slått av. Skjønner med andre ord ingenting.... -Help Lenke til kommentar
M-J Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 satt en time og fikla med det en gang jeg også. men alt som skulle til hos meg var en reeboot men regner med du har prøvd det egentlig men er da hvertfall et tips. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Mulig winsockfila er korrupt. Last ned winsockfix og se om det hjelper. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Forsøk med å legge inn driverene på nytt, eventuellt andre drivere. Sjekk også veiviseren for nettverkstilkobling. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Har du sjekket innstillinger for DNS? Står den til å motta DNS via DHCP? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Prøv å se om du får DNS'a www.nix.no. Gå i cmd å skriv nslookup www.nix.no Funka det ikke, prøver du nslookup www.nix.no 195.159.0.100. Om dette ikke fungerer er det noe annet en DNS som er problemet. Endret 30. august 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Doffenduck Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Lasta net winsockfix og kjørte. Fungerte da! Tusen takk for tipset. -Doffenduck Mulig winsockfila er korrupt. Last ned winsockfix og se om det hjelper. 6767301[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå