Kontorstol Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg rippet neon av mine privte dvder inn på dataen slik at jeg kunne legge de inn på min sansa e250... Men filmene bli rippet i widescreen, noe som gjør filmen utrolig tynn på den lille skjermen til sansaen m,in (ca 1.5-2 cm) Er det mulig å liksom strekke ut bilde slik at det blir mer fullscreen? (slik som det var på eldre filme som ondskapens hotell) Takk for alle svar Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Roter filmen 90 grader, det burde hjelpe. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Roter filmen 90 grader, det burde hjelpe. 6767150[/snapback] Nei det hjelper ikke, for når jeg spiller av en film blir den vist slik at jeg må snu spillerenpå siden, og då blir den litt "widescreen" men ikke noke til at filmen strekker seg- slik som den gjør på en widescreen tv - du skjønnner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er du sikker på at ikke filmen din er i letterbox format? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Er du sikker på at ikke filmen din er i letterbox format? 6770474[/snapback] Hva betyr det? Vedlegg: Det er hva jeg mener...strekke ut bildet slik som pilene viser (den røde linjer er kanter på bildet) PS: Spiderman 2 Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Du vil altså se filmen slik isteden: eller slik: Begge alternativene = Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Du vil altså se filmen slik isteden: eller slik: Begge alternativene = 6772972[/snapback] Nei ikke så mye, men ca 1-2 cm fra skjermen, jeg driter i om bildet blir strukket, jeg vil bare ha det på sadisken min.... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det første bildet er i letterbox format, de tbetyr at det har en sort stripe oppe og nede. Hvis det er de stripene du vil ha bort så må du bruke et program som har crop. Husk at det er forskjell på om fila er i letterbox format eller om avspilleren viser filmen i letterbox format. Bare i det første tilfellet kan du kutte stripene ut av fila. Finn ut hvilken oppløsning det er på skjermen din og konverter fila til den oppløsningen med en eventuell crop først. VirtualDub er god til slike ting, avhengig av hvilket format fila er i. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Det første bildet er i letterbox format, de tbetyr at det har en sort stripe oppe og nede. Hvis det er de stripene du vil ha bort så må du bruke et program som har crop. Husk at det er forskjell på om fila er i letterbox format eller om avspilleren viser filmen i letterbox format. Bare i det første tilfellet kan du kutte stripene ut av fila. Finn ut hvilken oppløsning det er på skjermen din og konverter fila til den oppløsningen med en eventuell crop først. VirtualDub er god til slike ting, avhengig av hvilket format fila er i. 6773439[/snapback] Du har ikke fattet det du, jeg skal ha det på min sandisk sansa e250.. Den har 1.8" skjerm så du kan tenke deg hvorfor jeg vil strekke ut bildet... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvis du ikke skjønte noe av det jeg skrev så burde du innrømme det istedet for å late som om jeg ikke har lest postene dine. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Hvis du ikke skjønte noe av det jeg skrev så burde du innrømme det istedet for å late som om jeg ikke har lest postene dine. 6776217[/snapback] Jeg trodde at du trodde at det var på pc skjermen jeg ville spille av da, men hvordan kan jeg finne ut oppløsningen på en 1.8" skjerm da?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Google: The e250’s screen and menu system are reasonably good. The 1.8-inch screen has a maximum resolution of 220x176 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Google:The e250’s screen and menu system are reasonably good. The 1.8-inch screen has a maximum resolution of 220x176 6776391[/snapback] Takk Men hvordan endre jeg bildet om slikt da? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Så hvis du skalerer filmen til 220x176 piksler så burde den fylle hele skjermen. I noen tilfeller bytter de om på x og y koordinatene og da må du skalere til 176x220. Hvis filmen er i letterbox format så må du ta en crop for å bli kvitt de sorte stripene. Du bruker et program som VirtualDub eller noe tilsvarende. Programmet må støtte codeken som er brukt i filmen. Og nei det er ikke bestandig helt enkelt å få det til. Endret 31. august 2006 av Kristallo Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Så hvis du skalerer filmen til 220x176 piksler så burde den fylle hele skjermen. I noen tilfeller bytter de om på x og y koordinatene og da må du skalere til 176x220. Hvis filmen er i letterbox format så må du ta en crop for å bli kvitt de sorte stripene. Du bruker et program som VirtualDub eller noe tilsvarende. Programmet må støtte codeken som er brukt i filmen. Og nei det er ikke bestandig helt enkelt å få det til. 6776428[/snapback] Ok, då driter jeg i å "strekke" ut bildet, man hvordan kan jeg sette bildet til 220x176 piksler, og hvs jeg gjør det, vil filmen da ta minde plass? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kva format støtter spelaren då? Du kan gjere det i Virtualdub, som Kristallo har nemnt to gonger allereie, ved å opne filmen, gå til Video --> Effects, klikke Add, og leggje til resize-filteret. Før du eksporterer filmen må du velge ein codec som spelaren støtter i Video --> Compression. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Kva format støtter spelaren då? Du kan gjere det i Virtualdub, som Kristallo har nemnt to gonger allereie, ved å opne filmen, gå til Video --> Effects, klikke Add, og leggje til resize-filteret. Før du eksporterer filmen må du velge ein codec som spelaren støtter i Video --> Compression. 6777500[/snapback] De filemne som jeg har er i et format som Virtualdub ikke støtter (xvid)... Er det noen andre progremmer jeg kan bruke da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Eg klarer å opne XviD-filer i Virtualdub, men det kan vere fordi eg har XviD installert. Kjem ikkje på andre gode alternativ til program no. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Eg klarer å opne XviD-filer i Virtualdub, men det kan vere fordi eg har XviD installert. Kjem ikkje på andre gode alternativ til program no. 6778002[/snapback] For vel bare instalere XviD da... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Eg klarer å opne XviD-filer i Virtualdub, men det kan vere fordi eg har XviD installert. Kjem ikkje på andre gode alternativ til program no. 6778002[/snapback] For vel bare instalere XviD da... 6778015[/snapback] Hvordan eksporterer jeg filmen da? Etter at jeg har endre størreslsen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå