Knebel Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Unntakene er:MS har penger og er flinkere til å kvarte spilltitler. Så får vi bare se om det er nok.. 6773242[/snapback] Så var det på'n igjen med dreamcast-sammenlikninen ja Er noen forskjeller til: - PS2 hadde adskillig mere hype enn det ps3 har nå - PS2 hadde dvd-spiller, Dreamcast "ingenting". PS3 har blu-ray, xbox 360 har hd-dvd (til totalt sett sikkert samme pris), to rimelig gjevngode konkurrerende formater. Likhetene er der, men de er mest kosmetiske spør du meg. Xbox 360 er såpass sterkt etablert (både i solgte konsoller, men også i tunge aktører som har brukt og fortsatt bruker masse penger på å utvikle spill) at det skal veeeeldig mye til at den skulle forsvinne på samme måte som dreamcast. Som sagt av andre tidligere så synes jeg til en viss grad Sony likner mer på nintendo anno 1996. What also greatly contributed to the extremely competitive climate that Nintendo was entrenched in was the fact that many third party companies immediately began developing and releasing many of their leading games for Nintendo's competing consoles. Many of those third party companies cited cheaper development and manufacturing costs for the CD format, versus the cartridge format. 6773434[/snapback] Ro ro til fiskeskjær. :!: Det er bra at Xbox 360 folka ikke er redd for å ro, ellers hadde det vært kjedelig her på forumet.. Hadde vært som å jakte på tamme duer det PS3 hypen er der. All omtale er bra omtale. Det er positivt uansett for Sony og PS3 bare det blir snakket om den. La ryktet spre seg, og la alle sitte med ett inntrykk over hva de får, og smell til kort tid før lansering. Dessuten har PS3 opparbeidet et publikum som teller en 100 mill eller så, som etterhvert vil begynne å se seg om etter en ny konsoll. For noen vil den være dyr ja, men etterhvert som den siger inn markedet vil den nok følge den samme priskonjunktur som Sony foretrekker. Jevnt og trutt nedover. Både DC og 360 var lansert uten next gen drev. Det er det som er saken. Ekstern DVD spiller var planlagt for DC også på lik linje med HDDVD'en til 360, men Sega la ned hele DC prosjektet før den fikk det ut i produksjon. Anbefaler litt mer lesing i Wiki når det gjelder Nintendo. Hvordan hadde det seg at utviklerne trakk mot CD mediet? Du skal slippe å slå opp igjen; Nintendo insisterte nemlig på at spilla skulle gis ut på cartridger som var KANONDYRE! Et ferbannet Super Nintendo spell kostet jo mer på den tiden de holdt på enn hva et 360 spill går for i dag!! Det er et svært tynt sammenligningsgrunnlag spør du meg.. Men men, dere må jo ha noe å komme med dere også da Lenke til kommentar
Captain_Nintendo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er det ikkje duket for noen RPG`s for 360`en snart? Trusty Bell er vel noe slik japansere faller hen for :!: Men det trengs meir enn 1. spel for å får flere butikk utsolgt tror eg 6773580[/snapback] Det er sant, er noen kule rpg titler i Asia nå til 360, som f.eks. Bullet Witch, Spectral Force 3: Innocent Rage, Zoids Infinity EX Neo, Enchant Arms, Tengai Makyou: Ziria. Phantasy Star Universe er også på vei. Det som kan være positivt for 360 er at flere developers trekker seg fra PS3 pga. undersøkelser viser at PS3 er for dyr for de fleste japanere. Dermed innebærer PS3 xclusives en del risiko, i tilfelle maskinen ikke gjør det så bra i de første månedene. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 PS3 hypen er der. All omtale er bra omtale. Det er positivt uansett for Sony og PS3 bare det blir snakket om den. La ryktet spre seg, og la alle sitte med ett inntrykk over hva de får, og smell til kort tid før lansering. Dessuten har PS3 opparbeidet et publikum som teller en 100 mill eller så, som etterhvert vil begynne å se seg om etter en ny konsoll. For noen vil den være dyr ja, men etterhvert som den siger inn markedet vil den nok følge den samme priskonjunktur som Sony foretrekker. Jevnt og trutt nedover.Det blir jo veldig subjektivt, men etter hva jeg kan se er ikke hypen like stor som for ps2.Både DC og 360 var lansert uten next gen drev. Det er det som er saken. Ekstern DVD spiller var planlagt for DC også på lik linje med HDDVD'en til 360, men Sega la ned hele DC prosjektet før den fikk det ut i produksjon.Nøkkelen her ligger i at DC kom med dvd-drevet for seint. Xbox får hd-dvd'en samtidig som ps3 kommer ut. Anbefaler litt mer lesing i Wiki når det gjelder Nintendo. Hvordan hadde det seg at utviklerne trakk mot CD mediet? Du skal slippe å slå opp igjen; Nintendo insisterte nemlig på at spilla skulle gis ut på cartridger som var KANONDYRE!Menneh.. er jo akkurat det som sto i quoten min...? Uansett så er likheten at både nintendo og sony "mister" 3. parts utviklere, som hopper over til konkurrenten pga dyr utvikling (for nintendo var det dyrt pga cartridge, for ps3 er det dyrt pga vanskelig hardware) Men men, dere må jo ha noe å komme med dere også da Jeg er ingen "dere", og representerer ikke noen form for xbox 360-felleskap eller microsoft. Jeg bare påpeker at dreamcast-sammenlikningen din er fjern, og slik jeg ser det er det like naturlig å dra en parallell mellom nintendo '96 og sony. Med mindre du mente å tiltale meg i kongelig flertall, da er du unnskyldt Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er det ikkje duket for noen RPG`s for 360`en snart? Trusty Bell er vel noe slik japansere faller hen for :!: Men det trengs meir enn 1. spel for å får flere butikk utsolgt tror eg 6773580[/snapback] Lost Odyssey (fra noen Final Fantasy-folk) og Blue Dragon er to andre JRPGer som kommer om ikke så altfor lenge tror jeg. Klarer sikkert å generere litt interesse disse også. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Greit at det finnes en del likheter mellom DC og 360, men den sammenligningen er egentlig lite verdt. Den viktigste forskjellen er at MS er et bunnsolid selskap med stooore kapitalreserver som kan takle store tap på X360. Xbox satsningen deres er en del av en større strategi og de kommer til å pøse på med penger i mange mange år framover. Dreamcast feilet også fordi den manglet støtte fra EA. Man kan mislike de, men EA er det største spillselskapet som finnes og med alle deres populære franchiser så betyr deres støtte mye. X360 har støtte fra alle de store vestlige spillgigantene og det kommer MS til å sørge for at fortsetter... Endret 30. august 2006 av espent Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Lost Odyssey ser lovende ut på papiret, spesielt på musikkdelen (Nobuo Uematsu). Blue Dragon derimot syns jeg virker...vel, litt for barnslig for min smak kanskje! Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Lost Odyssey ser lovende ut på papiret, spesielt på musikkdelen (Nobuo Uematsu).Blue Dragon derimot syns jeg virker...vel, litt for barnslig for min smak kanskje! 6773726[/snapback] Synes begge to virker som søppel, men det har nok en del med mine preferanser å gjøre. Uansett så har japanerne en tendens til å sluke slikt rått - barnslig eller ei. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det stemmer nok, hehe. Husker jeg plugga i Star Ocean 3 på Ps2`en her hjemme, og ble helt sjokka av alle high-pitched jentestemmene. Mute-knappen var konstant på! Lenke til kommentar
Captain_Nintendo Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Dreamcast feilet også fordi den manglet støtte fra EA. Man kan mislike de, men EA er det største spillselskapet som finnes og med alle deres populære franchiser så betyr deres støtte mye. Tror du tar feil der gitt, EA er store men de har ikke kraft til å knekke et selskap. Dreamcast feila fordi Sega feila. Feilslått markedsføring er nok et viktig punkt her. Før releasen til DC i USA visste de fleste amerikanere dagen Dreamcast hadde release, men de fleste visste ikke hva Dreamcast var. Men hovedgrunnen til at DC feilet var at Sega ikke lenger hadde tilliten blant forbrukerene. Med Mega Drive hadde de bygget seg opp solid støtte både blant utviklere og forbrukere. Men så begynte det hele å falle sammen, Sega begynte jakten på stadig ny teknologi. Sega CD, Sega 32X, Sega Saturn. Alle disse ble sluppet tett inntil hverandre, og CD og 32X fikk kun et fåtall spill. De var også sinnsykt dyre, og konsumentene mistet tilliten til Sega. Hadde Sega droppet Saturnen og fokusert alt på Dreamcast samtidig som de støttet CD og 32X fullt ut, ville situasjonen vært en helt annen enn i dag. Heldigvis består Sega som den fremste spillutvikleren som fortsatt tør å tenke nytt. Nå er Yakuza ute også, og det rocker villt! The dream lives on. Endret 30. august 2006 av Captain_Nintendo Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Greit at det finnes en del likheter mellom DC og 360, men den sammenligningen er egentlig lite verdt. Den viktigste forskjellen er at MS er et bunnsolid selskap med stooore kapitalreserver som kan takle store tap på X360. Xbox satsningen deres er en del av en større strategi og de kommer til å pøse på med penger i mange mange år framover. Dreamcast feilet også fordi den manglet støtte fra EA. Man kan mislike de, men EA er det største spillselskapet som finnes og med alle deres populære franchiser så betyr deres støtte mye. X360 har støtte fra alle de store vestlige spillgigantene og det kommer MS til å sørge for at fortsetter... 6773718[/snapback] Riktig, med en korreksjon.. Det var flere enn EA som vendte DC ryggen.. Hvorfor vendte de ryggen til? Jeg kan bare tenke meg en ting, at Sony bedrev samme type virksomhet som MS gjør i dag. Til det har jeg bare en velpassende kommentar: Du skal ikkje læra far din å xxxx.. Og med tanke på pengepungen til Bill, så kan den virke som stor og uttømmelig, men aksjonærene som en gang MS skal tilfredsstille og overbevise kan muligens ha mindre til overs for Bills guttedrøm dersom det over lenger tid ikke kommer penger inn.. MS har utvilsomt mye større potensial for å holde ut denne konsollkrigen enn hva Sega hadde. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tror du tar feil der gitt, EA er store men de har ikke kraft til å knekke et selskap. Dreamcast feila fordi Sega feila. Feilslått markedsføring er nok et viktig punkt her. Før releasen til DC i USA visste de fleste amerikanere dagen Dreamcast hadde release, men de fleste visste ikke hva Dreamcast var. Jeg sier ikke at det er hovedårsaken, men jeg tror det hadde en del av skylden. Spillserier som FIFA og Need For Speed har vanvittig høy markedsverdi og med tanke på hvor hardt EA markedsfører de seriene så ble nok Sega straffet for at Dreamcast ikke fikk disse titlene som Sony fikk... Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Riktig, med en korreksjon.. Det var flere enn EA som vendte DC ryggen.. Hvorfor vendte de ryggen til? Jeg kan bare tenke meg en ting, at Sony bedrev samme type virksomhet som MS gjør i dag. Til det har jeg bare en velpassende kommentar: Du skal ikkje læra far din å xxxx.. Og med tanke på pengepungen til Bill, så kan den virke som stor og uttømmelig, men aksjonærene som en gang MS skal tilfredsstille og overbevise kan muligens ha mindre til overs for Bills guttedrøm dersom det over lenger tid ikke kommer penger inn.. MS har utvilsomt mye større potensial for å holde ut denne konsollkrigen enn hva Sega hadde. Det er lenge siden Bill var alene om å ha hendene på roret i MS. Xbox har aldri vært Bill sitt "hjertebarn", men den er en viktig del av det som har vært hans store visjon: å være en sentral i stua til folk flest. Media Center og Xbox er viktige brikker der. Han vil at MS skal opprette en platform som etterhvert omfavner spill, musikk, film, internett o.s.v. Det er denne strategien som Bill og gutta har "solgt" til aksjonærene og med tanke på hvor mye penger som kan tjenes på å lykkes med en slik strategi er nok også de villig til å strekke seg langt. Hvis vi ser litt framover mot neste-neste generasjon så ser jeg ikke helt bortifra at Microsoft slår seg sammen med Samsung på neste Xbox prosjekt. Samsung har lekt med tanken om å lage en konsoll tidligere, og hadde nok ikke hatt noe imot å gå til kamp mot sin japanske bror Sony på den fronten. Samsung forstår hjemme-elektronikk på en helt annet måte enn det MS gjør. I tillegg kunne dette endelig åpnet for Xbox suksess i Asia ettersom Samsung vet hvordan markedet og folk fungerer der. hehe, artig å spekulere... Endret 30. august 2006 av espent Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Ah, interessant! Syns selv det var litt voldsomt stor forskjell på de tallene til at det kunne bety så mye. Det er vel slik ja...Begge har sine styrker og svakheter. Men Ps3`en har nok det lille ekstra på grunn av Cell som passer glimrende til mange GPÙ-intensive effekter! 6773592[/snapback] En dedikert GPU vil uansett være mye bedre til grafikk rendering enn en CPU, multi-core Cell eller ikke, så det spørs nå hvor mye Cell egentlig vil hjelpe til her. Det kan fort heller være bedre å dedikere Cell mer til fysikk som den er mye bedre egnet til. Endret 30. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har ikke lest denne tråden. bare første inlegget. så jeg antar at siden den er 9 sider så har den vært innom en del essensielle deler av konsoll vs konsoll. som pris og ytelse. Gammeld og ny spill og tilgjengelighet. alt som går an å oppdrive av argument for og mot alle next gen konsollene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Unntakene er:MS har penger og er flinkere til å kvarte spilltitler. Det vil ofte være spillene som avgjør hvor stor suksess en konsoll er, så dette er et ganske godt poeng. Som Mala nevnte dog, så er det vel i alles interesse at vi har godt med konkurranse på konsollmarkedet, så jeg håper egentlig at samtlige next-gen konsoller klarer seg greit. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Det stemmer nok, hehe.Husker jeg plugga i Star Ocean 3 på Ps2`en her hjemme, og ble helt sjokka av alle high-pitched jentestemmene. Mute-knappen var konstant på! 6773779[/snapback] Veldig lys jentestemme anses som sexy i Japan. Store firmaer instruerer som regel kvinnelige resepsjonister til å prate med ekstremt lys stemme når de tar telefonen. Lenke til kommentar
hakone Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Flopp eller ikke flopp.. Det kommer vel an på øynene som ser tror jeg. Selvsagt vil alle selge så mye som overhodet mulig Etter å ha holdt meg til pc for spilling endel år kastet jeg meg på konsollspilling igjen når 360 kom, og må jo si at jeg er fornøyd med den. Litt dyr, foreløpig ikke det helt store spillbiblioteket, men morro lell. PS har jeg ikke hatt det store forholdet til personlig, men har lyst på PS3 når den dukker opp. (kommer ikke til å stå i kø.) For meg er det lite viktig hvem som har lagd boksen og hva som er inni den, så lenge spillene som tilbys er gode og underholdene. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Riktig, med en korreksjon.. Det var flere enn EA som vendte DC ryggen.. Hvorfor vendte de ryggen til? Jeg kan bare tenke meg en ting, at Sony bedrev samme type virksomhet som MS gjør i dag. Til det har jeg bare en velpassende kommentar: Du skal ikkje læra far din å xxxx.. Og med tanke på pengepungen til Bill, så kan den virke som stor og uttømmelig, men aksjonærene som en gang MS skal tilfredsstille og overbevise kan muligens ha mindre til overs for Bills guttedrøm dersom det over lenger tid ikke kommer penger inn.. MS har utvilsomt mye større potensial for å holde ut denne konsollkrigen enn hva Sega hadde. Det er lenge siden Bill var alene om å ha hendene på roret i MS. Xbox har aldri vært Bill sitt "hjertebarn", men den er en viktig del av det som har vært hans store visjon: å være en sentral i stua til folk flest. Media Center og Xbox er viktige brikker der. Han vil at MS skal opprette en platform som etterhvert omfavner spill, musikk, film, internett o.s.v. Det er denne strategien som Bill og gutta har "solgt" til aksjonærene og med tanke på hvor mye penger som kan tjenes på å lykkes med en slik strategi er nok også de villig til å strekke seg langt. Hvis vi ser litt framover mot neste-neste generasjon så ser jeg ikke helt bortifra at Microsoft slår seg sammen med Samsung på neste Xbox prosjekt. Samsung har lekt med tanken om å lage en konsoll tidligere, og hadde nok ikke hatt noe imot å gå til kamp mot sin japanske bror Sony på den fronten. Samsung forstår hjemme-elektronikk på en helt annet måte enn det MS gjør. I tillegg kunne dette endelig åpnet for Xbox suksess i Asia ettersom Samsung vet hvordan markedet og folk fungerer der. hehe, artig å spekulere... 6773875[/snapback] Nå ble jeg litt off topic her, men ville bare legge til at Samsung ikke er japansk men koreansk. Dreamcast led virkleig av mangelen på et godt fotballspill, det vet jeg som den gode official dreamcast magazine leseren jeg var (var jo tross alt demo cd med bladet). Den spalteplassen for leserbrev var jo bare spørsmål etter Fifa eller lignendes storspill i fotballsjangeren. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 haha samsung med konsoll ja... den var god vet ikke om jeg hadde turt å kjøpe den :S Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 haha samsung med konsoll ja... den var god vet ikke om jeg hadde turt å kjøpe den :S 6774679[/snapback] Hvorfor ikke? Samsung har vel ikke noe dårligere rykte enn Sony på hjemme-elektronikk? Samsung er jo et av verdens mest verdifulle selskap og er vel mer lønnsomt enn Sony, så de vet hva de driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå