Gå til innhold

Xbox 360 flopper fullstendig i Europa også.

Staal

Anbefalte innlegg

Samme hvor mange transistorer og bla, bla bla ditt og datt de skryter av at de har puttet inn i hver sin boks, syns jeg at de har ganske lik grafikk uansett. Mener å huske en artikel i GR hvor de hadde sett på Fall of Man, og de sa at den hadde ganske lik grafikk som 360.

Dessuten vil jeg si at tittelen din er ganske langt ute på jordet. Det kommer selvfølgelig an på hva du anser som flopp, men " fullstendig flopp " er vel litt VG-wannabe.

For min del tror jeg salget går ned pga. ferie, og de fleste er ute istedenfor å sitte inne (og har fanboys-krangler :ermm: ). Og de fleste vet vel at det er en periode hvor spill og slikt har dårlig tider. Heldigvis er høsten snart her, og kalde, regntunge dager står på dør. Det er da man kjøper spill og lener seg godt tilbake i stolen og spiller, og de fleste gode spill kommer da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flopp er et sterkt ord (med unntak av Japan, det har den VIRKELIG floppet), men de er foreløpig LANGT unna sitt oprinnelige mål om 10 mill. solgte før PS3 kommer på markedet. Dead Rising, Saints Row og FIFA 07 kan nok forbedre salget noe, men konsollen mangler et virkelig storspill på linje med Halo 2 før salget virkelig tar av. Kanskje ser vi et priskutt eller en bundle med et gratis spill utover høsten...

Lenke til kommentar
Flopp er et sterkt ord (med unntak av Japan, det har den VIRKELIG floppet), men de er foreløpig LANGT unna sitt oprinnelige mål om 10 mill. solgte før PS3 kommer på markedet. Dead Rising, Saints Row og FIFA 07 kan nok forbedre salget noe, men konsollen mangler et virkelig storspill på linje med Halo 2 før salget virkelig tar av. Kanskje ser vi et priskutt eller en bundle med et gratis spill utover høsten...

6772903[/snapback]

Storspill= Gears of war i nov 06 :yes:

Lenke til kommentar

Håper så inderlig at PS3 flopper bigtime så forumet kan le av innbitte ps3supportere som Asia_Hills, Avean og Fhj.. :devil:

og forresten, det er bare lamt å sammenligne PS2salg med XBX360salg, vent til PS3Grill og Nintendo kommer ut, såå kan vi sammenligne :yes:

Lenke til kommentar
Håper så inderlig at PS3 flopper bigtime så forumet kan le av innbitte ps3supportere som Asia_Hills, Avean og Fhj.. :devil:

og forresten, det er bare lamt å sammenligne PS2salg med XBX360salg, vent til PS3Grill og Nintendo kommer ut, såå kan vi sammenligne :yes:

6773050[/snapback]

Den gleden får dere neppe samma hvor mye dere ber til Super Mario og den store Microsoft guden Bill Gates..

Det er absolutt lamt å sammenligne PS2 med X360. Det er jeg enig i. PSP har jo faktisk en salgsvekst som er mye større enn PS2.

Vi bør faktisk sammenligne 360'en med DreamCast. De to er i samme posisjon ovenfor release av en PS maskin. Men det blir vel uansett feil, iom at DreamCast i løpet av sin godt og vel 2 årige karriære solgte over 10 mil og faktisk til rekorder både i Japan og USA. Etter knappe 10 måneder har 360 solgt (eller shippet eller hva svarten som er så enormt viktig for DS fanatikerene at vi får rett :p ) vel 5 mill.

Så etter min mening, har 360'en MYE igjen å selge for å bevise at den fortjener å sammenlignes med DreamCast.. :p

Nå blir det sikkert litt furting her, men om man ser nøkternt og objektivt på det, og man har tilstrekkelig kunnskap om hva som egentlig skjedde med forrige generasjons første lanserte, vil man ikke ha vanskelig for å se at det er mange likheter mellom 360 og DreamCast.

Unntakene er:

MS har penger og er flinkere til å kvarte spilltitler.

Så får vi bare se om det er nok.. ;)

Lenke til kommentar

Tror 360 salget vil hoppe litt bortover til høsten i og med at det kommer mange flotte titler. Ettersom PS3 og Wii mest sansynlig kommer til å bli revet bort med ein gang, kan den jo kapre litt her også.

Dette med at PS3 produksjonen enda ikkje er godt inn i masseproduksjonsfasen..er dette sannt? Og at man regner med å ha 2 mill klare til lansering?

http://gameroobie.no/art/2006/3902

Og har Nintendo overhodet estimart antall Wii konsoller som skal vere klare til lansering?

Lenke til kommentar
Dette med at PS3 produksjonen enda ikkje er godt inn i masseproduksjonsfasen..er dette sannt? Og at man regner med å ha 2 mill klare til lansering?

http://gameroobie.no/art/2006/3902

Og har Nintendo overhodet estimart antall Wii konsoller som skal vere klare til lansering?

6773282[/snapback]

Det stemmer at produksjonen ikke har startet enda ja. Og når det gjelder Nintendo så bør de vel først sette en offisiell utgivelsesdato før de estimerer antall konsoller.

Lenke til kommentar

6773282[/snapback]

Nintendo regner med 2 millioner til lanseringen og ytteligere 6 millioner (økt fra 4 millioner) innen året er omme.

edit: Jeg sjekket dette. Det skal være 4 millioner innen året er omme og 6 millioner innen mars 2007.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Vel..blir xbox 360 lansering repeat mode : ON. i november da tenker eg :ermm:

6773392[/snapback]

hadde du virkelig forventet noe annet?

6773396[/snapback]

Slettes ikkje. Men at PS3 produksjonen enda ikkje er heilt igang overasket meg litt :hmm:

Lenke til kommentar
Vel..blir xbox 360 lansering repeat mode : ON. i november da tenker eg :ermm:

6773392[/snapback]

hadde du virkelig forventet noe annet?

6773396[/snapback]

Slettes ikkje. Men at PS3 produksjonen enda ikkje er heilt igang overasket meg litt :hmm:

6773404[/snapback]

jepp... trouble in paradise

"breaking news, lanseres bare i Japan Nov , så US og Europe 2007" bare vent å se :p

Lenke til kommentar
Unntakene er:

MS har penger og er flinkere til å kvarte spilltitler.

Så får vi bare se om det er nok.. ;)

6773242[/snapback]

Så var det på'n igjen med dreamcast-sammenlikninen ja :p

Er noen forskjeller til:

- PS2 hadde adskillig mere hype enn det ps3 har nå

- PS2 hadde dvd-spiller, Dreamcast "ingenting". PS3 har blu-ray, xbox 360 har hd-dvd (til totalt sett sikkert samme pris), to rimelig gjevngode konkurrerende formater.

Likhetene er der, men de er mest kosmetiske spør du meg. Xbox 360 er såpass sterkt etablert (både i solgte konsoller, men også i tunge aktører som har brukt og fortsatt bruker masse penger på å utvikle spill) at det skal veeeeldig mye til at den skulle forsvinne på samme måte som dreamcast.

Som sagt av andre tidligere så synes jeg til en viss grad Sony likner mer på nintendo anno 1996.

What also greatly contributed to the extremely competitive climate that Nintendo was entrenched in was the fact that many third party companies immediately began developing and releasing many of their leading games for Nintendo's competing consoles. Many of those third party companies cited cheaper development and manufacturing costs for the CD format, versus the cartridge format.
Endret av arnegn
Lenke til kommentar
RSX: 33 billion dot products per second (51 billion dot products with CPU)

Xenos: Dot product operations: 24 billion per second or 33.6 billion per second theoretical maximum when summed with CPU operations

Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Grap...processing_unit

http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27

Der! :)

6769764[/snapback]

Ser ut som jeg har fått svar på hvordan det er regnet ut for GPU'ene sin del.

Fra Beyond3D forumet:

The Xenos peak performance is calculated as

48 * 500mhz = 24 billion ops

Not exactly sure how they got the RSX peak. But they must be counting for both pixel and vertex shader pipelines.

(24*2 + 8*2) * 550Mhz = ~35 billion ops.

In any case these numbers are no more useful for comparison purposes than comparing the number of pipelines or clock speed themselves. As this seemingly new number is just derived from them anyway.

To quote Dan's Data from an article I'm too lazy to dig up a link for, these kind of comparisons are like comparing two tanks by max rpm of their axles when they are upside down and the treads are removed.

The problem is you cannot judge overall performance because of this metric. Saying 'oo wow, RSX is 37.5% faster than Xenos' would be ignoring the fact that this is a single metric of *many*. Natrually each chip has strengths and weaknesses. This happens to be a strength of both RSX and Cell. Branching is probably a strength of Xenos/Xenon for example, it all depends on the appication and how it is tailored to the hardware.

Also consider that getting 100% of the theoretical performance out of any of these chips will be pretty much impossible.

.

Lenke til kommentar

Ah, interessant! :)

Syns selv det var litt voldsomt stor forskjell på de tallene til at det kunne bety så mye.

Det er vel slik ja...Begge har sine styrker og svakheter.

Men Ps3`en har nok det lille ekstra på grunn av Cell som passer glimrende til mange GPÙ-intensive effekter! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...