Gå til innhold

Xbox 360 flopper fullstendig i Europa også.

Staal

Anbefalte innlegg

wow dette var overasskende  :hmm:

her selger de bort konsollen til  "gi bort" pris nesten og allikevel spytter vi forbrukere dem i trynet.

Dette er ett klart svar fra forbrukerne om at vi vil ha noe innoverende, noe nytt.

Ikke bare resirkulert HW som er slengt sammen i siste liten.

som vi alle vet så er folk i europa veldig rike så dette må jo være ett tegn på at xboxen rett og slett ikke tiltaler oss.

tror jeg i likhet med resten av Europa venter på ps3 og Blue Ray ^^

6769188[/snapback]

Nå synes jeg du tuller og tøyser fælt! :)

Dr Peedee

6769259[/snapback]

hvorfor det?

det er den eneste konklusjonen jeg kommer fram til når jeg ser på salgstall,

at forbrukerne har tatt ett standpunkt, dette sender jo sterke signaler :)

men jeg vil gjerne høre en annen teori på hvorfor xbox's salgstall suger så fælt..

kanskje de venter på at ps3 også kommer ut sånn at de kan sammenligne og da ta ett valg når de har begge foran seg? :hmm: nah.. think not :!:

6769273[/snapback]

Jeg synes du bare tuller fordi drar dine egne litt rare tanker om temaet fram som nærmest fakta på den måten at uttaler deg på vegne resten av Europa. Du veit hva resten av Europa vil, og DU veit grunnen.

Og når dine egne tanker er at 360 er resirkulert hardware slengt sammen i siste liten, så blir det for dumt. Xbox 360 har vært under utvikling lenge, den er svært gjennomtenkt med masse fine løsninger. Muligens at xbox1 var en pc satt sammen i hyrten og styrten som et tv spill da MS plutselig ville inn i markedet. Men å si sånn om 360'n blir så tullete at... at jeg skriver "tull og tøys" :) Les litt hva kritikerne har skrevet om kontroller, interface, Xbox Live, marketplace, tilleggsutstyr. Dette er slettes ikke satt sammen i siste liten av resirkulert hard ware.

Xbox 360' salgstall suger ikke - det er dine tolkninger av tallene. MS selv har sagt at per i dag så er de ved det målet de hadde satt seg. Hvis Xbox 360 da er en flopp i Europa så betyr det at MS forhåpninger var å floppe?? Igjen tull og tøyseri, mener jeg da. At du ikke er fornøyd betyr da mindre. Jeg gir deg derfor ingen teori om hvorfor salgstallene suger så lenge tallene ikke suger og er i tråd med det MS selv gikk ut forespeilet ved launch.

PS3 kommer sikkert selge mere med tiden. Men det har ikke noe med svake tekniske løsninger i 360'n å gjøre. Ei heller med at du synes salgstallene suger. Finner det rart at du har høyre forhåpninger enn det MS hadde og har selv.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii er mer innoverende enn PS3, eod.

Vil derimot påstå at begge konsollene er innoverende, men at Wiimoten er mer innoverende enn PS3 sin bevegelsessensor ;)

PS3 sin 'OS støtte' kan også sammenlignes med Wii sin tjenste som tilbyr nedlastning av gamle nintendoklassikere.

Edit: Var ment til ps3_hills ;)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
wow dette var overasskende  :hmm:

her selger de bort konsollen til  "gi bort" pris nesten og allikevel spytter vi forbrukere dem i trynet.

Dette er ett klart svar fra forbrukerne om at vi vil ha noe innoverende, noe nytt.

Ikke bare resirkulert HW som er slengt sammen i siste liten.

som vi alle vet så er folk i europa veldig rike så dette må jo være ett tegn på at xboxen rett og slett ikke tiltaler oss.

tror jeg i likhet med resten av Europa venter på ps3 og Blue Ray ^^

6769188[/snapback]

Nå synes jeg du tuller og tøyser fælt! :)

Dr Peedee

6769259[/snapback]

hvorfor det?

det er den eneste konklusjonen jeg kommer fram til når jeg ser på salgstall,

at forbrukerne har tatt ett standpunkt, dette sender jo sterke signaler :)

men jeg vil gjerne høre en annen teori på hvorfor xbox's salgstall suger så fælt..

kanskje de venter på at ps3 også kommer ut sånn at de kan sammenligne og da ta ett valg når de har begge foran seg? :hmm: nah.. think not :!:

6769273[/snapback]

Jeg synes du bare tuller fordi drar dine egne litt rare tanker om temaet fram som nærmest fakta på den måten at uttaler deg på vegne resten av Europa. Du veit hva resten av Europa vil, og DU veit grunnen.

Og når dine egne tanker er at 360 er resirkulert hardware slengt sammen i siste liten, så blir det for dumt. Xbox 360 har vært under utvikling lenge, den er svært gjennomtenkt med masse fine løsninger. Muligens at xbox1 var en pc satt sammen i hyrten og styrten som et tv spill da MS plutselig ville inn i markedet. Men å si sånn om 360'n blir så tullete at... at jeg skriver "tull og tøys" :) Les litt hva kritikerne har skrevet om kontroller, interface, Xbox Live, marketplace, tilleggsutstyr. Dette er slettes ikke satt sammen i siste liten av resirkulert hard ware.

Xbox 360' salgstall suger ikke - det er dine tolkninger av tallene. MS selv har sagt at per i dag så er de ved det målet de hadde satt seg. Hvis Xbox 360 da er en flopp i Europa så betyr det at MS forhåpninger var å floppe?? Igjen tull og tøyseri, mener jeg da. At du ikke er fornøyd betyr da mindre. Jeg gir deg derfor ingen teori om hvorfor salgstallene suger så lenge tallene ikke suger og er i tråd med det MS selv gikk ut forespeilet ved launch.

PS3 kommer sikkert selge mere med tiden. Men det har ikke noe med svake tekniske løsninger i 360'n å gjøre. Ei heller med at du synes salgstallene suger. Finner det rart at du har høyre forhåpninger enn det MS hadde og har selv.

Dr Peedee

6770216[/snapback]

for all del, det er det jeg har fått ut av salgstallene..

men microsoft sier jo selvfølgelig ikke selv at de synes xboxen har vært en flopp til nå, det må jo også du skjønne(!)

det eneste de kan gjøre nå er å smile pent, virke fornøyde og bakvaske konkurrentene i sann MS stil uansett hvor mye konsollen dems flopper

xbox360 er bedre forberedt en forgjengeren, men fortsatt forhastet IMHO.

men for all del, mye flotte spill og onlinegaming er jo på plass :thumbup:

selvom MS sier de er fornøyde med salgstall så må du ikke ta det for god fisk :whistle:

Lenke til kommentar
Wii er mer innoverende enn PS3, eod.

Vil derimot påstå at begge konsollene er innoverende, men at Wiimoten er mer innoverende enn PS3 sin bevegelsessensor ;)

6770308[/snapback]

PS3 sin bevegelsessensor er jo ikke innoverende i det hele tatt. ;)

Lenke til kommentar

For en blodig tråd.

Her diskuterer vi ikke for å komme frem til et svar lenger, men for å bevise at man selv har rett (jaja - det ligger kanskje i diskusjonens natur).

Og angående innovasjon:

Det finnes to typer innovasjon. Inkrementell og radikal. Inkrementell innovasjon er gradvis innovasjon, mens radikal innovasjon er, som ordet indikerer, noe banebrytende nytt.

Hva som kan regnes som inkrementell og radikal innovasjon er sannsynligvis subjektivt. Jeg mener at Wii er noe banebrytende nytt, mens de to andre konsollene er mer av det samme, bare forbedret selvfølgelig. Men det er nå bare min mening. Andre vil mene motsatt.

Endret av _Astron_
Lenke til kommentar
jeg ikke kunne brydd meg mindre om hvor mange xbox 360 som selges, så lenge jeg er fornøyd med min

har noen en grunn til at jeg burde bry meg? lages det færre spill dersom den selger dårlig feks?

6770287[/snapback]

Ja, det kan bli resultatet. Nå skal det mye til for at det skal skje, da 360 har en ledelse på hele 1 år på konkurrentene.

MS er uansett ganske tett opp mot sin plan angående salg av konsoller. Det er ikke noe å frykte ennå, selv om MS går i den samme fellen som de gjorde i Japan.

Europa er "Sonyland" på flere måter, så det skal bli interessant å se hva som skjer senere i høst og utover våren neste år.

Lenke til kommentar
jeg ikke kunne brydd meg mindre om hvor mange xbox 360 som selges, så lenge jeg er fornøyd med min

har noen en grunn til at jeg burde bry meg? lages det færre spill dersom den selger dårlig feks?

6770287[/snapback]

Ja, det kan bli resultatet. Nå skal det mye til for at det skal skje, da 360 har en ledelse på hele 1 år på konkurrentene.

MS er uansett ganske tett opp mot sin plan angående salg av konsoller. Det er ikke noe å frykte ennå, selv om MS går i den samme fellen som de gjorde i Japan.

Europa er "Sonyland" på flere måter, så det skal bli interessant å se hva som skjer senere i høst og utover våren neste år.

6770390[/snapback]

Leser at Dead Rising allerede har solgt 500 000 eksemplarer i statene. Det er jo meget bra og noe som utviklere legger merke til når de skal velge hvilke konsoller de skal konsentrere seg om. I tillegg så er X360 godt representert på salgslistene hver uke i USA. Så de utviklerne som lager spill mot det amerikanske markedet slutter nok neppe å lage X360 spill med det første.

Endret av espent
Lenke til kommentar

men microsoft sier jo selvfølgelig ikke selv at de synes xboxen har vært en flopp til nå, det må jo også du skjønne(!)

det eneste de kan gjøre nå er å smile pent, virke fornøyde og bakvaske konkurrentene i sann MS stil uansett hvor mye konsollen dems flopper

men for all del, mye flotte spill og onlinegaming er jo på plass  :thumbup:

selvom MS sier de er fornøyde med salgstall så må du ikke ta det for god fisk  :whistle:

6770342[/snapback]

Sett i forhold til andre elektronikkprodukter, så er det ganske uvitende å kalle Xbox 360 en flopp i Europa fordi den "bare" har solgt 1.3 millioner eksemplarer.

Apple brukte f.eks. over et år på å selge en million iPod. På verdensbasis.

Men det er klart at 18.000 maskiner i uka er ikke nok dersom Microsoft skal nå sine mål om 10 millioner solgte maskiner før 2007. Muligens er disse tallene fra i sommer, foruten Prey har det jo vært relativt dødt med store spillanseringer til Xbox 360 siden påske, og det hjelper ikke akkurat på for maskinsalget. Skulle tro det blir mer fart i maskinsalget i månedene fremover med mange fristende titler.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

selvom MS sier de er fornøyde med salgstall så må du ikke ta det for god fisk  :whistle:

6770342[/snapback]

Poenget er at dette var tall som MS også kom med i forkant av launch, av hva de forventet. Hadde de den gang sagt at de håpet på dobbelt så mange konsoller, og så solgte halvparten og da smilte og latet som ingenting - ja da kunne jeg jo vært litt enig med deg. Men poenget er at dette er tall de opererte med da de lanserte maskinen også. At de sikkert ønsker seg flere solgte tviler jeg ikke på. Men det var ikke poenget her.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

6770342[/snapback]

Sett i forhold til andre elektronikkprodukter, så er det ganske uvitende å kalle Xbox 360 en flopp i Europa fordi den "bare" har solgt 1.3 millioner eksemplarer.

Apple brukte f.eks. over et år på å selge en million iPod. På verdensbasis.

Men det er klart at 18.000 maskiner i uka er ikke nok dersom Microsoft skal nå sine mål om 10 millioner solgte maskiner før 2007. Muligens er disse tallene fra i sommer, foruten Prey har det jo vært relativt dødt med store spillanseringer til Xbox 360 siden påske, og det hjelper ikke akkurat på for maskinsalget. Skulle tro det blir mer fart i maskinsalget i månedene fremover med mange fristende titler.

6770872[/snapback]

De går inn i flere markeder i høst, bl.a. øst europa. Samtidig håper vel de også på litt mere salg når høst og julesalget kommer. På vårparten så fikk de i gang flere produksjonsites, det skortet jo litt på maskiner i butikkene i starten. Men om de når 10 millioner... nei se det.. slettes ikke sikker på det.

Tallene Microsoft oppga i Leipzig var fram til Juni.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Ps3 gir oss:

- et åpent OS for første gang på konsoll

- flunkende nytt next gen opt. media, som dessuten er teknisk overlegen  konkurrentene

-motion capabilities i konstrolleren som standard, i likhet med wii (som også er ganske innoverende if i may say so myself)

-Cell Cpu, helt ny og innoverende teknologi, spesialdesignet til mediabruk i motsetning til general purpose prossesorene du finner i pc (og xbox) i dag

+ mye mer som jeg ikke kommer på nå ^^

6769233[/snapback]

#1. Hvorfor trenger du et OS på en "spillekonsoll"?

#2. Ingen kilder som opplyser at Blue-ray er det neste offisielle mediet. Og jeg foretrekket HD DVD framfor Blue-ray.

#3. Sikkert kult med slik bevegelse opplegg. Men personlig trenger jeg ikke det. Hvorfor skal jeg stå i stua å slå mot en skjerm?

#4. Vil tro at Cell design relatert til "multimedia", kan gjøre det vanskeligere for å fungere som en "spillekonsoll" prosessor. (Slik jeg tror da.)

Snip

Dere hyler om GPU specs til PS3 ikke er kommet og når vi kommer med uttalelser om at den kan være dårligere går dere helt i taket.

Så da kan jeg vel svare tilbake på samme måte

Du kan ikke si at GPU til PS3 er bedre før vi får tallene på bordet

6769627[/snapback]

Jeg må jaggu få lov til å si at MS slavene virkelig kaver etter luft her inne.. :p

Påstand:

Xbox360 selger dårlig..

Fanatikersvar:

Åja? Den har nå bedre GPU enn PS3 ihvertfall!

:roll:

6769663[/snapback]

Vel, vil vel tro at dette gjelder alle leirer.

Herregud, denne tråden fikk det til å gå opp for meg hvor mange drittunger som egentlig henger på dette forumet. Det finnes så å si ingen på dette forumet som evner å se lengre enn konsollen de elsker. det er spill det er snakk om, ikke fotballaget dere heier på. Det er snakk om en boks, med noe hardware som kan la deg spille spill på tven din. De samme personene går igjen og igjen her, og det er bare sånn at når en viser til en kilde her, så blir det flamewar med engang fordi absolutt alle både på PS3 og Xbox 360 siden prøver å motbevise artikkelen eller ryktet uten å komme med noen informative kilder.

Wikipedia brukes også mye som kilde her, og jeg stoler iallfall ikke noe særlig på et internett leksikon hvor det kan være Avanore som har skrevet Xbox 360 innlegget og Avean som har skrevet PS3 innlegget (unnskyld navnene jeg trakk inn her, men ut fra kommentarer så føler jeg at de representerer hver sin side).

Så lekker kan Rsx se ut.

6769831[/snapback]

Hehe... Du har så rett, så rett! Men personlig er jeg en Microsoft fan, men holder dette for meg selv. Finner de fleste kommende titler til X360 som spennende, og jeg finner også Wii som en veldig interessang konsoll. Derimot må jeg ærlig innrømme at PS3 ikke tiltaler meg så veldig, men det er ikke dermed sagt at den ikke gjør det ovenfor andre.

Så lenge spillene selger, har ikke MS noe å frykte nei.

6770530[/snapback]

Listen av kommende spill til X360 er veldig spennende :D Gleder meg til Halo 3, Gears of War, Viva Pinjata, Saint's Row, osv.

Har selv kommet med litt upassende innlegg i det siste, men noe jeg tenker på er at så lenge jeg er fornøyd med min X360, så hvorfor i faen skulle jeg gidde å bry meg om noen andre konsoller? Desto mindre krangle høylytt i en tråd som ble startet i den sjelegrunn at det skulle kastes dritt. En titt på release listen til X360 gjør valget mitt bare bedre og bedre for hver deg som går :D Uansett, så har ikke PS3 eller Wii kommet på markedet enda.

Birger :)

Lenke til kommentar

Tror at svake salgstall i det siste kan forklares med sommeren. Personlig mistet jeg fullstendig interessen for 360 når fineværet satte inn. ( Kan iallefall fastslå at en varm norsk sommer gruser alt av konsoller, 360 inkludert :))

Mulig jeg tar feil nå, men er ikke konsoll-markedet tradisjonelt _meget_ svakt i sommermånedene?

Lenke til kommentar
Confronted with the weekly sales numbers of 360 (18.000) vs ps2 (100.000)..

http://www.golem.de/0608/47437-3.html

Linken er på tysk.

Så 360 selger faktisk så elendig som ca 18k i uken i hele Europa mens PS2 selger rundt 100K. Det betyr ca 1500 konsoller per land i Europa. Så man kan si 360 selger omtrent like dårlig her som i Japan faktisk. Litt overraskende.

Ikke rart MS er stille når det gjelder salgstall.

6766778[/snapback]

Det må jo være på huet feil. Selvom PS2 sikkert selger bedre pga. den billige prisen (de fleste selger den til 999,- nå), så kan man ikke si at 360 flopper av den grunn. Vi får se hva PS3 selger da, til 6000... :tease:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk syte for ene er bedre enn andre? Konsollene er forskjellige og takk gud for det! Hadde ikke vært vits med mer enn 1 om alle var like.

Men ikke la meg ødelegge diskusjonen, jeg trenger litt underholdning mens jeg er på jobb. Så Wii FT"wii"n! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...