TCi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det kunne være greit at dere hadde hatt litt forståelse for hva innovasjon egentlig betyr; Innovasjon, stammer fra latin, og betyr fornyelse gjennom forandring, det vil si videreutvikling av noe bestående men i en ny retning eller på en ny måte. Ordet blir i dag mye brukt i forbindelse med etablering av nye bedrifter innen kommunikasjons- og informasjonsteknologi, i distriktsutvikling og i småskala landbruksproduksjon der selskapet Innovasjon Norge spiller en vesentlig rolle i utviklingen. Å være innovativ, betyr å være produktiv, fortsette å prøve og bruker erfaringer på en ny måte. Motsetningen til innovativ er konservativ i betydning uvilje til forandringer. Les og lær med Wiki Innovasjon er ikke noe Nintendo har hevd på fordi at de lager et annet interface man spiller med enn det som er konvensjonelt. Det meste av utvikling er i en eller annen form innovativt.. 6769692[/snapback] Ingen som har påstått at dette gjelder bare Nintendo. Xbox 360 og PS3 er mer en evolusjon av forrige generasjon enn det Wii er. Hva som er innoverende med HD, større lagring og raskere prosessorer lurer jeg veldig på. Personlig syns jeg mange missbruker ordet bare for å bli med på trenden. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Jeg tviler sterkt på at GPU til PS3 har noe tilsvarende som DX10 funksjonen. GPU har også bare støtte for shader 3.0. Det som har blitt vist hittil av Crysis er DX9 SM3.0 kode. Jeg har også hørt DX10 vil kun bli brukt for ytelse forbedringer. Endret 30. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Bare for å spørre! Noen som har salgstall til samtlige andre suksess konsoller det første året? 6769690[/snapback] ps2 solgte 3.8 millioner enheter her i europa i løpet av de 9 første månedene. Xboxen som ble lansert i mars 2002 her i europa, hadde solgt 1.8 millioner ved utgangen av det året. Edit: det er vel snakk om "shipped units", og ikke solgte maskiner, men men Endret 30. august 2006 av qoutor Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er dette bekreftet? G71 har 278M transistorer og hvis antallet ROPer er halvert.. Dette har alltid vært bekreftet 150M for eDRAM'en har nå jeg hørt. Nei, da er det nok noen som har stokka om tallene der du har lest, hehe. Basert på hva? RSX: 33 billion dot products per second (51 billion dot products with CPU) Xenos: Dot product operations: 24 billion per second or 33.6 billion per second theoretical maximum when summed with CPU operations Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Grap...processing_unit http://en.wikipedia.org/wiki/RSX_%27Reality_Synthesizer%27 Der! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Snip Innovasjon er ikke noe Nintendo har hevd på fordi at de lager et annet interface man spiller med enn det som er konvensjonelt. Det meste av utvikling er i en eller annen form innovativt.. 6769692[/snapback] Ingen som har påstått at dette gjelder bare Nintendo. Xbox 360 og PS3 er mer en evolusjon av forrige generasjon enn det Wii er. Hva som er innoverende med HD, større lagring og raskere prosessorer lurer jeg veldig på. Personlig syns jeg mange missbruker ordet bare for å bli med på trenden. 6769742[/snapback] Med all respekt.. Jeg synes det utsagnet ditt er temmelig selvmotsigende. Det fremstår som du mener at innovasjon er noe som hører Wii til. Jeg gjentar meg selv: Det meste av utvikling er i en eller annen form innovativt.. Endret 30. august 2006 av Fhj Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Det kunne være greit at dere hadde hatt litt forståelse for hva innovasjon egentlig betyr; Innovasjon, stammer fra latin, og betyr fornyelse gjennom forandring, det vil si videreutvikling av noe bestående men i en ny retning eller på en ny måte. Ordet blir i dag mye brukt i forbindelse med etablering av nye bedrifter innen kommunikasjons- og informasjonsteknologi, i distriktsutvikling og i småskala landbruksproduksjon der selskapet Innovasjon Norge spiller en vesentlig rolle i utviklingen. Å være innovativ, betyr å være produktiv, fortsette å prøve og bruker erfaringer på en ny måte. Motsetningen til innovativ er konservativ i betydning uvilje til forandringer. Les og lær med Wiki Innovasjon er ikke noe Nintendo har hevd på fordi at de lager et annet interface man spiller med enn det som er konvensjonelt. Det meste av utvikling er i en eller annen form innovativt.. 6769692[/snapback] Ingen som har påstått at dette gjelder bare Nintendo. Xbox 360 og PS3 er mer en evolusjon av forrige generasjon enn det Wii er. Hva som er innoverende med HD, større lagring og raskere prosessorer lurer jeg veldig på. Personlig syns jeg mange missbruker ordet bare for å bli med på trenden. 6769742[/snapback] dette blir jo bare teit å diskutere med deg TCI, hvirker som du har en helt annen oppfatning av ordet innovasjon en det jeg, wiki og resten av verden har. det jeg tror du prøver å si er at wii ofrer mer innovasjon en de øvrige konsollene med sitt "ablegøye" interface, det skal du også ha rett til å mene. men å si at ps3 ikke på noen måte er innoverende er jo bare helt bak mål, skjønner ikke at du presterer å si noe sånt selv etter å ha lest definisjonen på innovasjon som vist på wikipedia.com edit: tror nok det er stoltheten din som forkludrer tankene dine nå tci... bare vær den bedre mann og innrøm det; du tok feil/ble eid Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 dette blir jo bare teit å diskutere med deg TCI, hvirker som du har en helt annen oppfatning av ordet innovasjon en det jeg, wiki og resten av verden har. det jeg tror du prøver å si er at wii ofrer mer innovasjon en de øvrige konsollene med sitt "ablegøye" interface, det skal du også ha rett til å mene. men å si at ps3 ikke på noen måte er innoverende er jo bare helt bak mål, skjønner ikke at du presterer å si noe sånt selv etter å ha lest definisjonen på innovasjon som vist på wikipedia.com 6769776[/snapback] Du får trolle så mye du vil, jeg bryr meg ikke om folk som deg. Jeg sier at Wii er mer innoverende enn Xbox 360 og PS3, for den endrer måten vi spiller på på en mye større grad enn hva konkurrentene gjør. Alle konsoller fortsetter i den samme utviklen som før. Som da er raskere CPU, GPU, større lagring og utvidelse av maskinvaremuligheter enn deres forrige generasjon. Den som skiller seg mest ut er Wii, da den går i en ny retning. At du kaller dette "ablegøyer" får nå så være. Ingen som tvinger deg til å prøve det. Du får være så ignorant du bare vil. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 dette blir jo bare teit å diskutere med deg TCI, hvirker som du har en helt annen oppfatning av ordet innovasjon en det jeg, wiki og resten av verden har. det jeg tror du prøver å si er at wii ofrer mer innovasjon en de øvrige konsollene med sitt "ablegøye" interface, det skal du også ha rett til å mene. men å si at ps3 ikke på noen måte er innoverende er jo bare helt bak mål, skjønner ikke at du presterer å si noe sånt selv etter å ha lest definisjonen på innovasjon som vist på wikipedia.com 6769776[/snapback] Du får trolle så mye du vil, jeg bryr meg ikke om folk som deg. Jeg sier at Wii er mer innoverende enn Xbox 360 og PS3, for den endrer måten vi spiller på på en mye større grad enn hva konkurrentene gjør. Alle konsoller fortsetter i den samme utviklen som før. Som da er raskere CPU, GPU, større lagring og utvidelse av maskinvaremuligheter enn deres forrige generasjon. Den som skiller seg mest ut er Wii, da den går i en ny retning. At du kaller dette "ablegøyer" får nå så være. Ingen som tvinger deg til å prøve det. Du får være så ignorant du bare vil. 6769806[/snapback] der kom det! *takker og bukker* du sa at wii er innoverende, ikke ps3 og xbox 360, det var bare en evolusjon. nå sier du at wii er mer innoverende... bestem deg jeg er ikke ignorant TCI, det kan diskuteres om du er det.. tror bare du er sur på meg fordi du ble/er eid Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) jeg er ikke ignorant TCI, det kan diskuteres om du er det..tror bare du er sur på meg fordi du ble/er eid 6769820[/snapback] Det er nettopp slike kommentarer man kan lure på hva din mentale alder er Endret 30. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Herregud, denne tråden fikk det til å gå opp for meg hvor mange drittunger som egentlig henger på dette forumet. Det finnes så å si ingen på dette forumet som evner å se lengre enn konsollen de elsker. det er spill det er snakk om, ikke fotballaget dere heier på. Det er snakk om en boks, med noe hardware som kan la deg spille spill på tven din. De samme personene går igjen og igjen her, og det er bare sånn at når en viser til en kilde her, så blir det flamewar med engang fordi absolutt alle både på PS3 og Xbox 360 siden prøver å motbevise artikkelen eller ryktet uten å komme med noen informative kilder. Wikipedia brukes også mye som kilde her, og jeg stoler iallfall ikke noe særlig på et internett leksikon hvor det kan være Avanore som har skrevet Xbox 360 innlegget og Avean som har skrevet PS3 innlegget (unnskyld navnene jeg trakk inn her, men ut fra kommentarer så føler jeg at de representerer hver sin side). Så lekker kan Rsx se ut. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) du sa at wii er innoverende, ikke ps3 og xbox 360, det var bare en evolusjon.nå sier du at wii er mer innoverende... 6769820[/snapback] Huff, må jeg faktisk repitere det jeg skriver for at du skal forstå det? Det jeg skrev var at Xbox 360 og PS3 var mer en evolusjon enn hva Wii er. Og slutt med denne barnslige postingen din. Det hjelper deg ikke i din sak. Endret 30. august 2006 av TCi Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 mwhahahah kom med hatet, er jo som godteri for meg dette.. ler så jeg griner :!: :!: Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Avanore som har skrevet Xbox 360 innlegget 6769831[/snapback] Innrømmer at jeg er litt overivrig men prøver værtfall å holde meg på matta og ikke komme med usannheter. Dette er jo et forum her vi skal diskutere konsoller, og for de som er intressert å bruke tiden sin på dette må jo få lov til det. Hvis du er mere opptatt av politikk eller noe annet så er du på feil sted, min gode mann Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Dette har alltid vært bekreftet Samme antall som G70 da. G71 gikk jo gjennom en "trimming". Halvparten av ROP'ene kan likevel være deaktivert grunnet en 128bit minnebus. 150M for eDRAM'en har nå jeg hørt. Nei, da er det nok noen som har stokka om tallene der du har lest, hehe. Ja Ati har vist bekreftet 105M. Beyond3D burde ha rettet på Xenos artikkelen dems nå. Basert på hva? RSX: 33 billion dot products per second (51 billion dot products with CPU) Xenos: Dot product operations: 24 billion per second or 33.6 billion per second theoretical maximum when summed with CPU operations Der! 6769764[/snapback] Ja jeg har sett det, det jeg egentlig lurte på er hvordan man har kommet fram til tallene. Jeg alltid spørsmålstegn ved relevansen til slike utregninger. Endret 30. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 du sa at wii er innoverende, ikke ps3 og xbox 360, det var bare en evolusjon.nå sier du at wii er mer innoverende... 6769820[/snapback] Huff, må jeg faktisk repitere det jeg skriver for at du skal forstå det? Det jeg skrev var at Xbox 360 og PS3 var mer en evolusjon enn hva Wii er. Og slutt med denne barnslige postingen din. Det hjelper deg ikke i din sak. 6769834[/snapback] det var ikke det du skrev, slutt å lyve nå TCI. det er jo bare å gå igjennom tidligere poster i den tråden her så ser man at du vrir ordene dine til din fordel, nå som det er bevist at du tok feil. veldig barnslig av deg TCI, trodde du hadde nok baller til å innrømme det når du tar feil Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 det var ikke det du skrev, slutt å lyve nå TCI. det er jo bare å gå igjennom tidligere poster i den tråden her så ser man at du vrir ordene dine til din fordel, nå som det er bevist at du tok feil. veldig barnslig av deg TCI, trodde du hadde nok baller til å innrømme det når du tar feil 6769873[/snapback] Ingen som har påstått at dette gjelder bare Nintendo. Xbox 360 og PS3 er mer en evolusjon av forrige generasjon enn det Wii er. Hva som er innoverende med HD, større lagring og raskere prosessorer lurer jeg veldig på. Personlig syns jeg mange missbruker ordet bare for å bli med på trenden Ikke alle next-gen konsoller er like nei. Wii innoverer ved å endre måten vi spiller på, ellers er den en evolusjon av forrige generasjon. Xbox 360 og PS3 fortsetter i samme fotspor, bare øker CPU og GPU ytelse. Men jeg postet at PS3 ikke var innoverende i en av trollingene dine ja. Det er såklart sant. Jeg ser ikke på det MS og Sony kommer med som så mye innovasjon at det gjør noe. Tross artiklen som Fhj postet fra Wiki, så ser jeg ikke noe veldig galt i akkurat det jeg skrev. Det kommer vel an på hvordan du tolker det. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Avanore: Jeg forstår absolutt hva du mener, og ja det er jo her vi bør ha sånne diskusjoner. Det er bare det at alle diskusjoner går over i dill dall om teoretiske ytelser osv. og helt off-topic. Hva har egentlig dette dill dallet med flipp flopper, ed-ram, gigahetz, kjerner, cpu, gpu osv med at Xbox 360 flopper i Europa ? Hvis den flopper så tviler jeg på at det er fordi den har 16 eller 328 unified pipeliner shadow catalysator buffer for å si det slik. Egentlig tror jeg det er noe hardware freaks vet mer om enn til og med den generelle gamer. Hvorfor ikke lage en "Teoretiske dill dall når det kommer til PS3 versus Xbox 360" topic ? Burde jo være en god ide, men hver gang koker det ned til at dill dallet går igjen i hver eneste topic. Jeg bruker mine konsoller til å spille på, og grafikken gikk jeg etter engang og det var når jeg kjøpte yager på xbox. Det skjer aldri igjen for å si det slik, for det var et møkka spill. Kjøp en konsoll og spill spill, og snakk om flipp flopper i en flipp flopp kategori/topic whatever. Hvis dere er en haug med drittunger som ikke klarer å se forskjeller så værsegod, men ikke regn med å få noe særlig ut av det, utenom sånne som meg som er lei av å lese om det samme i hver eneste kategori når jeg egentlig hadde håpet å lese om noe annet. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Er veldig enig. Problemet er at nå i det siste har 360`gjengen her brukt hele dagene på å grave frem møkk om Ps3-specsene og glorifisert 360`en opp i skyene og hevdet den er mye bedre osv. Vi blir tvunget til å sette frem tall for å motargumentere. Jeg skulle ønske alle kunne roa ned konsollhetsinga, så kan vi heller se frem til spillene som kommer i fred og fordragelighet! Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg er enig med deg Eddie.. Jeg repeterer forøvrig min tidligere post: Påstand:Xbox360 selger dårlig.. 360 eier svar: Åja? Den har nå bedre GPU enn PS3 ihvertfall! Hvordan har det seg at man gled over til dette da? Er det PS3 boysa som bestandig skal ha skylden for at det ender opp slik i disse diskusjonene? Min påstand er at 360 eierene for å beskytte sin stolthet og sin erhvervelse farer med temmelig bevisst provokasjon. Det er nok noe likesinnet innenfor PS3 segmentet. Uansett synes jeg at eksempelet over er temmelig beskrivende for slik jeg oppfatter disse diskusjonene. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 det var ikke det du skrev, slutt å lyve nå TCI. det er jo bare å gå igjennom tidligere poster i den tråden her så ser man at du vrir ordene dine til din fordel, nå som det er bevist at du tok feil. veldig barnslig av deg TCI, trodde du hadde nok baller til å innrømme det når du tar feil 6769873[/snapback] Ingen som har påstått at dette gjelder bare Nintendo. Xbox 360 og PS3 er mer en evolusjon av forrige generasjon enn det Wii er. Hva som er innoverende med HD, større lagring og raskere prosessorer lurer jeg veldig på. Personlig syns jeg mange missbruker ordet bare for å bli med på trenden Ikke alle next-gen konsoller er like nei. Wii innoverer ved å endre måten vi spiller på, ellers er den en evolusjon av forrige generasjon. Xbox 360 og PS3 fortsetter i samme fotspor, bare øker CPU og GPU ytelse. Men jeg postet at PS3 ikke var innoverende i en av trollingene dine ja. Det er såklart sant. Jeg ser ikke på det MS og Sony kommer med som så mye innovasjon at det gjør noe. Tross artiklen som Fhj postet fra Wiki, så ser jeg ikke noe veldig galt i akkurat det jeg skrev. Det kommer vel an på hvordan du tolker det. 6769913[/snapback] takk for at du peker det ut ingenting er som tilfredstillelsen av å vite at man har rett :!: igjen, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå