_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Til Sony disiplene: Er det spillene eller maskinvaren som er viktigst? Hvis Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Tourismo, DMC o.s.v. hadde blitt X360 ekslusivt ville dere kjøpt X360 da? Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Eg blir oppgitt... asia_hills du er klar over at konkurranse på markedet er godt? Du ønsker at parter skal dette av lasset slik at Sony skal stå å skrike på pallen, og det kommer garantert ingen til godt på noen som helst måte vil eg tru. Om MGS styret er justert ned i detalj eller ei bryr eg meg fint lite om, spillet ser godt ut uansett og byr garantert på samme herlige opplevelse så de andre spillene. Likevel er det artig å se sony gutter avskrive blank alt som bs etc. 6769554[/snapback] du altså jeg avviser det jo ikke blankt da mala, les nøye nå.. jeg sier at fordi traileren på leipzig hadde bedre grafikk en tidl. sett så tror jeg de screenshotsene med nedsatt grafikk er BS, er ikke det en logisk retning å ta? edit: jeg mener, hva tror du på? noe konami viser offisielt på leipzig eller screenshots som har poppa opp på webben som ingen vet hvor kommer fra? Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Grafikk i spill er halve opplevelsen. Pen grafikk alene kommer man ingen vei med. men å avskrive grafikk som noe uviktig er ignorant. Det er nettop higen etter bedre og bedre grafikk og gameplay som driver spill industrien framover. dette tvinger utviklere til å hele tiden innovere og videreutvikle både gameplay og grafikk. da må de finne nye og innoverende måter å framstille grafikken på. f.eks HDR er en ny, innoverende teknikk som blir tatt i bruk av utviklere i dag nye spill i dag kommer jo med nettop bedre grafikk og bedre gameplay, dvs. at grafikk er en stor del av nye og innoverende spill som kommer i dag hvis ny og banebrytende grafikk ikke går under beskrivelsen innoverende så vet ikke jeg hvor du har gjort leksene dine edit: men der igjen så vil du kanskje ha en matrix aktig opplevelse før du finner noe grafisk innoverende igjen, eller? 6769440[/snapback] Det er ingen som avskriver at grafikk er viktig, bare det at det er en evolusjon som kommer automatisk med utvikling av nye teknologier. Det er ingen innovasjon i dette. Helt rett i det. Men de siste årene har dette gått mest på grafikk og ikke gameplay. Dette har forbedret seg litt, men har lang vei igjen. Du bruker ikke helt innovasjon riktig. Man innoverer ikke hvordan grafikken blir utviklet på, dette er bare evolusjon. HDR er en evolusjon av Bloom. Jeg kan si meg enig i at spill kommer med ny grafikk, men gameplay er det absolutt ikke noe som gjelder alle spill. Mange ligger ennå å fikler med det vi har gjort de siste 20 årene. Som nevn, forberet grafikk er evolusjon, ikke innovasjon. 6769556[/snapback] BS ALERT!! så da kan man si at HD TVer ikke er innovasjon, men evolusjon. det samme med alle next gen konsollene, det er bare evolusjon. til og med wii kontrolleren er bare en evolusjon av tidl. motion teknikker. nei denne BS må du lengre ut på landet med edit: egentlig så blir jo dette litt relativt siden begge beskrivelsene passer. ny teknologi er både en slags evo. som det er inno. Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Vi får se hva det at man kun kan spille next-gen fotball på 360 gjør med salget til jul. Det er bestselgere det. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Til Sony disiplene: Er det spillene eller maskinvaren som er viktigst? Hvis Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Tourismo, DMC o.s.v. hadde blitt X360 ekslusivt ville dere kjøpt X360 da? 6769573[/snapback] Først av alt, jeg er ingen Sony-disippel, men kan ikke gjøre annet enn å reagere på 360-gjengen sin umettelige trang til å hakke på de som ikke har lyst til å kjøpe maskinen de har, men venter på Ps3. Så til spørsmålet. Nja. Hadde du spurt meg for et halvt år siden, så ja. På flekken! Men nå har jeg funnet ut at det er Ps3 med den arkitekturen og mulighetene som kommer til å vare lengst, pluss at det har kommet nye tekniske inslag i den som tilting-funksjonen med kontrolleren. La meg svare slik, hadde jeg hatt nok penger, ville jeg ha kjøpt begge. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Var ikke det jeg spurte deg om.Jeg spurte deg om hvordan kan PS3 har banebrytende grafikk når GPU er tilsvarende GF 7800 med shader 3.0 Uansett så er jeg ikke enig at GPU til PS3 er bedre enn X360 GPU`en til Ps3 ER bedre på visse områder, noe annet er bare tull og tøys. Les det Mistapi skriver. Som sagt, det at CELL bidrar med grafikkkalkulering gjør at mulighetene er ganske enorme. 6769570[/snapback] Dere hyler om GPU specs til PS3 ikke er kommet og når vi kommer med uttalelser om at den kan være dårligere går dere helt i taket. Så da kan jeg vel svare tilbake på samme måte Du kan ikke si at GPU til PS3 er bedre før vi får tallene på bordet Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Vi får se hva det at man kun kan spille next-gen fotball på 360 gjør med salget til jul. Det er bestselgere det. 6769611[/snapback] Virker iallefall ikke negativt inne vil jeg tro. PES og FIFA er jo bestselgere i Europa hvert år. Nå kan jo PS3 eiere kanskje importere PES6 fra Japan eller USA i begynnelsen av 2007 da den eksklusive avtalen kun gjelder for Europa Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Et spørsmål til dere som tror PS3 blir guds gave til grafikkinteresserte: hva mener dere om Crysis til PC? Det har jo grafikk som er totalt overlegen det PS3 vil kunne klare å by på... Det er nok en svært kraftig overdrivelse. Sett at Crytek har hatt ubegrenset med ressurser og en PS3 versjon hadde blitt påbegynt samtidig med PC versjonen som et seperat prosjekt (ingen port). Hvis da PC versjonen hadde endt opp med overlegen grafikk hadde du hatt et poeng. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Virker iallefall ikke negativt inne vil jeg tro. PES og FIFA er jo bestselgere i Europa hvert år. Nå kan jo PS3 eiere kanskje importere PES6 fra Japan eller USA i begynnelsen av 2007 da den eksklusive avtalen kun gjelder for Europa 6769628[/snapback] Muligens, men det gjelder nok ikke den gjevne mann som kjøper konsoll til jul. Folk kjøper konsoller som regel på grunn av et eller to spesielle spill de har lyst på, og fotballspillene samt Gears of War vil nok selge konsoller som bare det. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 jeg bare misliker MS generelt av uttallige grunner. syns de lager en ukultur i spillindustrien som ingen gamere er tjent med Som en som har spilt dataspill siden 'tidenes morgen', priser jeg meg henrykket over den rollen Microsoft har bidratt til med i spillbransjen. De av oss som er litt over fjottisalderen husker tilbake til hvordan ting var før Ms-Dos og Windows som tok over som spillplatformen. Da man i en gjeng med kompiser gjerne satt med følgende maskinpark for spilling (midt/slutten av 80tallet): Commodore C64/128 (ZX Spectrum) Commodore Amiga Atari ST Amstrad (Acorn Archmedes) NES Dette er faktisk hva jeg og mine fire bestevenner hadde av spillmaskiner på den tiden. De i () er fordi de ikke var brukt så ofte. Øystein Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Et spørsmål til dere som tror PS3 blir guds gave til grafikkinteresserte: hva mener dere om Crysis til PC? Det har jo grafikk som er totalt overlegen det PS3 vil kunne klare å by på... Det er nok en svært kraftig overdrivelse. Sett at Crytek har hatt ubegrenset med ressurser og en PS3 versjon hadde blitt påbegynt samtidig med PC versjonen som et seperat prosjekt (ingen port). Hvis da PC versjonen hadde endt opp med overlegen grafikk hadde du hatt et poeng. 6769633[/snapback] Jeg tviler sterkt på at GPU til PS3 har noe tilsvarende som DX10 funksjonen. GPU har også bare støtte for shader 3.0 X360 derimot kan kjøre mye av det samme som DX10 funksjonene har. Endret 30. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 men der igjen så vil du kanskje ha en matrix aktig opplevelse før du finner noe grafisk innoverende igjen, eller? 6769440[/snapback] Det ble vi lovd når PS2 sku komme .. Lurer på hvor det ble av BS ALERT!!så da kan man si at HD TVer ikke er innovasjon, men evolusjon. det samme med alle next gen konsollene, det er bare evolusjon. til og med wii kontrolleren er bare en evolusjon av tidl. motion teknikker. nei denne BS må du lengre ut på landet med edit: egentlig så blir jo dette litt relativt siden begge beskrivelsene passer. ny teknologi er både en slags evo. som det er inno. 6769608[/snapback] HDTV er en evolusjon fra SDTV akkuratt som mennesket er en evolusjonert ape Vi sitter fortsatt å ser i en svart boks - høyere oppløsning eller ikke. Når tv'er er hologram istedet for bilderør/LCD panel - da snakker vi innovasjon. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 BS ALERT!! så da kan man si at HD TVer ikke er innovasjon, men evolusjon. det samme med alle next gen konsollene, det er bare evolusjon. til og med wii kontrolleren er bare en evolusjon av tidl. motion teknikker. nei denne BS må du lengre ut på landet med edit: egentlig så blir jo dette litt relativt siden begge beskrivelsene passer. ny teknologi er både en slags evo. som det er inno. 6769608[/snapback] Bra du takler fakta bra... HD er absolutt ingen innovasjon nei. Hvordan klarer du å få det til å bli innovasjon? HD er jo bare en høyre oppløsning. Ikke alle next-gen konsoller er like nei. Wii innoverer ved å endre måten vi spiller på, ellers er den en evolusjon av forrige generasjon. Xbox 360 og PS3 fortsetter i samme fotspor, bare øker CPU og GPU ytelse. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Snip Dere hyler om GPU specs til PS3 ikke er kommet og når vi kommer med uttalelser om at den kan være dårligere går dere helt i taket. Så da kan jeg vel svare tilbake på samme måte Du kan ikke si at GPU til PS3 er bedre før vi får tallene på bordet 6769627[/snapback] Jeg må jaggu få lov til å si at MS slavene virkelig kaver etter luft her inne.. Påstand: Xbox360 selger dårlig.. Fanatikersvar: Åja? Den har nå bedre GPU enn PS3 ihvertfall! Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Et spørsmål til dere som tror PS3 blir guds gave til grafikkinteresserte: hva mener dere om Crysis til PC? Det har jo grafikk som er totalt overlegen det PS3 vil kunne klare å by på... Det er nok en svært kraftig overdrivelse. Sett at Crytek har hatt ubegrenset med ressurser og en PS3 versjon hadde blitt påbegynt samtidig med PC versjonen som et seperat prosjekt (ingen port). Hvis da PC versjonen hadde endt opp med overlegen grafikk hadde du hatt et poeng. 6769633[/snapback] Jeg tviler sterkt på at GPU til PS3 har noe tilsvarende som DX10 funksjonen. GPU har også bare støtte for shader 3.0 X360 derimot kan kjøre mye av det samme som DX10 funksjonene har. 6769646[/snapback] Her er det jo snakk om i det hele tatt å kunne kjøre spillet. Ps3 har en meget større sjans. Kanskje det er grunnen til at Crytek søker etter folk til Ps3-arbeid og ikke til 360-arbeid. Med andre ord. De har sett hva som skjer med førstepersonsskytere på 360 frem til nå. "DirectX 10: ATi recently stated that DirectX 10 could be implemented through a simple update via Xbox Live.[38] However, the Xbox 360 is technically incapable of DirectX 10 and, although it can replicate graphics at a DirectX 10 level, the GPU works in a different style to DirectX 10. [39" kilde:Wikipedia, 360 Endret 30. august 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Bare for å spørre! Noen som har salgstall til samtlige andre suksess konsoller det første året? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Det kunne være greit at dere hadde hatt litt forståelse for hva innovasjon egentlig betyr; Innovasjon, stammer fra latin, og betyr fornyelse gjennom forandring, det vil si videreutvikling av noe bestående men i en ny retning eller på en ny måte. Ordet blir i dag mye brukt i forbindelse med etablering av nye bedrifter innen kommunikasjons- og informasjonsteknologi, i distriktsutvikling og i småskala landbruksproduksjon der selskapet Innovasjon Norge spiller en vesentlig rolle i utviklingen. Å være innovativ, betyr å være produktiv, fortsette å prøve og bruker erfaringer på en ny måte. Motsetningen til innovativ er konservativ i betydning uvilje til forandringer. Les og lær med Wiki Innovasjon er ikke noe Nintendo har hevd på fordi at de lager et annet interface man spiller med enn det som er konvensjonelt. Det meste av utvikling er i en eller annen form innovativt.. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Det kunne være greit at dere hadde hatt litt forståelse for hva innovasjon egentlig betyr; Innovasjon, stammer fra latin, og betyr fornyelse gjennom forandring, det vil si videreutvikling av noe bestående men i en ny retning eller på en ny måte. Ordet blir i dag mye brukt i forbindelse med etablering av nye bedrifter innen kommunikasjons- og informasjonsteknologi, i distriktsutvikling og i småskala landbruksproduksjon der selskapet Innovasjon Norge spiller en vesentlig rolle i utviklingen. Å være innovativ, betyr å være produktiv, fortsette å prøve og bruker erfaringer på en ny måte. Motsetningen til innovativ er konservativ i betydning uvilje til forandringer. Les og lær med Wiki Innovasjon er ikke noe Nintendo har hevd på fordi at de lager et annet interface man spiller med enn det som er konvensjonelt. Det meste av utvikling er i en eller annen form innovativt.. 6769692[/snapback] takk, skulle nesten tydd til wiki med en gang selv. sånn!, håper det har trengt seg inn i pappen på div. evolverte aper her edit: og uevolverte sådan Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Bare så du vet det.RSX har over 300 millioner transistorer (litt mere i virkeligheten) Er dette bekreftet? G71 har 278M transistorer og hvis antallet ROPer er halvert.. Xenos har 232 transistorer. Men Xenos har ED-RAMEN (10mb) som gir en "totalt" større transistorcount enn RSX-nemlig 232 + 105= 337millioner. 150M for eDRAM'en har nå jeg hørt. De to GPU`en er gode på hver sine områder. Kort sagt, Xenos er god på framebufferområdet. Det er langt ifra den eneste styrken til Xenos iforhold til RSX. Bedre funksjonalitet som innen shaders, native MSAA+HDR støtte, flere HDR formater, unified shaders som gir høyere fleksibilitet og load-balanserer shader ALU'ene mellom pixel og vertex operasjoner som gir høyere effektivitet. Høy dynamic branching og texture fetch i vertex shader ytelse. etc. RSX`en er en pixelpusher og har LANGT flere punktoperasjoner i sekundet enn Xenos. Basert på hva? Legger du sammen denne kraften blir Ps3 vesentlig kraftigere enn 360.Sorry altså, men John Carmack (selv om han har vært veldig balansert i sine uttalelser i forhold til andre) og resten av utviklerteamene verden over har sagt dette lenge. Jeg tviler nå på at PS3 er vesentlig kraftigere og John Carmack har brukt ordet marginalt. Det hele bunner uansett i hvor bra utviklerene vil klare å utnytte konsollene. Endret 30. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Kanskje det er grunnen til at Crytek søker etter folk til Ps3-arbeid og ikke til 360-arbeid. Dem søker etter folk til begge konsollene så vidt jeg vet. Teamxbox - Crytek has updated its job opening page revealing it is looking for console programmers to help port the CryEngine 2 technology to next-gen consoles. These are some of the responsibilities mentioned: * Maintain (optimization, adding new features) the existing CryENGINE 2 graphics system. * Assist in porting the source code from PC platform to the new gen console platforms (Xenon, PS3). * Assist in design of the graphics system and/or the animation system for the new gen console platforms (Xenon, PS3). * Develop and maintain the graphics system and/or the animation system for the new gen console platforms (Xenon, PS3). Endret 30. august 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå