arnizzz Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Si meg. Hva er innovativt med bedre grafikk? Det er en gradvis utvikling som skjer hele tiden. Finns ikke innovativt! Selvfølgelig. Sweet grafikk liker vi. Men ååå så GENIALE sony er som fant på at de kunne lage BEDRE grafikk. Kreative sjeler der ja. 6769357[/snapback] Mulig han ikke vet hva ordet betyr.. 6769366[/snapback] Stor mulighet for det ja. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Grafikk i spill er halve opplevelsen. Pen grafikk alene kommer man ingen vei med. men å avskrive grafikk som noe uviktig er ignorant. Det er nettop higen etter bedre og bedre grafikk og gameplay som driver spill industrien framover. dette tvinger utviklere til å hele tiden innovere og videreutvikle både gameplay og grafikk. da må de finne nye og innoverende måter å framstille grafikken på. f.eks HDR er en ny, innoverende teknikk som blir tatt i bruk av utviklere i dag nye spill i dag kommer jo med nettop bedre grafikk og bedre gameplay, dvs. at grafikk er en stor del av nye og innoverende spill som kommer i dag hvis ny og banebrytende grafikk ikke går under beskrivelsen innoverende så vet ikke jeg hvor du har gjort leksene dine edit: men der igjen så vil du kanskje ha en matrix aktig opplevelse før du finner noe grafisk innoverende igjen, eller? Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Grafikk i spill er halve opplevelsen. Pen grafikk alene kommer man ingen vei med. men å avskrive grafikk som noe uviktig er ignorant. Det er nettop higen etter bedre og bedre grafikk og gameplay som driver spill industrien framover. dette tvinger utviklere til å hele tiden innovere og videreutvikle både gameplay og grafikk. da må de finne nye og innoverende måter å framstille grafikken på. f.eks HDR er en ny, innoverende teknikk som blir tatt i bruk av utviklere i dag nye spill i dag kommer jo med nettop bedre grafikk og bedre gameplay, dvs. at grafikk er en stor del av nye og innoverende spill som kommer i dag hvis ny og banebrytende grafikk ikke går under beskrivelsen innoverende så vet ikke jeg hvor du har gjort leksene dine 6769440[/snapback] Hvordan kan PS3 ha banebrytende grafikk med en GPU som tilsvarer GF 7800 med shader 3.0? Endret 30. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tror de bildene er fra en lav-resolusjonsversjon av den nyeste traileren. Ser du HD-versjonen ser det hinsides mye bedre ut. Lenke til kommentar
Averon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) I mine øyne er Wii utvilsomt den mest innovative konsollen. Dersom AsiaHills mener grafikk virkelig er innovativt må han gjerne gjøre det. Jeg mener imidlertid at grafikk er en gradvis og naturlig utvikling som ikke kan regnes som særlig innovativ. Økt prosessorkraft (Cell om du vil) regner jeg heller ikke for innovativt i seg selv, men noe som kan åpne for innovativt gameplay. Edit: Grafikk er inkrementell innovasjon. AsiaHills: Det virker som du fryder deg over at en av konkurrentene til Sony selger "lite". Du ønsker verdensherredømme til Sony? Bort med Nintendo og MS? Hvorfor ikke få bukt med alle som spiller på PC også slik at Sony endelig kan få monopol Endret 30. august 2006 av _Astron_ Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Tror de bildene er fra en lav-resolusjonsversjon av den nyeste traileren. Ser du HD-versjonen ser det hinsides mye bedre ut. 6769449[/snapback] ja, ser nok ut som noen innbitte folk prøver å framstille det som om mgs4 har fått nedgradert grafikk, sannsynligvis i en blanding av sjalusi og fanboyisme. her gleder jeg meg til å se nye screens fra mgs4, så får jeg dette servert. hadde ikke forundret meg hvis de bildene har gått gjennom photoshop og fått en overhaling der. virkelig synd at folk gjør slikt, tenk på folk som tar dette som fakta Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
Averon Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tror de bildene er fra en lav-resolusjonsversjon av den nyeste traileren. Ser du HD-versjonen ser det hinsides mye bedre ut. 6769449[/snapback] her gleder jeg meg til å se nye screens fra mgs4, så får jeg dette servert. hadde ikke forundret meg hvis de bildene har gått gjennom photoshop og fått en overhaling der. virkelig synd at folk gjør slikt, tenk på folk som tar dette som fakta 6769473[/snapback] Jepp, like synd som for alle dem som trodde på alt Sony presenterte på E305 Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Tror de bildene er fra en lav-resolusjonsversjon av den nyeste traileren. Ser du HD-versjonen ser det hinsides mye bedre ut. 6769449[/snapback] ja, ser nok ut som noen innbitte folk prøver å framstille det som om mgs4 har fått nedgradert grafikk, sannsynligvis i en blanding av sjalusi og fanboyisme. her gleder jeg meg til å se nye screens fra mgs4, så får jeg dette servert. hadde ikke forundret meg hvis de bildene har gått gjennom photoshop og fått en overhaling der. virkelig synd at folk gjør slikt, tenk på folk som tar dette som fakta 6769473[/snapback] Ja spesielt IGN. De er jo veldig kjente for å manipulere bilder Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) I mine øyne er Wii utvilsomt den mest innovative konsollen. Dersom AsiaHills mener grafikk virkelig er innovativt må han gjerne gjøre det. Jeg mener imidlertid at grafikk er en gradvis og naturlig utvikling som ikke kan regnes som særlig innovativ. Økt prosessorkraft (Cell om du vil) regner jeg heller ikke for innovativt i seg selv, men noe som kan åpne for innovativt gameplay. AsiaHills: Det virker som du fryder deg over at en av konkurrentene til Sony selger "lite". Du ønsker verdensherredømme til Sony? Bort med Nintendo og MS? Hvorfor ikke få bukt med alle som spiller på PC også slik at Sony endelig kan få monopol 6769470[/snapback] Cell og arkitekturen den medbringer tvinger jo devs til å tenke og utvikle på en helt annen måte. Det er ikke bare prosessorkraften det er snakk om med cell, det er hele arkitekturen spør hvem som helst, CELL er utrolig innovativt ja, jeg fryder meg over at xbox360 flopper så langt, det skal jeg ikke legge skjul på. jeg bare misliker MS generelt av uttallige grunner. syns de lager en ukultur i spillindustrien som ingen gamere er tjent med http://en.wikipedia.org/wiki/Embrace%2C_ex..._and_extinguish nintendo driver jo ganske grei praksis Endret 30. august 2006 av asia_hills Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Grafikk i spill er halve opplevelsen. Pen grafikk alene kommer man ingen vei med. men å avskrive grafikk som noe uviktig er ignorant. Det er nettop higen etter bedre og bedre grafikk og gameplay som driver spill industrien framover. dette tvinger utviklere til å hele tiden innovere og videreutvikle både gameplay og grafikk. da må de finne nye og innoverende måter å framstille grafikken på. f.eks HDR er en ny, innoverende teknikk som blir tatt i bruk av utviklere i dag nye spill i dag kommer jo med nettop bedre grafikk og bedre gameplay, dvs. at grafikk er en stor del av nye og innoverende spill som kommer i dag hvis ny og banebrytende grafikk ikke går under beskrivelsen innoverende så vet ikke jeg hvor du har gjort leksene dine 6769440[/snapback] Hvordan kan PS3 ha banebrytende grafikk med en GPU som tilsvarer GF 7800 med shader 3.0? 6769443[/snapback] Bare så du vet det. RSX har over 300 millioner transistorer (litt mere i virkeligheten), Xenos har 232 transistorer. Men Xenos har ED-RAMEN (10mb) som gir en "totalt" større transistorcount enn RSX-nemlig 232 + 105= 337millioner. De to GPU`en er gode på hver sine områder. Kort sagt, Xenos er god på framebufferområdet. RSX`en er en pixelpusher og har LANGT flere punktoperasjoner i sekundet enn Xenos. I tillegg er CELL glimrende til å gjøre visse grafikkalkulasjoner, som particle effects, compression, vanneffekter, dynamiske effekter osv. Det sparer RSX`en for haugevis med arbeid. Legger du sammen denne kraften blir Ps3 vesentlig kraftigere enn 360. Sorry altså, men John Carmack (selv om han har vært veldig balansert i sine uttalelser i forhold til andre) og resten av utviklerteamene verden over har sagt dette lenge. kilde:http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Graphics_processing_unit http://www.gamespot.com/features/6125429/p-2.html Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Et spørsmål til dere som tror PS3 blir guds gave til grafikkinteresserte: hva mener dere om Crysis til PC? Det har jo grafikk som er totalt overlegen det PS3 vil kunne klare å by på... Nei, er grafikk hovedinteressen: hold dere til PC. Endret 30. august 2006 av espent Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 ja, jeg fryder meg over at xbox360 flopper så langt, det skal jeg ikke legge skjul på. Den flopper jo ikke. De selger jo så mye som de sa de skulle Det er jo ikke rart det selges flere ps2 enn x360, akkurat som det ikke er rart det selges flere SDTV'er enn HDTV'er (selv om det vel ikke er noen tvil om at HDTV vil ta over etter hvert). Det tar tid før ny teknologi får et fotfeste. Se på salg av spill, det selges bare dobbelt så mange ps2-spill enn x360 spill i verden, selv om det er over 20 ganger så mange ps2'er rundt omkring. Salgstallene får uansett bare mening når de reelle konkurrentene er ute. Ved denne tiden neste år så får vi nok et bedre bilde på hva som evt flopper. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Cell og arkitekturen den medbringer tvinger jo devs til å tenke og utvikle på en helt annen måte. Det er ikke bare prosessorkraften det er snakk om med cell, det er hele arkitekturen spør hvem som helst, CELL er utrolig innovativt ja, jeg fryder meg over at xbox360 flopper så langt, det skal jeg ikke legge skjul på. jeg bare misliker MS generelt av uttallige grunner. syns de lager en ukultur i spillindustrien som ingen gamere er tjent med http://en.wikipedia.org/wiki/Embrace%2C_ex..._and_extinguish nintendo driver jo ganske grei praksis 6769511[/snapback] Ja, for Sony er jo rene engelen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Hvordan kan PS3 ha banebrytende grafikk med en GPU som tilsvarer GF 7800 med shader 3.0? 6769443[/snapback] I forhold til forrige generasjon konsoller, ganske banebrytene. Men også iforhold til dagens PC spill. Man er ikke i nærheten av å utnytte DX9 SM3.0 i dag, noe man kan se ut ifra Crysis og UnrealEngine 3. Man vil også få utnyttet hardwaren i en fixed plattform mye bedre og man må heller ikke glemme Cell som også vil bidra til rendering operasjoner. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Crysis ser fantastisk ut! Tviler på en tittel som er så utviklet for PC kunne klart seg bra på 360 eller Ps3. Om et par år så har nok PC et vesentlig overtak på begge konsollene grafikkmessig, det tviler jeg ikke på. Ps3 vil dog holde lengre ut og ligge nærere opptil på grunn av hardwaren som inneholder mye mer potensiale å utnytte enn 360. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Eg blir oppgitt... asia_hills du er klar over at konkurranse på markedet er godt? Du ønsker at parter skal dette av lasset slik at Sony skal stå å skrike på pallen, og det kommer garantert ingen til godt på noen som helst måte vil eg tru. Om MGS styret er justert ned i detalj eller ei bryr eg meg fint lite om, spillet ser godt ut uansett og byr garantert på samme herlige opplevelse så de andre spillene. Likevel er det artig å se sony gutter avskrive blank alt som bs etc. Endret 30. august 2006 av Mala Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Grafikk i spill er halve opplevelsen. Pen grafikk alene kommer man ingen vei med. men å avskrive grafikk som noe uviktig er ignorant. Det er nettop higen etter bedre og bedre grafikk og gameplay som driver spill industrien framover. dette tvinger utviklere til å hele tiden innovere og videreutvikle både gameplay og grafikk. da må de finne nye og innoverende måter å framstille grafikken på. f.eks HDR er en ny, innoverende teknikk som blir tatt i bruk av utviklere i dag nye spill i dag kommer jo med nettop bedre grafikk og bedre gameplay, dvs. at grafikk er en stor del av nye og innoverende spill som kommer i dag hvis ny og banebrytende grafikk ikke går under beskrivelsen innoverende så vet ikke jeg hvor du har gjort leksene dine edit: men der igjen så vil du kanskje ha en matrix aktig opplevelse før du finner noe grafisk innoverende igjen, eller? 6769440[/snapback] Det er ingen som avskriver at grafikk er viktig, bare det at det er en evolusjon som kommer automatisk med utvikling av nye teknologier. Det er ingen innovasjon i dette. Helt rett i det. Men de siste årene har dette gått mest på grafikk og ikke gameplay. Dette har forbedret seg litt, men har lang vei igjen. Du bruker ikke helt innovasjon riktig. Man innoverer ikke hvordan grafikken blir utviklet på, dette er bare evolusjon. HDR er en evolusjon av Bloom. Jeg kan si meg enig i at spill kommer med ny grafikk, men gameplay er det absolutt ikke noe som gjelder alle spill. Mange ligger ennå å fikler med det vi har gjort de siste 20 årene. Som nevn, forberet grafikk er evolusjon, ikke innovasjon. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Hvordan kan PS3 ha banebrytende grafikk med en GPU som tilsvarer GF 7800 med shader 3.0? 6769443[/snapback] Bare så du vet det. RSX har over 300 millioner transistorer (litt mere i virkeligheten), Xenos har 232 transistorer. Men Xenos har ED-RAMEN (10mb) som gir en "totalt" større transistorcount enn RSX-nemlig 232 + 105= 337millioner. De to GPU`en er gode på hver sine områder. Kort sagt, Xenos er god på framebufferområdet. RSX`en er en pixelpusher og har LANGT flere punktoperasjoner i sekundet enn Xenos. I tillegg er CELL glimrende til å gjøre visse grafikkalkulasjoner, som particle effects, compression, vanneffekter, dynamiske effekter osv. Det sparer RSX`en for haugevis med arbeid. Legger du sammen denne kraften blir Ps3 vesentlig kraftigere enn 360. Sorry altså, men John Carmack (selv om han har vært veldig balansert i sine uttalelser i forhold til andre) og resten av utviklerteamene verden over har sagt dette lenge. kilde:http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Graphics_processing_unit http://www.gamespot.com/features/6125429/p-2.html 6769515[/snapback] Var ikke det jeg spurte deg om. Jeg spurte deg om hvordan kan PS3 ha banebrytende grafikk når GPU er tilsvarende GF 7800 med shader 3.0 Uansett så er jeg ikke enig at GPU til PS3 er bedre enn X360 Endret 30. august 2006 av avanore Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Cell og arkitekturen den medbringer tvinger jo devs til å tenke og utvikle på en helt annen måte. Det er ikke bare prosessorkraften det er snakk om med cell, det er hele arkitekturen spør hvem som helst, CELL er utrolig innovativt ja, jeg fryder meg over at xbox360 flopper så langt, det skal jeg ikke legge skjul på. jeg bare misliker MS generelt av uttallige grunner. syns de lager en ukultur i spillindustrien som ingen gamere er tjent med http://en.wikipedia.org/wiki/Embrace%2C_ex..._and_extinguish nintendo driver jo ganske grei praksis 6769511[/snapback] Ja, for Sony er jo rene engelen 6769544[/snapback] leste du linken min? dette er ikke bare kynisk markedstrategi. det er ulovlig monopolvirksomhet på sitt mes djevelske. noe vi har sett i praksis med bl. annet windows. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Var ikke det jeg spurte deg om.Jeg spurte deg om hvordan kan PS3 har banebrytende grafikk når GPU er tilsvarende GF 7800 med shader 3.0 Uansett så er jeg ikke enig at GPU til PS3 er bedre enn X360 GPU`en til Ps3 ER bedre på visse områder, noe annet er bare tull og tøys. Les det Mistapi skriver. Som sagt, det at CELL bidrar med grafikkkalkulering gjør at mulighetene er ganske enorme. Endret 30. august 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå