bjelleklang Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg snakka med friendsa mine på live, alle norske, og jeg ble faktisk overrasket over at det var så få som hadde kjøpt xbox360 og grunnen var at de ventet til Halo 3 kommer. Kan hende at en av grunnene til at den selger så dårlig er fordi folk venter på neste Halo spill. Det var jo tross alt det som reddet den første Xboxen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Ja at kommende spill får mye å si for salget av konsoller tror eg er eit faktum. Det er jo lite vits å kjøpe konsollen bare for å ha kjøpt den om ingen spill frister. De som venter kan jo også om mulig få konsollen får ein lavere pris også. Endret 12. september 2006 av Mala Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Blæh, ble litt provosert når jeg så diskusjonen om hva som er innovativt eller ikke... selv om dette er litt off-topic.. EN må da se på konsollen i sin helehet når en ser på innovativitet!! At noen teknikere hos ms eller sony har funnet ut at en kan plassere flere transistorer eller uppe volten på gpu'en på en ny måte,, som kanskje er innovativt FOR DEM,, så betyr ikke det at hele boksen er fantastisk innovativ.. Noen sa at evulosjon er alltid innovativt i en eller annen form, , jeg vil heller si innovativt på ett eller annet nivå... Å si at bedre grafikk er innovativt for forbrukeren blir derfor feil. Dette fordi det er trenden blant alle de foregående konsollene... Og ja, de som følger trenden, er ikke innovative,, dersom ikke trenden er å ikke følge trenden da,, men da blir d bare rot Her er det da enkelt å se at Wii er den klart mest innovative, dette fordi de har gått bort fra den normale "evulosjonen" og begynt på ny, med noe helt nytt.. Andre konsoller har da ikke fokusert så mye på interaktivitet og "userfriendly" som dette,, Wii har nesten gått helt bort fra å satse på grafikk,,, , å si det ikke er innovativt blir som å ,,, ja,, ,gjøre noe dumt. Innovative ting hos ps3? blu-ray , det er en videreutvikling av dvd, enkelt og greit. Open Os, eller hva d nå var,, dette er da litt innovativt, men ikke så veldig,, det er bare å se på hva folk verden rundt har gjort med x-box'ene sine og ps2'ene.. Trådløse kontroller er heller ikke så innovativt, det er da helt naturlig nesten, siden alt blir trådløst i dag,,, er faktisk lei av å få med en fjernkontroll på hver eneste minste eletriske ting jeg kjøper. Litt mer ontopic,, så synes jeg x-box360 selger ok, har noen kamerater som har kjøpt den,,, men så har det da også vært litt mye styr rundt overopphetningsproblemer etc,, kanksje dette har skremt endel bort.. Dessuten virker det som fyllespill, singstar etc er veldig i slaget nå,, og demrer nok opp endel..... Edit: en kan vel også si at en stor andel av de som skal kjøpe ny konsoll, er de som kjøpte noen av de forrige,, problemet er vel bare at de har blitt litt bundet av den... x-box moddet som multimediasenter,, piratkopierte spill etc... Endret 12. september 2006 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
technorgy Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill. 6787182[/snapback] Det er jeg enig i. De aller fleste vil holde seg til PS2 lenge enda. Og når den omsider mister spill support vil PS3 ha vært på markedet en god stund og gått ned til overkommelig pris. Da vil de jo naturlig nok kjøpe PS3. Så 360 har nok litt av en oppoverbakke å forsere. 6787535[/snapback] jah.. sånn føler jeg det... vet om mange som koser seg med ps2 til ps3 kommer.. ser heller ut som xbox klamrer seg fast i nedoverbakke :S Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Tror nok at Xbox 360 kommer til å selge mer enn Xbox i europa og USA. Tror Nintendo vil få de største problemene med salget etter hvert. De vil få en god start, men etter det så vil den vel sakte men sikkert bli mer og mer ubetydelig i butikkene. Folk vil ikke ha Nintendo, og en ny kontroller vil heller ikke gjør at folk vil ha Nintendo. DS selger bra, men veldig mange jeg vet som eier DS ser på den som en Gameboy og omtaler den som Gameboy. Gameboy er et veldig sterkt merkevarenavn for Nintendo. Nintendo vet virkelig hva de holder på med på det håndholdte markedet, men jeg er veldig usikker på om folk vil ha de den samme vinnerkategorien over på tv skjermen hjemme. At vi som gamere sitter her og har lyst på Wii, er jo ingen bombe. Hadde vi laget en poll så hadde sikkert Wii vunnet her, men før gamecube ble lansert så var den også veldig populær på forumene hvor folk som spiller mye henger. Utenom så var det nesten ingen som brydde seg om gamecube, utenom foreldre som kjøpte den til ungene. Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Folk vil ikke ha Nintendo, og en ny kontroller vil heller ikke gjør at folk vil ha Nintendo. 6853398[/snapback] Direkte feil. Folk vil ha nintendo. (Kan du, kan jeg ) Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Folk vil ikke ha Nintendo, og en ny kontroller vil heller ikke gjør at folk vil ha Nintendo. 6853398[/snapback] Direkte feil. Folk vil ha nintendo. (Kan du, kan jeg ) 6855915[/snapback] Nintendo DS er den raskest selgende konsollen i historien. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er den ? For å nå gameboy sine salgstall må den selge en del til. I løpet av 18 mnder har DS solgt mellom 22-25 millioner. Gameboy advance har solgt 122 millioner hvis du legger sammen tallene for de tre variantene. Det vil si at salgstallene for DS må holde seg veldig høye konstant for å oppnå samme salget i løpet av en 5 års periode som Gameboy advance har klart (innkl. advance, SP og micro). Folk vil ha Nintendo i lommen. Gameboy er et veldig sterkt merkenavn, og mye sterkere enn Nintendo sin stasjonære konsollsatsing. At DS selger bra er ingen garanti for at Wii skal selge bra. Det jeg er litt redd for er at Wii blir en slags småspillkonsoll, det vil si mange spill som er gnaske like de som finne på DS i måten de spilles på. Lenke til kommentar
freke Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er den ? For å nå gameboy sine salgstall må den selge en del til. I løpet av 18 mnder har DS solgt mellom 22-25 millioner. Gameboy advance har solgt 122 millioner hvis du legger sammen tallene for de tre variantene. Det vil si at salgstallene for DS må holde seg veldig høye konstant for å oppnå samme salget i løpet av en 5 års periode som Gameboy advance har klart (innkl. advance, SP og micro).Folk vil ha Nintendo i lommen. Gameboy er et veldig sterkt merkenavn, og mye sterkere enn Nintendo sin stasjonære konsollsatsing. At DS selger bra er ingen garanti for at Wii skal selge bra. Det jeg er litt redd for er at Wii blir en slags småspillkonsoll, det vil si mange spill som er gnaske like de som finne på DS i måten de spilles på. 6867240[/snapback] Jeg tror ikke du skal være så redd for det jeg Men søtt at du bryr deg. Lenke til kommentar
snake_kris Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis Halo3 ble lansert også på PS3 ville det tvunget Xbox360 ned i kne for godt! Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis Halo3 ble lansert også på PS3 ville det tvunget Xbox360 ned i kne for godt! 6871237[/snapback] Ja. Og om GTA hadde blitt lansert på Xbox 360 samtidig som pS3 så hadde feelingen VARIT det samme.. åååååååå REKTI. nigga plz. Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 ååå jeg evt så mye om games. at jeg utaller meg om PS3! ÅÅ NEI! jeg vet alt sjefgt a Lenke til kommentar
MattMan Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 pilz fo life :!: :!: :!: Lenke til kommentar
baltie Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 pilz fo life :!: :!: :!: 6871308[/snapback] Note to self: Do not drink and post on the gamer.no forum. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Er den ? For å nå gameboy sine salgstall må den selge en del til. I løpet av 18 mnder har DS solgt mellom 22-25 millioner. Gameboy advance har solgt 122 millioner hvis du legger sammen tallene for de tre variantene. Det vil si at salgstallene for DS må holde seg veldig høye konstant for å oppnå samme salget i løpet av en 5 års periode som Gameboy advance har klart (innkl. advance, SP og micro).Folk vil ha Nintendo i lommen. Gameboy er et veldig sterkt merkenavn, og mye sterkere enn Nintendo sin stasjonære konsollsatsing. At DS selger bra er ingen garanti for at Wii skal selge bra. Det jeg er litt redd for er at Wii blir en slags småspillkonsoll, det vil si mange spill som er gnaske like de som finne på DS i måten de spilles på. 6867240[/snapback] sorry var feil, den er den raskest selgende konsollen noensinne i japan http://www.joystiq.com/2006/08/02/ds-becom...e-machine-ever/ Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Hvis Halo3 ble lansert også på PS3 ville det tvunget Xbox360 ned i kne for godt! 6871237[/snapback] Gudsjelov for at det ikke skjer. Men det mest tjenende spillet i løpet av første utsalgs dag mener jeg var Halo 2. Står vist i guiness rekord bok. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg likte ikke Halo og Halo 2. Er jeg den eneste i hele verden? Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Det nye zelda spillet vil selge som varmt hvetebrød, kanskje kapre 1.plassen til halo 2 Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Det nye zelda spillet vil selge som varmt hvetebrød, kanskje kapre 1.plassen til halo 2 6873320[/snapback] Vi får da ikke håpe at HALO blir utdanket slik Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Jeg likte ikke Halo og Halo 2. Er jeg den eneste i hele verden? 6873241[/snapback] Nix, det finnes mange som ikke liker dem. Men felles for dem alle, er at de sannsynligvis er tvangsinnlagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå