Gå til innhold

Xbox 360 flopper fullstendig i Europa også.

Staal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill.

6787182[/snapback]

Ingen av de spillene du nevner vil selge konsoller til de som ikke har, med unntak av Buzz og SingStar som stadig er favorittspillene til n00bs.

Dere misforsto meg litt her. Jeg mente ikke at spillene jeg nevnte vil selge så mange PS2 til nye kjøpere (de fleste har vel den allerede), men det vil gjøre at de som allerede har PS2 ikke bryr seg om å kjøpe 360 og Wii ennå. Hvorfor kjøpe ny konsoll så lenge det kommer ut mye bra til PS2? Tror mange tenker sånn...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Javel? Det er jo strengt tatt ikke den store forskjellen.

Jo.

Du sier at Ps3 ikke vil selge på grunn av "brutal overprising".

Jeg ANTOK da at du mener de vil kjøpe billigere konsoller.

Nei. De vil bare ikke kjøpe PS3.

Jeg tror det var akkurat det du mente, men du får nå bare ombestemme deg om du vil.

6790349[/snapback]

Du bør tro mindre om andre og heller prøve å holde deg til saken for en gangs skyld.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

PS2 solgte jo bra pågrunn av at den hadde en grei DVD-spiller. Nå selger den kun fordi det er det casual folk har hørt mest om. Merke sier en del.

Tror ikke PS3 har samme salgsargument som PS2, Blu-ray er ikke akkurat veldig utbredt slik DVD var under PS2 lanseringen.

Men som sagt. Den som lever får se. Personlig klarer jeg meg fint med min xbox 360. Kommer sikkert til og annskaffe meg en Wii og PS3 etterhvert.

Lenke til kommentar
wow dette var overasskende  :hmm:

her selger de bort konsollen til  "gi bort" pris nesten og allikevel spytter vi forbrukere dem i trynet.

Dette er ett klart svar fra forbrukerne om at vi vil ha noe innoverende, noe nytt.

Ikke bare resirkulert HW som er slengt sammen i siste liten.

som vi alle vet så er folk i europa veldig rike så dette må jo være ett tegn på at xboxen rett og slett ikke tiltaler oss.

tror jeg i likhet med resten av Europa venter på ps3 og Blue Ray ^^

6769188[/snapback]

http://itavisen.no/php/art.php?id=316993

...Både Paramount, Warner, Studio Canal og Universal kunne love 40 titler allerede i høst. Og ytterligere 55 kommer på vårparten i 2007. Totalt finnes det nå 300 titler på verdensbasis. Det finnes til sammenligning et 30-talls Blu-ray titler så langt, med ca. 50 planlagt i løpet av høsten...

...Misfornøyde kjøpere

Microsoft er med på HD DVD-laget. De kunne her i Berlin vise fram HD DVD-spilleren for Xbox 360. Det er et rent filmprodukt. Det er foreløpig ingen planer om å lage spill for det nye formatet.

Microsofts Amir Majidimehr kunne presentere en oppsiktsvekkende undersøkelse om brukererfaringene med Blu-ray kontra HD DVD. I følge undersøkelsen er hele 76 prosent av de såkalte «early adopters» som har investert i Blu-ray-spillere så misfornøyd at de vilo levere spillerne tilbake.

Gå inn i filmen

Mens bare 10 prosent av amerikanere som har kjøpt HD DVD mener det samme. Bare 24 prosent av Blu ray-eierne er fornøyde, mens 83 prosent av HD DVD-eierne er det. Vi har mistanke om at dette skyldes at det faktisk er mulig å få tak i filmer til HD DVD-spillerne, mens du omtrent må være sjef i Sony for å få tak i en Blu-ray-film...

Lurer på om ikke HD DVD kommer til å "seire", selv om jeg ikke skal si det for sikkert.

Lenke til kommentar
Microsofts Amir Majidimehr kunne presentere en oppsiktsvekkende undersøkelse om brukererfaringene med Blu-ray kontra HD DVD. I følge undersøkelsen er hele 76 prosent av de såkalte «early adopters» som har investert i Blu-ray-spillere så misfornøyd at de vilo levere spillerne tilbake.

Fant de ikke en mer subjektiv kilde?

Amir Majidimehr, Microsoft Corporate Vice President, Windows Digital Media Division

Han er forøvrig tungt inne i HD-DVD promotion group. Her har dere et lite utsagn fra en som debatterte akkurat det med antall titler med Amir'en.

Link

Litt gammelt, og fra Blu-ray.com forøvrig..

Lenke til kommentar
Skjønner forøvrig ikke hva alt dette har med 360 å gjøre iom at den ikke har HD spiller. 360 selger ikke som forventet. Det er det som er tema, er det ikke?

6793880[/snapback]

Heh, nei, det er ikke tema. Tema er å få dere til å innse at X360 selger som forventet, selv om dere innbitt hevder noe annet.

Lenke til kommentar
Så din framtidshypotese er at Ps3 ikke vil selge, og ikke 360 eller Nintendo heller?

6790855[/snapback]

Nei. Jeg viste kun til at PS3 ikke vil selge så bra som fanboys ønsker på grunn av prisen. Hvorvidt de kjøper en annen konsoll eller ingen i det hele tatt er ikke relevant. Det som er relevant er at PS3 ikke kommer til å selge så mye som fanboys sine våte drømmer tilsier.

Den er ikke så veldig mye dyrere en viss du skulle hatt en 360 med samme mulighetene.

Det er irrelevant så lenge 360 er mye, mye billigere.

Å den vil synke i pris og mest sannsynlig vinne denne konsollkrigen også. (på solgte enheter)

6791687[/snapback]

Jeg tror nok dessverre ikke det. Den er altfor dyr, og Sony har mistet mye goodwill. Sony har skutt seg selv i foten, og det er ekstremt mye negativitet rundt PS3. Sony har bestemt seg for å lage noe annet enn en spillmaskin. De ignorerer spillene og bruker PS3 for å tvinge gjennom BR som optisk HD-standard. Det er målet deres. Spillene kommer i andre rekke.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Jeg tror nok dessverre ikke det. Den er altfor dyr, og Sony har mistet mye goodwill. Sony har skutt seg selv i foten, og det er ekstremt mye negativitet rundt PS3. Sony har bestemt seg for å lage noe annet enn en spillmaskin. De ignorerer spillene og bruker PS3 for å tvinge gjennom BR som optisk HD-standard. Det er målet deres. Spillene kommer i andre rekke.

6799478[/snapback]

Dette tapet av goodwill er noe som gjelder en liten gruppe nerder som sitter på forum og skriver lol og rofl og ler av Giant Enemy Crabs. 95% av befolkningen har ingen oppfatning av PS3 ennå, bortsett fra at den er oppfølgeren til PS2, og dermed sikkert best, fordi PS2 er vist den beste som er nå.

At den koster mer enn de andre trenger heller ikke være en ulempe. Dyrest = best i manges øyne.

Lenke til kommentar

6799478[/snapback]

Dette tapet av goodwill er noe som gjelder en liten gruppe nerder som sitter på forum og skriver lol og rofl og ler av Giant Enemy Crabs. 95% av befolkningen har ingen oppfatning av PS3 ennå, bortsett fra at den er oppfølgeren til PS2, og dermed sikkert best, fordi PS2 er vist den beste som er nå.

At den koster mer enn de andre trenger heller ikke være en ulempe. Dyrest = best i manges øyne.

6800602[/snapback]

Du scorer full pott her :wee:

Nei men som du sier, alt det negative som blir spadd opp mot Sony vil de færreste av den vanlige mann i gata nonegang høre om.

Lenke til kommentar

6800602[/snapback]

Hehe.. den Giant Crab og "attach its weak point for massive damage" blir aldri gammel. Men sant som du skriver, bare oss nerder som bryr oss om dette :wee:

EDIT: Blir ikke TGS den første gangen oss vanlige folk kan få prøve PS3? Siden begivenhten er åpen for alle....

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...