Eddie81 Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det er litt feil å si at MS har nådd måket sitt, for MS hadde et høyere mål i ved lansering enn de har nå. De målene de har satt seg nå er et par millioner mindre solgte enn det første målet. Men dette var vel grunnet problemer med å få produsert nok konsoller, og ikke fordi de ikke klarte å selge dem. Ifølge Wikipedia så hadde MS shipped 1,8 millioner konsoller i andre kvartal 2006, mens et salg på ca 5 millioner til 28/04-06. Den forstår jeg ikke... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Det er litt feil å si at MS har nådd måket sitt, for MS hadde et høyere mål i ved lansering enn de har nå. De målene de har satt seg nå er et par millioner mindre solgte enn det første målet. Men dette var vel grunnet problemer med å få produsert nok konsoller, og ikke fordi de ikke klarte å selge dem. Ifølge Wikipedia så hadde MS shipped 1,8 millioner konsoller i andre kvartal 2006, mens et salg på ca 5 millioner til 28/04-06. Den forstår jeg ikke... 6780759[/snapback] Det er enkelt, de har shippet 5 millioner i perioden fra den ble lansert til 28/4-06, mens i andre kvartal 2006, shippet de 1,8 mill. |lansering|---------------------------------|------------andre kvartal-------------| ----------------------------------------------|<-------------- 1,8 mill------------->| |<----------------- 5 mill ---------------------------->| Endret 1. september 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Staal Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 (endret) Year Total X360 1,841,000 2,539,500 http://www.vgcharts.org/usayearly.php?year=2006 Her er 360 tallene for amerika hittil. Lavere enn jeg trodde. Så de kan ikke være særlig mer enn 4 millioner på verdensbasis hittil vil jeg tro. Stykke igjen til 10 da. Endret 1. september 2006 av Staal Lenke til kommentar
baltie Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Year TotalX360 1,841,000 2,539,500 http://www.vgcharts.org/usayearly.php?year=2006 Her er 360 tallene for amerika hittil. Lavere enn jeg trodde. Så de kan ikke være særlig mer enn 4 millioner på verdensbasis hittil vil jeg tro. Stykke igjen til 10 da. 6785852[/snapback] Du trenger ikke tro, du kan vite. Som det er sagt flere ganger i denne tråden er det sendt ut 5 millioner X360 på verdensbasis. Og det er helt i henhold til MS sin målsetning. Og ja, det er et stykke igjen til ti millioner, men jeg tror MS har stor tro på spillene som kommer til høsten. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 jeg tror 10 mill. er ren ønsketenkning fra MS. jeg mener, for en fantasi disse gutta har. Salget på xbox var på sitt høyeste ved release... etter det har salgstallene stupt gradvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) jeg tror 10 mill. er ren ønsketenkning fra MS.jeg mener, for en fantasi disse gutta har. Salget på xbox var på sitt høyeste ved release... etter det har salgstallene stupt gradvis. 6786892[/snapback] Nå skal jeg ikke vurdere om de klarer dette eller ikke. Men det ble solgt 1,8 milloner maskiner andre kvartal i år, som altså gir dem over 5 milloner totalt. (De ble sogt mer i Q2 enn i Q1, så da er vel salget økende, eller hva, asia_hills?) Fra juni har MS altså rundt 5 måneder til å rekke sin målsetning på 10 milloner(egentlig er det 10 millioner inkludert årets julesalg). Siden vi nå har startet høstreleasene der storspill etter storspill (et relativt begrep) kommer, vil antall solgte maskiner være økende i forhold til tallene fra vårenparten. Dermed bør salgstallene for tredje kvartall være over 2 milloner(dvs bedre enn Q2), og på de 6-7 ukene fram til ps3 realeas kan man vente en ny million solgte, slik at MS vil være rundt 8-9 millioner når ps3 kommer på gaten. Og da har man forstatt en del uker før julen er over, og til å rekke 10 milioner. Men på samme tid vil jo ps3 har solgt 3 milloner selv, om vi skal tro estimatene. Altså hva jeg ville si er at 10 milloner på ingen måte er noe urealisk mål. EDIT: Egenltlig bare mye synsing fra min side. Om noen mener begrunnelsene er virklighetsløse er det bare å si ifra. Endret 2. september 2006 av qoutor Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Tror salgene til 360 bare kommer til å gå nedover frem til jul. Når folk ser at Ps3 kommer ut vil varemerket være så kjent at det vil ansees som et "sikrere" kjøp. Det er bare logisk å anta at med flere konkurrenter på markedet vil salget til hver av de minske. Men softwarekjøpene til 360 kommer nok til å gå opp, sammen med ekstrautstyr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Ser poenget ditt. At ps3 har en negativ effekt på X360-salget er vel en selfølge( og omvendt som du sier). Men x360 har forsatt dise 5 måndedene(mindre en 2 igjen nå) fra 5 millonersmerket. Det er helt vanlig at salgstallen øker på høsten i forhold til første halvdel. Og kan ikke se at det samme ikke skulle skje med X360 frem til ps3-launchen ihvertfall. Folk ventet vel på ps3 i vår også, likvel er det blitt solgt 1,7 og 1,8 milloner enheter i Q1 og Q2. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 360 salget vil vel ha nytte av at Wii/PS3 kommer i begrenset antall til Jul, slik at mange muligens ender opp med ein 360. Skal uansett bli herlig å se ka som skjer! Lenke til kommentar
baltie Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 jeg tror 10 mill. er ren ønsketenkning fra MS.jeg mener, for en fantasi disse gutta har. Salget på xbox var på sitt høyeste ved release... etter det har salgstallene stupt gradvis. 6786892[/snapback] Sukk... Høyest ved release? Stupt gradvis? Ta en titt på denne oversikten over salgsutviklingen i det amerikanske markedet. Skulle være omtrent den samme trenden i det europeiske og japanske markedet også. Kort fortalt, salgstallene er høyest i november og desember, både i 2001, 2002, 2003 og 2004, nesten like høye hvert eneste år. Til en viss grad i 2005 også, men da ble X360 lansert. At PS3 vil hindre MS i å nå sitt mål på 10 millioner solgte vet jeg ikke om vil være tilfelle. Det er tross alt ikke slik at enten så kjøper folk PS3 eller så kjøper de X360. Det vil alltid være noen som foretrekker det ene fremfor det andre. Og spillreleaser vil veldig ofte være det som driver salget. Tviler på at Xbox hadde solgt nesten like mye før jul i 2004 som før jul i 2003 hvis det ikke hadde vært for Halo 2. Det at GoW kommer tett opp mot julesalget kan ha avgjørende betydning. Får det spillet gode omtaler og betegnes som et "må ha", så vil det selvfølgelig påvirke salget av X360 i positiv retning. Og så er det dette med de eksklusive fotballspillene; FIFA og PES. Akkurat det kan ha en veldig positiv virkning på X360-salget i Europa og Japan. Og det kommer flere spill som er verdt å vente på utover senhøsten og vinteren som absolutt kan virke positivt på X360-salget. Så ikke undervurder X360 sitt potensiale. Siste ord er ikke sagt, siste slag er ikke utkjempet på langt nær. X360 og PS3 vil eksistere side ved side i flere år framover. Mest sannsynlig vil PS3 være markedsleder, men jeg tror det er gode sjanser for at de ikke vil være like markedsdominerende som i forrige generasjon. Det er også økt fokus på online-tjenester i denne runden. Her har MS veldig mye erfaring på alle plan fra databasen opp til klient (spillkonsollen). Sony er ferskinger her, vi vet enda ikke om de vil klare å lage en sentralisert tjeneste som slår an. For min egen del er Xbox Live en vinner. Har lastet ned det aller meste som er tilgjengelig av arkadespill, kjøpt en god del av dem og har brukt mer tid på disse spillene enn de jeg har kjøpt i butikken (og jeg har kjøpt det meste av det som har kommet...) Jeg håper PS3 vil komme med en like god eller bedre tjeneste, men anser det som mer sannsynlig at de ikke får det like bra til, nettopp på grunn av forskjellene i selskapenes erfaring på software-siden. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill. Lenke til kommentar
Captain_Nintendo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill. 6787182[/snapback] Ingen av de spillene du nevner vil selge konsoller til de som ikke har, med unntak av Buzz og SingStar som stadig er favorittspillene til n00bs. Men Bully, Yakuza og FFXII er nok til å holde interessen min, pluss Rouge Galaxy som jeg ser mer ifrem mot enn nok et FF spill. Personlig hadde jeg drøyd med PS3 til neste år da maskinen har en bedre pris, noen spill som er verdt tiden min og BlueRay har kommer litt mer på banen. Men jeg får konsollen via jobben. 360 får så mange råbra titler som fortjener oppmerksomhet og cred. Listet etter release. Saint's Row Test Drive Unlimited Dead Rising Just Cause Import Tuner Challenge Splinter Cell Double Agent The Siege of Khe Sanh Gears of War Rainbow Six Las Vegas Call of Duty 3 Eragon Forza Motorsport 2 Jeg vet at COD3 og RBL kommer til PS3 også, men siden disse kommer til et format man allerede har, så justifyer ikke det 6K+ Untold Legends er heller ikke et argument for å kjøpe PS3. Lenke til kommentar
Staal Skrevet 2. september 2006 Forfatter Del Skrevet 2. september 2006 En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill. 6787182[/snapback] Det er jeg enig i. De aller fleste vil holde seg til PS2 lenge enda. Og når den omsider mister spill support vil PS3 ha vært på markedet en god stund og gått ned til overkommelig pris. Da vil de jo naturlig nok kjøpe PS3. Så 360 har nok litt av en oppoverbakke å forsere. Lenke til kommentar
Captain_Nintendo Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Så 360 har nok litt av en oppoverbakke å forsere. For meg så betyr det fint lite om Xbox360 er den konsollen som alle de kule gutta i gata har. Det er lenge siden jeg tenkte i de banene, og hvis det at Xbox360 ikke selger mer enn PS3 gjør den til en dårligere konsoll i dine øyne burde du ta deg en tur til optikeren. Det som teller er spill. Enkelt og greit. PS3 har noen virkelig gode spill i sikte, men her er det snakk om ett til to år før de kommer. Også et skikkelig cheapshot på dere PS3 fanboys, 8 av 10 av de som kommer innom for å pre-booke PS3 ombestemmer seg når de får høre prisen. Wii forhåndssalget er også nesten 6 ganger så stort som PS3. Xbox360 selger som aldri før, og Sains Row er det mestselgende 360 spillet med over 50 solgte på releasedagen alene. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 (endret) En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill. 6787182[/snapback] Det er jeg enig i. De aller fleste vil holde seg til PS2 lenge enda. Og når den omsider mister spill support vil PS3 ha vært på markedet en god stund og gått ned til overkommelig pris. Da vil de jo naturlig nok kjøpe PS3. Så 360 har nok litt av en oppoverbakke å forsere. 6787535[/snapback] Er faktisk enig. Skal faktisk ha to av de spillene du nevner. Guitar Hero 2 og Final Fantasy XII. Tipper at Guitar Hero 2, FFXII, Singstar og Buzz vil bidra til å selge enda flere konsoller. Apropos Guitar Hero-spillene. Vil disse funke på ps3? Man må jo bruke gitaren. Endret 2. september 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 En litt "skjult" konkurrent her i høst/vinter blir PS2. Jeg tipper Sony klarer å holde folk flest på PS2-plattformen til PS3 er tilgjengelig i stort antall neste år. Og de har en veldig bra line-up for å hindre at folk hopper på X360/Wii: Final Fantasy XII, Bully, Guitar Hero 2, FIFA 07, PES6, Yakuza, God of War 2 samt nye Singstar, Buzz og EyeToy-spill. 6787182[/snapback] Det er jeg enig i. De aller fleste vil holde seg til PS2 lenge enda. Og når den omsider mister spill support vil PS3 ha vært på markedet en god stund og gått ned til overkommelig pris. Da vil de jo naturlig nok kjøpe PS3. Så 360 har nok litt av en oppoverbakke å forsere. 6787535[/snapback] Er faktisk enig. Skal faktisk ha to av de spillene du nevner. Guitar Hero 2 og Final Fantasy XII. Tipper at Guitar Hero 2, FFXII, Singstar og Buzz vil bidra til å selge enda flere konsoller. Apropos Guitar Hero-spillene. Vil disse funke på ps3? Man må jo bruke gitaren. 6787732[/snapback] Det må da vel komme adapter etterhvert dersom den går på kontrollerpluggen. Om den går på USB, skulle ikke det være noe problem.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det må da vel komme adapter etterhvert dersom den går på kontrollerpluggen. Om den går på USB, skulle ikke det være noe problem.. 6787739[/snapback] Den finnes vel kanskje alt den.. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det må da vel komme adapter etterhvert dersom den går på kontrollerpluggen. Om den går på USB, skulle ikke det være noe problem.. 6787739[/snapback] Den finnes vel kanskje alt den.. 6787820[/snapback] Har ikke hørt så mye om en kontroller adapter. Det har vært diskusjon om adapter for PS2 minnekort vel og merke.. Den kan etterhvert kjøpes seperat. Men uansett, målet er å ha full tilbakekompatiblitet med alle PS2 titler. Så de har nok noe planlagt.. No worries Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Det må da vel komme adapter etterhvert dersom den går på kontrollerpluggen. Om den går på USB, skulle ikke det være noe problem.. 6787739[/snapback] Den finnes vel kanskje alt den.. 6787820[/snapback] Har ikke hørt så mye om en kontroller adapter. Det har vært diskusjon om adapter for PS2 minnekort vel og merke.. Den kan etterhvert kjøpes seperat. Men uansett, målet er å ha full tilbakekompatiblitet med alle PS2 titler. Så de har nok noe planlagt.. No worries 6787840[/snapback] jeg mente at det finnes playstation 2--> USB for pc. Nå er det vel ikke sikkert at den funker til ps3, men det er da mulig. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 stupt gradvis. 6786892[/snapback] Når folk ser at Ps3 kommer ut vil varemerket være så kjent at det vil ansees som et "sikrere" kjøp. Dessverre blir det ødelagt av den brutale prisen, som folk flest ikke kommer til å godta. De aller fleste vil holde seg til PS2 lenge enda. Og når den omsider mister spill support vil PS3 ha vært på markedet en god stund og gått ned til overkommelig pris. Da vil de jo naturlig nok kjøpe PS3. Det er ikke sikkert. For det første vil prisen på PS3 aldri synke veldig lavt, og for det andre så betyr ikke det at folk har en PlayStation allerede at de kommer til å kjøpe det igjen. Ellers burde Nintendo etter din logikk aldri mistet førsteplassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå