Gå til innhold

Xbox 360 flopper fullstendig i Europa også.

Staal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Xbox 360 er rett å slett litt for ukjent for mannen i gata. Viss man hadde spurt 100 tilfeldige personer i oslo sentrum om de viste hva en Xbox 360 er for noe, og så spurt de samme personene om de vet hva playstation 3 er for noe så kan jeg garantere at minst dobbelt så mange vet hva playstation 3 er.

Kanskje vet de ikke så mye om playstation 3, men de kjenner merkenavnet playstation. Dette vil hjelpe Sony til å selge mange mange konsoller, selv om det kanskje ikke er så stor forskjell mellom ps3 og xbox360.

....

Dette har du helt rett i. Har snakket med folk på jobben og forsåvidt andre steder og som forteller at barna har en "sånn Playstation" hjemme. Problemet er at en del av de kaller alt av TV spill for playstation. En par av de hadde et barn med en veldig liten Playstation som hadde to skjermer og et hundespill. (DS med Nitendogs). Og en en annen hadde barn med en "sånn Playstation" som visstnok het noe som Xbox eller noe sånt. Og noen hadde playstation og de visste at det faktisk sto Sony på den. Men de ante ikke om det var PS1, 2 eller tre eller gud veit hva.

Merkenavnet Playstation er bygget opp så gjennomført at for en del folk så er det det som gjelder uten at de har peiling hva som er forskjellen mellom de ulike valgene. Hadde man spørt fjortis-sønnene deres så selvfølgelig hadde de visst. Men foreldrene... ingen aning...

En dame der spurte meg "hva slags Playstation" hun burde kjøpe til sønnen sin. Xbox eller Sony sin. Jeg anbefalte Sony sin tvert. Når det var på det nivået så..

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Og igjen så fikk dette meg til å komme off-topic og si noe slik som dette:

Det minner meg om moren til en kamerat som tok med seg diskettstasjonen til Commodore 64 for å kopiere Amigaspill fra en annen kamerat av meg. Hun var skråsikker på at det skulle gå, det var jo bare spill, og selv om jeg blånektet for at det ville virke så prøvte de uansett.

Kan også legge til at samme moren skulle kjøpe en Playcube til minste sønnen slik at han kunne piratkopiere Mario spill (kompisen min har xbox, og hun gikk selvfølgelig ut fra at det var like lett å få kopiene til "playcuben".

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
men helt ærlig.. jeg begriper det ikke.

kan ikke tenke meg hvor mye sony har tjent på ps1 og 2

åssen i all verden har samsung kavet seg opp så langt?

vet de lager mobiler og tver og sånt men åssen i allverden klarer de å tjene så mye?

hvor har de fått inn de pengene?

6774951[/snapback]

Her har du informasjon om Sony`s Problemer med inntjeningen.

Det er nesten utrolig at Psp er en av tingene som holder Sony oppe. Så ja Sony har litt problemer, men det har en del med at konkurransen har blitt sterkere, samt Sony som merkenavn har blitt svekket betraktelig innen lyd og bilde. Før var Sony noe av det store, nå er det bare en av aktørene. Playstation kunne klart seg fint som eget selskap, men for øyeblikket brukes økonomien der til å redde andre deler av Sony.

EDIT: Legg merke til at dette er en artikkel som er nesten 1 år gammel.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar
Xbox 360 er rett å slett litt for ukjent for mannen i snip

Dette har du helt rett i. Har snakket med folk på jobben og forsåvidt andre steder og som forteller at barna har en "sånn Playstation" hjemme. Problemet er at en del av de kaller alt av TV spill for playstation. En par av de hadde et barn med en veldig liten Playstation som hadde to skjermer og et hundespill. (DS med Nitendogs). Og en en annen hadde barn med en "sånn Playstation" som visstnok het noe som Xbox eller noe sånt. Og noen hadde playstation og de visste at det faktisk sto Sony på den. Men de ante ikke om det var PS1, 2 eller tre eller gud veit hva.

Merkenavnet Playstation er bygget opp så gjennomført at for en del folk så er det det som gjelder uten at de har peiling hva som er forskjellen mellom de ulike valgene. Hadde man spørt fjortis-sønnene deres så selvfølgelig hadde de visst. Men foreldrene... ingen aning...

En dame der spurte meg "hva slags Playstation" hun burde kjøpe til sønnen sin. Xbox eller Sony sin. Jeg anbefalte Sony sin tvert. Når det var på det nivået så..

Dr Peedee

6775759[/snapback]

Det jeg tror også er gjeldende i et slikt tilfelle er at når mamma og pappa skal til innkjøp av en vare på mangfoldige 1000-lapper, så blir kansje minstemann med på butikken og peker på hva han vil ha.

For mange familier, (til og med i velstandsstaten Norge) er 3-6000 en del penger. Spesielt hvis de har flere barn, og ikke vil gjøre forskjell på de.

Og hvis playstation havner i en prisklasse på 5, nærmere 6-tusen kroner, da kan det være at den ansatte i butikken anbefaler foreldrene til å kjøpe en litt billigere 'playstation' som er ca like billig, og like bra.

Mange faktorer som spiller inn her, men at Playstation er et bra opparbeidet merkenavn er det ingen tvil om.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Husket når jeg og de 2 brødrene mine fikk playstation :) Var dyrt ja, men vi hadde sagt klart i fra at ingenting annet dugde. Så da kjøpte de en på deling. Kanskje vil mange familier med flere barn gjøre dette nå også. Har de bare ett barn så er det jo enklere uansett.

Foreldre kjenner lite til de forskjellige konsollene, og ikke stoler de for mye på butikkansatte som skal anbefale. Dette betyr at de ofte biter i det sure eple å betaler det det koster i stedet for å gå for noe annet som kanskje ikke blir godt mottatt. Ingen som liker unger som begynner å skrike etter at gaven er pakket opp. Godt mulig at de hadde blitt like fornøyd om de hadde ei nøytral holdning til begge konsollene. Men slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Slik er det vel som regel alltid med nye konsoller. GC hadde jo elendig utvalg i lange perioder, PS2 ver vel heller ikkje så mye å skryte av ;)

6776237[/snapback]

GC var dårligere enn PS2 det første året. Ikke mange titler å velge mellom akkurat. Noe som førte til at den kom så dårlig ut totalt sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

ps2 ble lansert julen 2000 i vesten, men det var vel ikke før julen 2001 at maskinen var verdt og eie, da klassikkere kom på rekke og rad den jula til ps2 only. Vi sankker om spill som GTA III, GT 3(det kom vel om sommeren), Devil May Cry, Silent Hill 2, Half Life, Burnout og sikkert flere som jeg ikke kommer på nå. Men dette var altså et år etter lansering.

Lenke til kommentar
Slik er det vel som regel alltid med nye konsoller. GC hadde jo elendig utvalg i lange perioder, PS2 ver vel heller ikkje så mye å skryte av ;)

6776237[/snapback]

GC var dårligere enn PS2 det første året. Ikke mange titler å velge mellom akkurat. Noe som førte til at den kom så dårlig ut totalt sett.

6776317[/snapback]

En annen ting som førte til at den kom dårlig ut var at det var miniDVD. På den tida var det en del som kjøpte konsoll og så på det som en liten bonus at det var DVD-spiller på den. Derfor var det en del som kjøpte ps2, meg selv inkludert.

Lenke til kommentar

6776237[/snapback]

6776317[/snapback]

Kjøpte Rogue Leader med konsollen,dette spillte eg til gjengjeld i usansynlige lange perioder. Neste spillet blei RE når det kom ut.

Lenke til kommentar

Dr Peedee

6775759[/snapback]

Skjønner i det? Pga. Buzz, osv.? Eller er du i samme leir som asia_hills?

Birger :)

Lenke til kommentar

Dr Peedee

6775759[/snapback]

Skjønner i det? Pga. Buzz, osv.? Eller er du i samme leir som asia_hills?

6777238[/snapback]

Er det en som er nøytral på dette forumet så er det den mannen.

Jeg kan ikke kalle meg selv for det samme :D

Dr Peedee har et åpent sinn til alle konsollene og har ingen favoritter, har jeg fått inntrykk av.

Lenke til kommentar
men helt ærlig.. jeg begriper det ikke.

kan ikke tenke meg hvor mye sony har tjent på ps1 og 2

åssen i all verden har samsung kavet seg opp så langt?

vet de lager mobiler og tver og sånt men åssen i allverden klarer de å tjene så mye?

hvor har de fått inn de pengene?

6774951[/snapback]

Her har du informasjon om Sony`s Problemer med inntjeningen.

Det er nesten utrolig at Psp er en av tingene som holder Sony oppe. Så ja Sony har litt problemer, men det har en del med at konkurransen har blitt sterkere, samt Sony som merkenavn har blitt svekket betraktelig innen lyd og bilde. Før var Sony noe av det store, nå er det bare en av aktørene. Playstation kunne klart seg fint som eget selskap, men for øyeblikket brukes økonomien der til å redde andre deler av Sony.

EDIT: Legg merke til at dette er en artikkel som er nesten 1 år gammel.

6776073[/snapback]

Det der er veldig gamle tall.

Første og andre kvartal i 2006 har Sony gått med med store overskudd.

Jeg forsvarer ikke Sony eller noe slikt nå altså, men det er iallefall fakta. ;)

Lenke til kommentar
Dr.Peedee er ikkje i noen form for leir har eg fått inntrykk av :)

6777245[/snapback]

I know. Men kunne ikke helt forstå den setningen.

6777255[/snapback]

Jeg anbefalte Sony til dem fordi ungen var rundt 9-10 år eller så, pluss at når han selv ikke hadde sagt spesifikt til foreldra at det var xbox han ville ha, så blir han sikkert veldig happy med ps2. Og mora hadde jo ikke peil, men hadde hørt om noen som hadde sunget "sånn derre karoke"... For meg lukta dette som at ps2 var det sikreste valget. Jeg blir neppe saksøkt av de uansett :)

Og nei, jeg er ikke i noen leier. Kjøpte Xbox 360 ved launch i fjor og er kjempe fornøyd. Ingen problemer og har spilt en del bra titler og gleder meg til fortsettelsen. Skal kjøpe PS 3 også, men sannsynligvis ikke helt med det samme da jeg kommer til å bruke mere penger i høst på add-on's til 360'n. (Trådløst ratt, trådløst headset, live camera, + en del spill).

Jeg kjegler riktignok litt med enkelte i PS3 leieren her på forumet, men det er mest fordi jeg synes denne negativismen de konstant viser overfor Xbox 360 er fordummende og enkelte ganger direkte misvisende, hvilket kan påvirke eventuelle "nøytrale" kjøpere til å velge på feil grunnlag.

F.eks denne tråden her - misvisende emnetittel og tema fordi man umulig kan si at 360'n har floppet så lenge MS per i dag har nådd det målet de satte seg og gikk offentlig med før lanseringen. Hvordan kan man da ta det antallet solgte konsoller og kalle det en flopp? Tallene er lett tilgjengelige på nettet.

Et av problemene er at vi (meg inkludert :D ) biter på og forer trollet. Og et annet problem er at hvis man lar noen gjenta en løgn lenge nok, så får flere og flere inntrykket av at "det må jo være noe i det". Se bare hvordan enkelte i denne tråden har "akseptert floppen" ved å forklare dens årsaksforhold, forsvare den (det retter seg nok snart), rakke ned på PS 3 som svar osv.. Alt dette tross for at det finnes ingen flopp. Den er skapt i løpet av denne tråden. Men men...

Det finnes syndere i 360 leieren også, men jeg synes dog flere der er litt mere ydmyke.

Det er plass til både PS3 og Xbox 360 i markedet. Wii har sin egen greie også.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...