baltie Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvorfor ikke? Samsung har vel ikke noe dårligere rykte enn Sony på hjemme-elektronikk? Samsung er jo et av verdens mest verdifulle selskap og er vel mer lønnsomt enn Sony, så de vet hva de driver med. 6774709[/snapback] Ifølge en artikkel i Wired, er ikke Sony akkurat bunnsolid for tiden, slik det en gang var. Interessant lesning, selv om det kanskje blir en del synsing og projeksjoner fra forfatteren sin side. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvorfor ikke? Samsung har vel ikke noe dårligere rykte enn Sony på hjemme-elektronikk? Samsung er jo et av verdens mest verdifulle selskap og er vel mer lønnsomt enn Sony, så de vet hva de driver med. 6774709[/snapback] Ifølge en artikkel i Wired, er ikke Sony akkurat bunnsolid for tiden, slik det en gang var. Interessant lesning, selv om det kanskje blir en del synsing og projeksjoner fra forfatteren sin side. 6774779[/snapback] Sony har satt ALLE kortene på ps3. feiler ps3, kommer nok sony til å gå "under jorda" for så å komme tilbake om 10 år som underdog med ny tech som alle må ha. Sony har en tendens til å være flinke med å utvikle ny tech. men nå feiler ikke ps3 da, så Sony som firma kommer ikke til å gjøre annet en å vokse de neste par årene Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hehe.. Herregud hvor virkelig dum du er. Sony er på ingen måte overlegen verken Microsoft eller Samsung. Per dags dato, så vil jeg tro Samsung og Microsoft har en større inntekt enn Sony. Og det er bare BS at Samsung er annenranks selskap. Birger Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Og hvilke "ny tech" er det Sony har utviklet? Cell? (Nei) RSX? (Nei) De laget en cd-rom add-on til SNES som ble Playstation 1, det var jo en genistrek, men utenom det så finner jeg ikke så mye "ny tech" selv om Sony har laget en del gode produkter. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) asia_hills: Hmm... Er du klar over at det bare er spilldivisjonen hos Sony som tjener penger? Samsung er et veldig suksessfult firma som tjener veldig mye faktisk. Endret 31. august 2006 av TCi Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) dårlig sammenligning :/ syns det er en helt annen kvalitet på elektronikken til sony, det ser man jo på alle felt hvor begge er nærverende. mobiler, der har samsung peil iallefall. de er vel strengt tatt ikke mer lønnsomme en sony, nå må du slutte å tulle. Sony spiller i en helt annen liga, samsung er jo lilleputt fotball... men for all del, slå MS sammen med samsung, gleder meg til å se hva de kan presse ut av HW hadde jo ikke vært den dummeste ideen av MS med tanke på x360, klart og tydelig at de desperat trenger hjelp fra en HW produsent. jeg kjøper iallefall aldri tech fra samsung :S 6774811[/snapback] Lilleputt? Du vet virkelig ikke hva du snakker om. Best Global Brands Rank: 20 Brand: Samsung Value $m: 14,956Rank: 28 Brand: Sony Value $m: 10,754 World's Largest Companies Samsung Group: Revenue $Billion $133.1 Employees: 222,000 Sony Corp.: Revenue $Billion $72.1 Employees 162,000 Endret 31. august 2006 av espent Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kan noen lage en ny tråd med poll i med følgende svaralternativer (eller noe i den duren): Hvilke next-gen konsoller skal du ha: - PS3 - Xbox 360 - Wii - Ps3 og Xbox 360 - PS3 og Wii - Xbox 360 og Wii - Alle 3 (- Usikker på om jeg skal ha flere enn 1) For min del, og jeg tipper mange andres del, ville dette vært fint og finne ut av. Sitter på jobb og får en IE error når jeg skal svare uten hurtigsvar :| Lenke til kommentar
baltie Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 haha samsung med konsoll ja... den var god vet ikke om jeg hadde turt å kjøpe den :S 6774679[/snapback] Hvorfor ikke? Samsung har vel ikke noe dårligere rykte enn Sony på hjemme-elektronikk? Samsung er jo et av verdens mest verdifulle selskap og er vel mer lønnsomt enn Sony, så de vet hva de driver med. 6774709[/snapback] dårlig sammenligning :/ syns det er en helt annen kvalitet på elektronikken til sony, det ser man jo på alle felt hvor begge er nærverende. 6774811[/snapback] Jeg er redd det kalles merkebevissthet, og det har du i fullt monn når det gjelder Sony. Hvor du har fått for deg at Samsung er annenrangs lurer jeg fælt på. Kanskje fra en tid hvor det bare var tyske og amerikanske elektronikkmerker som gjaldt, og de asiatiske bare var billig plastikk-drit, kanskje? mobiler, der har samsung peil iallefall. de er vel strengt tatt ikke mer lønnsomme en sony, nå må du slutte å tulle. Sony spiller i en helt annen liga, samsung er jo lilleputt fotball... 6774811[/snapback] Den uttalelsen viser jo bare hvor mye du vet. Samsung hadde en nettoinntekt i siste kvartal 2005 (altså 3 måneder) på 16,5 milliarder norske kroner (KRW2.56 billioner). Sony sitt resultat for hele 2005 (altså hele regnskapsåret) var på 6,66 milliarder norske kroner (JPY123,6 milliarder). Så hvem er lilleputt her? jeg kjøper iallefall aldri tech fra samsung :S 6774811[/snapback] Your loss. De har veldig gode LCD-skjermer, for eksempel. Lenke til kommentar
asia_hills Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 men helt ærlig.. jeg begriper det ikke. kan ikke tenke meg hvor mye sony har tjent på ps1 og 2 åssen i all verden har samsung kavet seg opp så langt? vet de lager mobiler og tver og sånt men åssen i allverden klarer de å tjene så mye? hvor har de fått inn de pengene? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 men helt ærlig.. jeg begriper det ikke. kan ikke tenke meg hvor mye sony har tjent på ps1 og 2 åssen i all verden har samsung kavet seg opp så langt? vet de lager mobiler og tver og sånt men åssen i allverden klarer de å tjene så mye? hvor har de fått inn de pengene? 6774951[/snapback] Sony tjener bare på spilldivisjonen sin. Andre har tap. Det er grunnen til at PS3 har alle disse funksjonen. For å få resten av divisjonen på rett kjør. Samsung er ledende på en rekke deler. Harddisker, mobiler, skjermer for å nevne noen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ok jenter! les dette først: #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. #4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder. #15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post. Nå er vi mods. lei av denne evige krigen om konsoler, roa dere ned og diskuter saklig, samt ha respekt for andre sine meninger. Ergo, ingen overkjøring med sitt eget ego! Snart ser ingen annen mulighet enn å dele ute warns og ferier hvis ikke dere tar til vettet nå. Dog er de aller fleste saklige og flinke her. Ellers så har jeg navnet til et par stk. i svarteboka min nå... Mvh jarmo ps. en del poster slettet. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Og hvilke "ny tech" er det Sony har utviklet? Cell? (Nei) RSX? (Nei) De laget en cd-rom add-on til SNES som ble Playstation 1, det var jo en genistrek, men utenom det så finner jeg ikke så mye "ny tech" selv om Sony har laget en del gode produkter. 6774841[/snapback] Hvis man ikke tenker spill, så hadde jo Sony ganske stor suksess med lanseringen av Walkman. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Håper så inderlig at PS3 flopper bigtime så forumet kan le av innbitte ps3supportere som Asia_Hills, Avean og Fhj.. og forresten, det er bare lamt å sammenligne PS2salg med XBX360salg, vent til PS3Grill og Nintendo kommer ut, såå kan vi sammenligne 6773050[/snapback] Jeg ble ikke nevnt engang?! Skuffet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 (endret) Med 360 i navnet og en ps3 som avatar, hva hadde du forventet. Btw, snakker vi personlighetssplittelse, eller hva? :!: Endret 31. august 2006 av qoutor Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 hehe nei det er kun snakk om feil valg i starten siden jeg registrerte meg her mest angående for å prate om 360 dagen jeg fikk den. Men admin ol. på denne siden skjønner tydeligvis ikke hvordan de leser PM eller sjekker den "bytt ditt brukernavn" funksjonen:) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Siden det er solgs godt over 100 millioner playstation 2 så kan man jo gå utifra at veldig mange av de gamle kundene vil kjøpe på nytt. Noen mister dem selvfølgelig og noen vinner de! Uansett så er jeg veldi sikker på at playstation 3 kommer til å selge ett titalls millioner enheter. Xbox 360 er rett å slett litt for ukjent for mannen i gata. Viss man hadde spurt 100 tilfeldige personer i oslo sentrum om de viste hva en Xbox 360 er for noe, og så spurt de samme personene om de vet hva playstation 3 er for noe så kan jeg garantere at minst dobbelt så mange vet hva playstation 3 er. Kanskje vet de ikke så mye om playstation 3, men de kjenner merkenavnet playstation. Dette vil hjelpe Sony til å selge mange mange konsoller, selv om det kanskje ikke er så stor forskjell mellom ps3 og xbox360. Og når utviklerene ser at playstation 3 selger meget godt så vil de største og beste spillene komme til playstation 3, akkurat som på ps2. Men dette er bare mine tanker om saken, dere kan mene akkurat hva dere vil. Uansett så må vi vel bare innse det at Microsoft gjerne skulle ha sett at de hadde solgt litt mer konsoller, slik at forspranget var større nå som nintendo og sony lanserer sine konsoller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Problemet med det synet der er at da skulle nintendo fortsatt være størst, for å ikke si atari som var den første på tronen. Ting har en tendens til å forandre seg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 hehe nei det er kun snakk om feil valg i starten siden jeg registrerte meg her mest angående for å prate om 360 dagen jeg fikk den. Men admin ol. på denne siden skjønner tydeligvis ikke hvordan de leser PM eller sjekker den "bytt ditt brukernavn" funksjonen:) 6775374[/snapback] Var ikke du en av gjengangerne på xfaktor-forumet også? Du ser da ut til å være godt planet i begge leirer da, var ihvertfall. Med mindre du er som avanore, som gikk fra den en leiren til den andre i løpet av ett år... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ting var mye mer annerledes da.. Playstation var jo en revolusjon når den kom i forhold til SNES. Playstation tok av markedet til nintendo, men de laget også helt nye markeder. Gjennomsnittsbrukerene av playstation 2 er jo menn mellom 20-30 år. Sony vil selge meget bra, er ikke noen tvil, men skal bli spennende å se hvor stort marked nintendo og microsoft vil få. Vil tippe 25 % til nintendo og microsoft og 50 % til sony. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 . Vil tippe 25 % til nintendo og microsoft og 50 % til sony. 6775622[/snapback] Det er vel omtrent der tingene ligger idag. Og er det en ting analytikerne er enige i, så er det at playstations markedsandel kommer til å synke. De fleste sier noe sånt som at MS vil øke til rundt 30-40%, som de tar fra sony, mens nintendo beholder sin posisjon slik den er i dag. Men som sagt er jo dette bare spådommer som for oss egenlig ikke betyr noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå