Gå til innhold

Xbox 360 flopper fullstendig i Europa også.

Staal

Anbefalte innlegg

Confronted with the weekly sales numbers of 360 (18.000) vs ps2 (100.000)..

http://www.golem.de/0608/47437-3.html

Linken er på tysk.

Så 360 selger faktisk så elendig som ca 18k i uken i hele Europa mens PS2 selger rundt 100K. Det betyr ca 1500 konsoller per land i Europa. Så man kan si 360 selger omtrent like dårlig her som i Japan faktisk. Litt overraskende.

Ikke rart MS er stille når det gjelder salgstall.

Endret av Staal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det jo en Sony sjef som sier så jeg ville tatt det med en klype salt, men X360 gjør det ikke noe særlig bra i Europa nei. Er ikke solgt mer enn 1.3 millioner eller noe sånt tror jeg. Det er USA som er markedet for MS tydeligvis. Ikke at det er noen krise hvis de gjør det bra der. Det er vel der de største pengene ligger

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Playstation 2 har et bøttelass med spill, deriblandt Singstar og Buzz - noe som gjør at veldig mange kjøper den som en sosial konsoll.

Dessuten får man jo PS2 kastet etter seg om dagen, det er jo 2000 spenn i forskjell mellom PS2 og Xbox 360.

La oss heller sammenligne next-gen konsollene når den dagen kommer.

Lenke til kommentar
Dessuten får man jo PS2 kastet etter seg om dagen, det er jo 2000 spenn i forskjell mellom PS2 og Xbox 360.

6766939[/snapback]

Javel ? Forskjellen er ikke mer enn 500-600 kr mellom PS2 og 360 core. Og ikke si at core ikke "gjelder". Et minnekort og man har alt man trenger .

Akkurat som PS2.

Endret av Staal
Lenke til kommentar
Playstation 2 har et bøttelass med spill, deriblandt Singstar og Buzz - noe som gjør at veldig mange kjøper den som en sosial konsoll.

6766939[/snapback]

Der har du grunnen til at dama kostet på seg konsollen til meg. Og bare for å ha sagt det, Buzz er faktisk utrolig skøy :D

Lenke til kommentar

Hmm, overraskande dersom dette stemmer. Hadde trudd fleire ville kjøpe seg ein XBox 360, med vesentleg lågare pris, ikkje so mykje dårlegare maskinvare, og eit års forsprang. Men det spørs om PS3 har klart å halde på interessa til folk trass alt. Når eg høyrer folk snakkar om konsollar, er det nesten alltid PS3 det handlar om. Og eg kjenner stadig kun 1 som har kjøpt seg ein XBox 360.

Noko som veit korleis han har klart seg i USA?

Kay

Lenke til kommentar

PS2 får man jo kastet etter seg nå; mange som aldri har hatt konsoll før kjøper nettopp fordi den er superbillig og har et stort utvalg av spill.

Det er veldig få av dem som kjøper PS2 nå som ville ha kjøpt Xbox 360 eller PS3 istedet; PS2 'stjeler' i så måte fint lite salg fra de 'nye' konsollene. Har selv vurdert en PS2 pga Buzz siden det er stor underholdning på vorspiel, men ville neppe brukt den til noe annet.

Lenke til kommentar

6766939[/snapback]

Hvis det er prisen som betyr, så vil Wii stikke av med seieren

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Nå sier vel budsjettet til MS at de skulle selge 4.5 - 5.5 mill enheter det første finansåret, som er akkurat det de har gjort (5 mill). Å kalle det en fullstendig flopp blir vel da litt fjernt.

Blir litt oppgitt over deg Staal. Virker som det eneste du gjør er å slenge dritt om ting, og dra fram den verste tenkelige vinkelen på alt. Nå har det vært ps3 i et par dager, og nå er det tydeligvis tilbake til 360. Hva med å dra fram noe positivt iblant også?

Lenke til kommentar
Hmm, overraskande dersom dette stemmer. Hadde trudd fleire ville kjøpe seg ein XBox 360, med vesentleg lågare pris, ikkje so mykje dårlegare maskinvare, og eit års forsprang. Men det spørs om PS3 har klart å halde på interessa til folk trass alt. Når eg høyrer folk snakkar om konsollar, er det nesten alltid PS3 det handlar om. Og eg kjenner stadig kun 1 som har kjøpt seg ein XBox 360.

Noko som veit korleis han har klart seg i USA?

Kay

6767090[/snapback]

Langt bedre i USA. Der selger den ihverfall rimelig jevnt med PS2. Her blir den altså utsolgt ca 5-1. Så når folk ler av at 360 selger så dårlig i Japan... den selger omtrent like dårlig her også, haha.

Lenke til kommentar

Når det gjelder salgstall i USA er jeg ikke sikker, men ca. 5,5 mill. er solgt på verdensbasis. Trekk fra de 1,8mill. som er solgt i Europa, og et ubetydelig antall i Japan og Asia forøvrig, så finner man ut det.

Når det gjelder salgstall generelt, har MS sagt at målsetningen er 10 mill. solgte til finansåret 2007 (som vel starter i mars eller noe slikt - tror forøvrig den opprinnelige målsetningen var 10 mill. solgte før PS3 ble sluppet, men at denne senere ble revidert). Tviler litt på at de når dette, men det er oppnåelig bare de får stortitler som Gears of War, Mass Effect, Alan Wake, Too Human etc. ut i tide, og selvsagt at disse innfrir til forventningene. I tillegg skal man ikke se bort ifra at spill som Saint's Row også kan selge noen konsoller. Blir PS3 og Wii fort utsolgt, skal man ikke se bort ifra at 360 kan kapre julesalget av hva next-gen angår.

At PS2 fortsatt selger som hakka møkk er ingen bombe. Konsollen er tross alt på sitt billigste og beste av hva spill angår, og den vanlige mannen og kvinnen i gata vil heller betale lite for gammel hardware med et ENORMT spillbibliotek med noe for enhver smak, enn en dyrere, bedre konsoll som ikke har brøkdelen av spillene, eller variasjonen for den del. Tror nok PS2 vil knuse alle de tre nye til langt inn i 2007 - om ikke enda lenger.

Lenke til kommentar

Chew on these 360 numbers

* ... the platform grew more than 125 percent and resulted in 1.8 million console shipments during the fourth quarter. This brings our installed base through June to 5 million consoles with 3.3 million in North America, 1.3 million in Europe and 400,000 in the rest of the world.

Altså er det solgt 1,3millioner konsoller ved utgangen av juni i Europa. 2. desember var vel release datoen her i Europa. Det er vel ca 30 uker fra 2.12.05 til 30.06.2006 og da får vi i gjennomsnitt 43.333 konsoller i uken siden release.

18k kan sikkert stemme det da hvis det er snakk om en dårlig uke for X360.

Lenke til kommentar
Nå sier vel budsjettet til MS at de skulle selge 4.5 - 5.5 mill enheter det første finansåret, som er akkurat det de har gjort (5 mill). Å kalle det en fullstendig flopp blir vel da litt fjernt.

Blir litt oppgitt over deg Staal. Virker som det eneste du gjør er å slenge dritt om ting, og dra fram den verste tenkelige vinkelen på alt. Nå har det vært ps3 i et par dager, og nå er det tydeligvis tilbake til 360. Hva med å dra fram noe positivt iblant også?

6767162[/snapback]

De har ikke solgt mer enn 1.3 i Europa hittil. Halv million dårligere enn Xbox på samme tidspunkt.. Tror ikke akkurat MS hadde forventet det. 360 er jo langt billigere også. Så flopp er absolutt ikke fjernt.

Slenger dritt? Tja, jeg kommer nyheter. Nyheter er som regel litt negative. Hender jeg poster positive ting også.

Endret av Staal
Lenke til kommentar

6767162[/snapback]

De har ikke solgt mer enn 1.3 i Europa hittil. Halv million dårligere enn Xbox på samme tidspunkt.. Tror ikke akkurat MS hadde forventet det. 360 er jo langt billigere også. Så flopp er absolutt ikke fjernt.

Slenger dritt? Tja, jeg kommer nyheter. Nyheter er som regel litt negative. Hender jeg poster positive ting også.

6767297[/snapback]

1.3 millioner er jo etter 7mnd. 1.8millioner for Xbox var etter 9mnd. Tviler på om de selver 500k på 2mnd, men forskjellen blir mindre. Iallefall ikke større :)

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor dere gidder å diskutere som noen fanboys....

Jeg har PS2, tenkte jeg ville kjøpe PS3 men x360 kom først ut og da tok jeg den, er helt fornøyd og kjøper ikke PS3.

Floppet iallefall ikke for meg, fordi jeg er fornøyd. Staal, bryr du deg virkelig om hvor mange som har kjøpt den? Forstår ikke hva det har å si. Tror det er nok til å få evt. matching på nettet.

Lenke til kommentar

Jeg har PS2, tenkte jeg ville kjøpe PS3 men x360 kom først ut og da tok jeg den, er helt fornøyd og kjøper ikke PS3.

Floppet iallefall ikke for meg, fordi jeg er fornøyd. Staal, bryr du deg virkelig om hvor mange som har kjøpt den? Forstår ikke hva det har å si. Tror det er nok til å få evt. matching på nettet.

6767350[/snapback]

Ja, salgstall er noe av det viktigste. Alle som har hatt Saturn, Dreamcast, Virtua Boy, Gamecube, Neo Geo Pocket osv burde jo skjønne det.

Lenke til kommentar

6767350[/snapback]

Ja, salgstall er noe av det viktigste. Alle som har hatt Saturn, Dreamcast, Virtua Boy, Gamecube, Neo Geo Pocket osv burde jo skjønne det.

6767383[/snapback]

Knegg knegg, 360 omtrent som virtua boy? Du får sagt det gutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...