Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo driver PLAGSOM fakturering?

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen. Måtte bare spørre om andre har minstanker eller ivertfall hatt vanskligheter med denne leverandøren?

For å komme til saken så handler det om litt muligens ulovlig fakturering? Ettersom jeg hadde bestilt linje fra disse folka tenkte jeg at jeg skulle ringe å forhøre meg om bestillinga var i orden osv. Skulle sjekke om addressa var riktig (for det klarer de alltid å fucke opp, hører folk har slitt med at de dukker opp på feil hus og fakturer kunden forde med 1000kr i straffegebyr) Dette hadde de også gjort feil til meg, men jeg fikk retta det opp i tide på tlf.

Andre saken var det at, jeg måtte forsikre meg at det var 100% mulig for montøren og installere linja påstede! Ellers blir mann også fakturert 1000kr for at "montøren skal ha betalt". Var ikke alt i orden ettersom jeg fikk bestillinga klart og addressa søket godkjent, + til og med en montør dato??

Hvordan kan jeg ane det skal være problemer i et helt nytt hus, har da ikke vært innlagt tlf eller bredbånd her før. Ting jeg måtte sjekke var at det var tlf kontakter i veggen og at det ikke var noe brudd i kontaktene i veggen etc. ! helt latterlig. Jeg må stå i ansvar for å sjekke om alt det tekniske er i orden??

Hvordan kan det være mulig? Ventelo sender ikke engang montører ut før installasjons datoen for å sjekke om sentralen er grei. Trodde det var vanlig prosedyre hos alle disse bredbånds bedriftene. Men neida, disse Ventelo sjekker ikke sånt. De folka kommer bare engang og det er den dagen det skal installeres bredbånd. Om de støter på noe tekniske problemer så skal vi (kunden) svi for det. Det er helt sykt.

Jeg fant ut til slutt at huset jeg flytta inn i hadde ikke noe tilknytning til noe sentral enda, ettersom det var så nytt. Var visst noen som måtte grave litt i jorda der da. Skjønner ikke hvordan de påstår at de kan levere hos den adressa da. Virker som de tar sånn linje sjekking veldig useriøst. Men det merkelige er at, hvordan kan de fakturere oss for tekniske problemer vi ikke aner kan dukke opp? har noen opplevd dette problemet før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, du kan vel bare stå til annsvar for ting som er innenfor dine 4 veger kan du ikke det da? Om de har sagt at de kan levere til din adresse og det viser seg at de ikke kan det så er vel det deres feil?

Er nok en sak for en eller annen forbrukerorganisasjon dette.

Lenke til kommentar

Tviler på at du skal sjekke om linja di er i orden.

Ingen sender ut montører for og sjekke ditt og datt i forveien med mindre det er anmerkinger i forbindeles med levering.

Tviler på at du er ansvarlig for og sjekke for brudd osv, har jeg aldri hørt om fra noen leverandører. Har du ikke aktivt telefonabonnement så skal det komme en montør og sjekke status på linja og dette koster ca kr 1000,- uansett.

Lenke til kommentar
Tviler på at du skal sjekke om linja di er i orden.

Ingen sender ut montører for og sjekke ditt og datt i forveien med mindre det er anmerkinger i forbindeles med levering.

Tviler på at du er ansvarlig for og sjekke for brudd osv, har jeg aldri hørt om fra noen leverandører. Har du ikke aktivt telefonabonnement så skal det komme en montør og sjekke status på linja og dette koster ca kr 1000,- uansett.

6767200[/snapback]

Hæ? 1000kr har jeg aldri betalt til NGT for å ta en linjesjekk på et hus uten aktivt telefonabonnement, og jeg har ivertfall hatt NGT på 3-4 forskjellige steder.

Nei kunne vært hvilkensom helst idiot på kundeservice som ikke viste hva han prata om. Fikk i vertfall høre at jeg måtte forsikre meg om at alt skulle være tilrettelagt og fungerende slik at det ikke var noen fysiske problemer for montøren. Viss det dukket opp et teknisk problem (som jeg ikke har meldt ifra om - og som hindret montøren i å ferdigjøre installasjonen) så skulle jeg bli fakturert for det! 1000kr!

Det er visst det samme som om "Dersom kontaktperson ikke kan gi montør eksakt beskjed om termineringspunkt regnes dette som om kontaktperson ikke var tilstede, jf ovenfor." og viss ikke kontaktperson er tilstede, så kommer det 1000kr i regning....

det står mye rart på denne siden :

http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold...ardbetingelser/

Lenke til kommentar

Hæ? 1000kr har jeg aldri betalt til NGT for å ta en linjesjekk på et hus uten aktivt telefonabonnement, og jeg har ivertfall hatt NGT på 3-4 forskjellige steder.

6772224[/snapback]

Dette er jo selvfølgelig kun hvis linja er bestillt og skal innstaleres.

Det koster da ikke ett øre og sjekke tilgjengelighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...