TreeFingers Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Jeg har sett litt på LCD TV'er på nettet men jeg blir egentlig bare forvirra av alle modellene det er å velge i. Så jeg lurte på om din TV er bra - hvilken har du og hvor kjøpte du den? Det jeg har sett etter så langt er HD Ready 37"/40" TV'er til en grei pris (10-15000). Kanskje det er andre spec jeg burde se etter óg, men har egentlig ikke mer peiling enn at om mange folk synst TV'en er bra vil jeg ha den. Kom over denne på ukens tilbud på MPX: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=69802 Er den noe å satse på? (Vet ikke helt hvorfor jeg vil ha LCD... plasma?) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Velkommen til mer forvirring Etter å ha kjøpt en Viewpia 37'' til 15000,- har jeg funnet ut at man faktisk får det man betaler for når det kommer til LCd tv'er. Det stinka å se på sport på denne tv'en og jeg fikk pengene tilbake og sitter nå på gjerdet mens LCD utviklingen får gå sin gang. Skulle jeg absolutt kjøpt noe i dag, og man skal i all hovedsak kun se på TV og film (dvs ikke konsoll HD-spilling) ville jeg ha gått for en plasmaskjerm. Men her er meningene mange og du vil sikkert få forskjellige svar i denne tråden også. Men generelt er plasma bedre til tv-signaler. Mitt tips er å ta med en dvd av det du skal se (det være seg fotball eller dvd-film) og teste det i butikken og se om du blir fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Ja, leste meg fram til at plasma kanskje er det jeg burde gått for. Vil hovedsaklig se film og tv og gjerne xbox gaming. Men valget har falt på Fujitsen i linken over. Specsa var greie og alt i alt ser det ut som en grei tv til prisen. Men kan vel alltids benytte meg av angreretten om det skulle vise seg å være et dårlig kjøp... Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 (endret) Jeg har en 27" lcd myrica - tenkte jeg bare skulle kommentere at det eneste du finner av plastikk på myrica serien er fjernkontrollen. Alt er ellers i børsta alu eller stål. Den er en av de "reneste" skjermene jeg har sett så langt - men på den andre siden så liker jeg et veldig minimalistisk utseende. Vet ikke helt hvilket rykte myrica serien egentlig har på seg - kjøpte uten å undersøke først. Jeg er svært fornøyd med skjermen min bortsett fra at den ikke har hdmi + at den ikke tillater indivuduell oppsett for hvert inn-signal. Dvs at du må justere oppsett for hver gang du bytter mellom tv/pc/dvd dersom du er kravstor. Ser at 40" har hdmi - det er pluss i margen. Ellers så er alt av menyer veldig lettfattelige - man kan slå av og på alt av bildeprosessering, eller justere de i 3 ulike nivå. Lyden er faktisk god nok til at du klarer deg uten høytalere, og den har også en surroundmodus som (for min del) fyller opp stua ganske ok med lyd. I tillegg har den også direkte uttakk for høytalere slik at du slipper å gå gjennom forsterker og slikt dersom du ikke har det tilgjengelig. Hva jeg skal si om selve bildekvaliteten er jeg litt usikker på - har ikke så stort grunnlag for å uttale meg om det da jeg egentlig ikke har sett så mange andre lcd-skjermer, men fargene er litt blassere på myrica-skjermen enn de er på min lacie photovisjon 20", men det sier mer om lacie enn om myrica kanskje. Det viktigste for min del er likevel at tv`n ikke er spesielt kresen på inn-signal hva tv angår - bildet blir helt fint fra analog kabel. Har du 13 000 å bruke så er det jo bare å gjøre et forsøk - du har jo 14 dager retur dersom du ikke er fornøyd. Lurer du på noe så kan du bare sende meg en PM. Endret 30. august 2006 av BareGjest Lenke til kommentar
TreeFingers Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Takk for svar og innspill. Jeg fant lite gode/dårlige rykter om myrica på nettet. Er fan av minimalistisk design jeg også så design-messig såg den veldig bra ut. Jeg kommer nok til å koble eget sorround anlegg til tv'en ved gaming og film, men det er strengt tatt ikke nødvendig å ha DD på nyhetene så audio specsa såg jeg ikke så nøye på selv det er greit å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå