Goscinny Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Hei! Beklager emnetittelen, men om noen har bedre forslag så kom gjerne med dem! Historien: JEg lagde mitt eget kabinett ut av en kommode og monterte hw-en. Jeg tenkte ikke over å bruke de samme ide-kablene hvor de hadde stått før, da jeg tenkte det var unødvendig. Jeg startet opp datamaskinen, men den kommer ikke langt. Jeg finner kun en HDD og får ulike feilmeldinger. Etter å ha dradd inn og ut ledningene, finner XP ingen HDD-er. Så, etter forslag fra en bruker her på forumet, koblet jeg HDD-ene til en fungerende datamaskin etter tur med samme resultat. Først feilmeldingen 'Disk boot failure, insert system disk and press enter'. Jeg setter i XP-CD-en, og venter. Skjermen blir helt svart og ingenting skjer. Jeg lot den stå i minst en halv time før jeg koblet den fra. Restartet maskinen uten de andre HDD-ene, og alt var som før. HDD-ene: Seagate Medialist 6531 Om det skulle være interessant, står det også Ultra Ata på den. Størrelsen er på cirka 6,5 gb Selv om diskene er gamle, virket de for en uke siden, så skjønner ikke helt hva som er galt ... Håper noen kan veilede meg gjennom dene kinkige situasjonen Bare spør om det er noe mer dere lurer på. Goscinny Endret 30. august 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. august 2006 Forfatter Del Skrevet 30. august 2006 Virkelig ingen forslag til tiltak her? Kan disse gamle HDD-ene trenge noen slags driver? Goscinny Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 IDE-enheter MÅ settes riktig. Det vil si at to master-enheter ikke kan være på samme signalkabel, heller ikke 2 slaveenheter. Master/Slave sttes med jumpere (beskrivelse på harddisken). Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 (endret) IDE-enheter MÅ settes riktig. Det vil si at to master-enheter ikke kan være på samme signalkabel, heller ikke 2 slaveenheter. Master/Slave sttes med jumpere (beskrivelse på harddisken). 6774002[/snapback] Kan det også forklare hvorfor dei ikke virker når jeg kobler til denne PC-en? Endret: Ser nå at begge står på Master, noe som ikke virker så bra. Men de virket jo sammen før :s Kanskje de ikke stod på samme kabel. Det ser ut til at du er en knupp, PerB! Takk! <3 Endret II: Hvordan i huleste får jeg ut jumperen? Goscinny Endret 31. august 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Looke Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 vipp den ut med en skrutrekker Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Jaaaa! Endelig gikk det! All ære til deg, PerB. Først trodde jeg ikke det virket, selv om jeg hadde satt den ene til slave og den andre til Master. Det viste seg da at kontakten heller ikke var ordentlig i. Takk igjen! Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå