Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs på studentnett ved UiO ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp flyttet inn i en studentleilighet med dama, og som studenter flest trenger vi jo nett for å levere oppgaver og surfe porr.

Problemet er at vi er nødt å ha kabel til nettet, og at vi kun kan ha en pc tilkoblet nettet av gangen(litt upraktisk når vi er to og begge trenger nett samtidig). Pga kabelen blir vi også litt nødt å sitte i helt feil rom i forhold til "kontor delen".

Det skal jo gå an å koble til hub og kabler, men det jeg lurer på er om det er noe måte å få den trådløse belkin routeren her til å fungere som en "trådløs hub" slik at vi begge kan være på nett samtidig, og slipper å sitte med ledning midt i stua?

Vi er foressten nødt å bruke brukernavn og passord for å koble oss på, om det har noe å si ?

Takker og bukker for all hjelp og alle svar og forslag som måtte komme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke lov med trådløst nettverk på SiO hyblene og leilighetene. Står i IT reglementet dere fikk utdelt.

6767066[/snapback]

Står faktisk ikke i noen av de 3 blanketene jeg har fått, kanskje det ligger på nett ? Jeg regnet jo litt med at det lov siden jeg plukker opp 7 trådløse nettverk på min laptop når jeg flyttet inn.. :hmm:

Lenke til kommentar
Er ikke lov med trådløst nettverk på SiO hyblene og leilighetene. Står i IT reglementet dere fikk utdelt.

6767066[/snapback]

Står faktisk ikke i noen av de 3 blanketene jeg har fått, kanskje det ligger på nett ? Jeg regnet jo litt med at det lov siden jeg plukker opp 7 trådløse nettverk på min laptop når jeg flyttet inn.. :hmm:

6768582[/snapback]

Står her: http://www.usit.uio.no/it/stud/studentbynett/

Ellers er det vel bare å slå av DHCP i routeren din, så skal det nok gå bra.

Lenke til kommentar

6767066[/snapback]

6768582[/snapback]

Står her: http://www.usit.uio.no/it/stud/studentbynett/

Ellers er det vel bare å slå av DHCP i routeren din, så skal det nok gå bra.

6771573[/snapback]

Har alt skrudd av DCHP :thumbup:

Men så var det å få faenskapet til å virke, sette det opp så alt funker, hmmm :hmm:

Finnes ikke noe sted på nettet det går an å lese seg til hvordan jeg skal gjøre resten ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...