oddivato Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Etter oppgradering til følgende komponenter er Pc`n blitt rimelig håpløs å ha med å gjøre. AMD Xp 2100/ 1800 Ghz/ Msi KT4 Ultra/ Mist Silent Twin/ 256 MB Pc 3200/ Chiftec ATX 340W/ Gainward Ti 4200 128 MB 650 Xp Golden Sample (Win 98 Se) Ingenting fungerer som det skal, tempraturen er normal men maskina går i heng og restarter med en gang den må jobbe litt ekstra. minnet må kjøres på 333 for i det hele tatt å få starte, Gainwarden som skal tåle å kjøre på 330/650 klarer ikke mer enn 280/580 før alt blir svart.Får ikke starte i sikkermodus lenger heller, har prøvd alle måter. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: oddivato på 2002-10-26 02:59 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: oddivato på 2002-10-26 03:00 ] Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Prøv med ei annen vifte/kjøler hvis du har ei liggende. Og oppgrader bios umiddelbart hvis ikke det er gjort. Underklokk pc`en litt. Se om det hjelper. Har du et annet skjermkort? Prøv med det også. En annen ting er og boote opp i DOS og kjøre en test på minne ditt. Søk på http://www.google.com. Nøkkel ord: Ram Test Dos, etc... Kanskje en fresh install av Win98? Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Min gode gamle og kranglete Win 98 er nokså frisk etter nyinnstall for noen dager siden. Får vel prøve å oppgradere Bios da men er litt på ukjent grunn der. en annen ting med KT4 Ultra (som jeg mista trua på fra dag 1) Hvordan få lyd fra CD brenneren (Plextor) det er bare en Audio inngang på kortet. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Det er et godt hk du har der. Ikke legg skylda på det!! :smile: Og hva du mener med lyd fra brenneren? En audio inngang er da vanlig det. Man trenger som regel bare en cd-spiller i pc`n sin.. En annen ting jeg glemte i stad. Oppdater VIA 4in1 driverene også. Du finner siste versjon her. Når det gjelder biosen din kan du søke etter den her. Instruksjoner på hvordan man gjør flasher bios, finner du på samme siden. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Etter tips fra Kjetil Lura: skal du legge inn nye drivere, burde du legge inn alt som er av drivere. ( selvsagt de nyeste offiselle drivere da seff. ) Da vil pc'en funke best skal du se! Ikke driv med bios update. Trolig ligger feilen i os'et ditt. Good luck my friend! Happy guy today!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Søk litt på det der. Tror det var MSI som ikke likte silent twin. en ennen ting er at noen hker vil ikke state opp hvis hastigheten på cpuvifte er for lav... Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Blir depressiv når jeg hører ordet "win 98" Er så masse problemer med det OS'et..og så så tyggt det er! :razz: Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 kjør win. Xp eller linux. Mye bedre! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 02:57, skrev oddivato:minnet må kjøres på 333 for i det hele tatt å få starte. Jah, da er det ikke rart alt går i stå...... En AMD XP er designet til å ha FSB 133mhz, hvis du har minnet på 333 (dvs 166,hz FSB *2) er det ikke rart du har problemer! Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Henger ikke helt med nå som vanelig. Vet jo at XP 2100+ skal kjøres på 133 MHz,gjør nesten det og (138*13= 1799) men DDR- Dimm PC 3200 er en 400 MHz brikke dermed basta. Det gikk bra i starten men hvis jeg prøver å starte på 400 nå så begynner Windows og roter forferdelig med gjennoppretting av systemfiler osv. Jada!!! vet at Win 98 er helt bak mål,men det er så jævlig mye jobb å legge inn Win XP. Må formatere C og legge inn alt på nytt igjen. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-26 13:37, skrev Admin'c:Søk litt på det der. Tror det var MSI som ikke likte silent twin. en ennen ting er at noen hker vil ikke state opp hvis hastigheten på cpuvifte er for lav... Det går ann å stille inn i biosen at den skal kunne godta silent twin sin fart. Står mer om det på http://www.microplex.no Lenke til kommentar
muffe Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ved en såpass god oppgradering av hardware ville jeg annbefalt å kjøre en reinstall av OS uansett. Har prøvd å gjøre tilsvarende kraftige oppgraderinger selv, og det ender alltid med at OS'et henger seg ved oppstart. Så mitt råd er: Reinstall OS. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 enig med deg der muffe. SÅ lenge man kjører noe som er laget av microsoft så BØR man legge alt inn på nytt... Stakkars windowsen er ikke verdensmester i å holde styr på ting og tang. Skiftet skjermkort og hovedkort sist uke. Endte med bluescreen og kunne ikke starte maskinen for xp`en var redd for at det kunne øydelegge systemet.... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Når man bytter hk bør man uansett reinstallere OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå